Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2143 ggr
elut
5

Avlappnade mysråttor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De är full fart hos mina råttor och när dom är trötta så gömmer de sig lite eller ligger innanför min tröja, 

Men hur / vad är de som gör att råttorna bara kan slappa av lixom, har sett bilder härifrån (sov-stilar tror jag de va) där råttorna bara ligger och sover utanför buren, typ soffan. Urgulligt. 

Va tvungen att ta med denna videon till de:

elut
0

eller typ sätta sig gulligt på rumpan, skulle aldrig falla mina damer in ;)

Kashii
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina tjejer hade en gudomligt söt sovställning då o då. Hon låg på sidan med tassarna ihop, har ingen bild på det på datorn(ligger på externa) men jag skulle tro att det har med personligheten och tryggheten att göra :P

Däremot hittade jag denna på min Lilla Hjärtat ^^

irjavera
0

Näe vad gulliga!!!

deeremf
0

En av mina sov så i sitt lilla hus, man såg bara två fötter som stack ut. :P

[Nelley]
1

Jag och en av mina råttor(rip💔) brukade förut ha som en vana, att på kvällen så satte/lade jag mej typ i sängen så benen bilda typ en ring med fötterna ihop, och så la jag täcket och typ stoppa in det på alla sidor så det blev som ett tält.😃Sedan gick hon in och brukade somna upponer med fötterna i vädret.., Jag kunde klappa henne på magen hursomhelst och hon fortsatt att sova.😍

Lancia
2

Här kommer lite bilder på mina sovande grisar. Jag har hur många såna här bilder som helst på mina knäppa råttgubbar. Här är några, först ut är Ville:

Lancia
0

Ville igen

Lancia
0

Giffen

Lancia
1

Ture somnade bakom datorn efter att ha bäddat med räkningar och reklam.

TheGerbil96
1

#2 vad har h*n på höger öga? (vänster i bilden)

Emmieline
0

sovandes i 1timme

Apootie
2

Mina äldsta (och första) pojkar som ligger och sover i transportburen. Nu brukar de för det mesta ligga på rygg allihopa nästan i den nya transportburen, hehe.

elut
0

Fan va härligt slappa alla råttor är då!
Mina lägger sig aldrig på sidan / rygg :(

Emmieline
0

min sötnos Taki sov nästan 2 timmar på min axel och brodern Troy i ärmen vid armbågen lika länge

Apootie
1

Totoro ligger på rygg och gottar sig i en hylla i buren!

Apootie
0

Den här slappisen då! Någon mer än min Cosmo som brukar sova i toaletten?

Apootie
1

Denna tycker jag är så söt, den råttan som agerar kudde åt Cosmo är Caspian dagen efter vi hämtat han och hans bror har jag för mig. Totoro använder Cosmo som kudde

zickan
3

Lite upp och ned på råttor här som somnar överallt. Just nu är det flera som är så pass avslappnade.

Denna killen 4½vecka fotades i transportburen när vi kom till vårt mål. Han kan nog somna var som. Tog en tripp till sthlm med kullen utan deras mor för att besöka pappans ägare. 

Och detta är två systrar efter ett par timmar i nya hemmet. 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=664798493551876&set=pcb.664798910218501&type=1&relevant_count=2 och https://www.facebook.com/photo.php?fbid=664798513551874&set=pcb.664798910218501&type=1&theater

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kashii
0

#10 Lilla Hjärtat fick ofta mycket tårvätska (blir rött när det kommer i kontakt med luften) inget farligt men lite obekvämt.

Apootie
0

#18 Så brukar mina sova!! Haha ibland blir jag nästan rädd att de stendött för att de sover så gott 😕😂

Dramatik
0

Här är två som tröttnade på att vänta på att få komma ut:

Dramatik
0

Dessa ser ut att ha det så mysigt:

Dramatik
0

Så här kan man också sova (han sov först, men vaknade och tittade på mig när jag fotade) :

Lancia
5

Det värsta är när dom ligger sådär på rygg och varken vaknar av att man öppnar buren eller pratar med dom. Först när man själv har hjärtat i halsgropen och petar på dom för att se om dom verkligen har dött, då vaknar dom med ett ryck och tittar på en som om man vore dum i huvet. :P

Apootie
0

#24 hahaha beskriver det sååå bra! Mina råttor är exakt så!