(SÖ) Hane i 08-området
På fredag blir min lilla Virus ensam då Kirk ska få gå över regnbågsbron av alldeles för allvarlig rossel.
Söker en hane i 1-2 årsåldern eftersom Virus inte klarar av bebisar. Hanen måste vara VÄLDIGT undergiven eftersom Virus inte klarar av någon form av rangutmaning över huvud taget. Att låta honom bli ensam när han har 6-12 månader kvar att leva och är inget alternativ, samt en flytt skulle nog göra mer skada än nytta för honom.
Utseende spelar ingen roll så länge han är flocksmart och som sagt… UNDERGIVEN.
Jag söker endast EN då Virus visat tidigare att han inte tycker om att ha fler kompisar.
Putt :/
Har 2 st hanar dom söker nytt hem, de är super snälla mot varandra och är inte uppväxta ihop, så din borde inte vara några problem för dom, den ena är 1 och den andra är 1,5 en blå/grå och en svart med vita täcken. De är underbart snälla utanför buren men inte i och inte genom gallret då min sambo har matat dom genom springorna! Dom har bott i hop i ca 6 månader hemma hos mig, de tog ett tag innan de lita på mig då förra ägarna inte riktigt visste vad en råtta var utan mer hade dom titta på! Hade då inte heller haft någon rått kompis, så jag satte ihop dom steg för steg och de gick super redan 1 ggn, dom finns i Sigtuna! Bur medföljer ej och bortskänkes till rätt person!
Jag vet en uppfödare som troligen letar foderhem till liten kille. Om det kan vara nått. Kan du ju skeppa honom åter till uppfödern när din gubbe avlider.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#2 Dessvärre låter ingen av dem som en flocksmart råtta, vilket är ett stort krav i detta fallet om det ska kunna fungera.
#3 Ja det skulle kunna vara något så länge den inte är tonåring och ska rangbråkas… PM:a mig?
#4 det är nicciz som har en tecknad kull nu efter min hane joker. Hörde att hon ville ha ett foderhem men hade inget förre veckan. De är bara 3v om jag inte mins fel. Ev 4 till och med. Tiden går förbaskat fort just nu
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 Är dock jätteskeptisk till en bebis. Sist jag skaffade en (i våras) så blev han förbannad och satte denne på plats konstant, och inte på det där uppfostrande sättet utan på det aggressiva.
Kanske får bli ensamråtta trots allt :/
har du möjlighet kanske du skulle kunna kastrera eller köpa en stereliserad hona? det blir lite fler alternativ då :)
#7 Aldrig hört om en steriliserad hona och kan tänka mig att den som lagt ner operationspengarna på den gärna har den kvar, så hade i varje fall jag gjort.
Jag ska testa att ha honom ensam, hittills verkar det gå bra i varje fall..
aha ok hörde faktisk att någon hade gjort det fast det var inte här på rif, hoppas det går bra iaf! :)