Äldre hona i en ny flock
Hej, jag har introducerat en hona på 1,5 år i min nya flock. Mina tjejer är jätte snälla och knappt ett enda ljud har hörts. Men den nya honan ligger mest i samma hörn hela tiden - antar att det är hennes "trygghetszon". Jag ser att hon dricker och äter, men återvänder snabbt dit igen.
Min fråga är, why? Kommer det gå över? Hon känns lite försiktig och rädd av sig.
Mina honor från ursprungliga flocken så är 2 st cirka 1 år och 1 st är cirka 7 månader gamla. Hon har flyttat hit därför att hennes burkompis dog.
Tacksam för svar.
kan hända att det går lite för snabbt för henne?
hur länge har hon varit med flocken?
#1 Hon kom in i flocken i Tisdags.
Kan ju hända att hon är rädd för dem, det är svårt har inte varit med om liknande. Vet att små brukar kura sig i hörnet nån dag men sedan blir det lugnt
Funderar på om jag ska avvakta några dagar till och se om det blir bättre? Har sett lite framsteg (eller så inbillar jag mig det bara). Men tycker att hon faktiskt ibland är lite mer och klättrar än tidigare, om än lite mer bara.
Det är inte omöjligt, håll uppsyn över henne och kolla efter kropps språk. Kanske en mycket blyg dam? eller så kanske ho upplever dom andra mer livliga än hon är van vid, då kan det vara skönt för henne om hon får pausa hos matte :)