Råttor iFokus

Råttor

Etikett: avel
Läst 521 ggr
JoySurrender
5

Agouti/Black/Hooded hane sökes!

Underbara Falgu (fa hd du x) närmar sig året och om vi hittar en lämplig hane skulle vi gärna ta en kull till på henne. Hennes första kull blev otroligt lyckad.

Själv är hon en hjärteråtta, så mjuk och kelig och underbar. När hon hade alldeles nyfödda ungar lät hon mig hantera dem utan minsta tecken till oro. Den son (Ingefära) som vi behöll fick hedersomnämnande "lovande hane" och kom tvåa i sin klass på 95/100 poäng på SSV:s utställning i Lund 1/9.

Färg och teckning kommer på fjärde plats efter hälsa, livslängd och temperament förstås. Stamtavla är ett absolut krav.

Hanen vi söker får gärna vara agouti eller black (fawn eller beige vore förstås fantastiskt) och hooded.

Har du en sådan hane, eller känner du någon som kanske har? Hör av dig, via pm här eller till Cilla@Glamrattan.se !

Avstånd är inget problem för rätt hane.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

ratpinata
0

Jag har en agouti hooded som är ca 10 månader.

Zolah
0
ratpinata
0

Jag skickar bilden i ett mail till dig:)

JoySurrender
0

Tack för bilden på en trevlig råtta!

Tråden skapades för snart tre månader sedan, så någon parning med Falgu är inte längre aktuell.

Kanske kan det bli aktuellt med en annan hona i framtiden, så du får gärna berätta mer om honom, i tråden eller mail.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan