(K) Skaffa råttor
Hej allihopa! Jag hade tänkt skaffa råttor. (För första gången i mitt liv) och undrar om någon i Stockholm kommer att få någon kull på våren eller i januari? Ras och färg spelar inte så stor roll. Men jag gillar chocolate,och en slags guldfärg som jag inte vet vad den heter.. Och russian blue. Kan vara olika färger också. Hanar eller honor vet jag inte än sålänge.. Har så svårt att bestämma mig.. Men det är ju ett tag kvar så. Hör gärna av er oavsett ras/färg/teckning :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Hejsan, kul att du söker efter råttor :) kommer att ändra din tråds namn lite till (K) för köpes. annars läser man nog in det som att du ska sälja saker.
Kolla gärna igenom våra artiklar här på RiF där kan du finna en del bra tips - bland annat uppfödarlistan :)
Lycka till!
#1 jaha ojsan. Tänkte inte på det. Tack så mycket. Vet du vart uppfödarlistan är? :)
I länken under min signatur kallad ' Vanliga råttfrågor '
Det finns inte fler raser när de gäller råttor. De finns bara en ras och det är brunråttan vi har som tamråtta idag! :)
#4 jaha. Trodde att Rex räknades som en annan "ras". :)
#4 Nej det är pälsen! :)
Rex- lockig päls
Slät är sl't
ändrar lite. - Det spelar ingen roll vart i landet då transport brukar kunna ordnas. Bara någon som har råttor till salu i januari? jag gillar hooded också. :)
i Sthlm har du bad seeds/nicciz. Hon kör en hel del tecknat. Jag bor i Västerås och har lätt att ta mig till sthlm.
Jag har parning på gång nu med kull snart. Är inge problem att hålla ungar nån vecka mer om de är leverans klara innan den tiden i januari.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#8 jag va inne och kollade på deras! Okej vad kul. Vad förväntas komma i den kullen? :)
Putt :)
#9 det är black i variegated downunder och capigated
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#11 pH älskar variegated. Men vad menas med downunder och capigated? :)