Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 516 ggr
Bananbullar
0

Veterinär i Västeråstrakten

Vet någon någon kunnig rått-veterinär i Västerås som inte ruinerar en? 🙂

Har ju flyttat hit o det kan vara bra o veta framöver!

zickan
0

Ingen i västerås är bra på råttor och ingen opererar råttor här. Närmsta verkar va sala. Men de hade inte så stor koll på råttor men de gjorde iaf. 

Bäst veterinär som alltid tar in, alltid försöker och alltid skriver ut recept är Joanna. Hon är även billigast, tar 250-300 per besök. Men tar ej kort bara kontanter. 

Hälla har just bytt upp sig till nytt. Vet inte om det var med nya eller gamla som de nekade vård pga receptionisten var allergisk mot råttor. Finns en svordoms tråd här inne om det. Jag har varit där en gång för behandling och de var så sjukt dåliga. Ville avliva råttan. Gick till joanna nån dag senare och fick medicinering som en del råd. Fullt frisk råtta i 1½ till efter det. Samma hände mig på djurdoktorn. Samt att djurdoktorn och den på hälla skriver inte ut recept. De ger små provrörs burkar med medicin som man spiller ut halva och måste ändå ha mer för att få frisk råttan. Så dyrt. 

Nya som dykt upp. Aros veterinären. Är väldigt bra på hund har jag hört. När de öppnade skrev jag på deras fb sida och opererade råttor. Där svarade de mig att ja de opererar råttor men kunde inte komma med en summa just då. Nån dag senare ringer jag för att boka tumör operation. Då blev jag runt skickad till en massa folk och ingen kunde svara mig. Lovade ringa upp, vilket de gjorde. Men nej de opererar inte alls råttor. Så efter det var så sjukt förbannad och vägrar gå dit. 

Vettris på erisklund är väldigt trevliga. Bara varit där på en hälsokontroll för nån råtta som skulle till utlandet. Aldrig fått en så bra genomkoll av en råtta innan. Hon kunde inte mycket om råttor men hon kollade verkligen igenom hela råttan. Inte rädd för att hålla i och klämma.
men de oprerar inte heller. och var inte så duktiga på råttor. men har en känsla av att de också är en som kommer försöka vårda iaf. 
tror de tog 500:- besöket och 200:- per råtta för besiktning.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Så nu fick jag fram länken till joanna. Sitter på mobilen 

http://www.vasterassmadjursmottagning.se/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.