sjuk?? snälla svara
hej min ena råtta är förkyld och mager och väldigt svag vad gör jag snälla svara!!!!!
Du kanske ska beskriva ditt problem lite mer? :) Men jag skulle rekommendera att åka in till din veterinär genast, eller ringa. Jag är ju inte en råttexpert med det är vad jag skulle göra.
Åk till veterinären!
Håll henne/honom varm och ge té (roiboste - utan koffein/tein). Lägg i fleecebitar och så. Och ge bra mat, ris pasta kött etc.
Men som #1 säger, beskriv lite mer. Låter det konstigt när hon/han andas tillexempel?
Äter och dricker råttan som den ska?
Är tassarna kalla?
Hur är andningen?
Hur gammal är den?
Hur länge har den haft symptomen?
En förkylning brukar inte leda till en slö råtta utan då tror jag istället att det är någonting annat.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
hon ät lite kal om tassarna
nej hon äter lite och dricker normalt
hon låter mycket som om någon hade gått på stenar
snart ett år
inte så länge snart 2 veckor
hon andas dåligt och är väldigt snorig rund nosen. hon gör något med tänderna som låter rätt mycket vet inte riktigt vad hon gör.
Du behöver åka till en vetrinär och få medicin utskrivit direkt
På din beskrivning av att någon som går på stenar får mig att onekligen tänka på extrem rossel så du bör boka en tid hos veterinär snarast då det måste skötas om direkt.
Möjligtvis är det lunginflammation.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Håller med #6 det låter verkligen som rossel i hög grad och det så det är bäst att ni åker in på direkten till veterinären, eftersom rossel är allvarligt på råttor.