Namn från filmer!
Tänkte det här skulle bli en liten lista med namn på råttkaraktärer och filmen som de är med i.
ex. Remy i Råttatouille
Kommer ni på några fler? Letar namn till mina framtida råttor, och tänkte att det här kunde vara ett roligt sätt att hitta dem på :)
(Jag har säkert lagt under fel kategori, är så dålig på att hitta rätt :P)
Sir Rottigan!!
Despereaux från Tales of Despereaux
Nicodemus från Secret of NIMH
Stuart Little
Templeton från Charlotte's Web
Ratigan (som nämnts tidigare) från The Great Mouse Detective
Finns säkert fler, men det är dom jag kommer på såhär direkt.
Känns mest som om det bara finns pojknamn på råttsidan i film.. hmm
Opps.. my bad! Despereaux är en mus. Roscuro från den filmen är en råtta
I Robin Hood, prince of thifes (Stavning?) har den gamle mannen i fängelsehålan en råtta som heter Arthur, fast han har ju ingen huvudroll
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
tass
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Behöver inte vara huvudroller! spelar ingen roll om de visas i 1 sekund, bara man vet namnet på dem :P
Django (Remys pappa i ratatouille) &
Emile (Remys tjocka brorsa)
Är inte Stuart Little en mus, förresten? (Inte för att det gör nåt, men tänkte bara..)
Verkar finnas betydligt fler mus- än råttkaraktärer på film..
Jag har samlat namn på rått och mus karaktärer för framtida råttor! :p Totte- Nalle har ett stort blått hus Ratata- Pokemon Tjofsan- Nils Karlsson Pyssling Scabbers- Harry Potter Splinter- TNT Robby/ Roddy- Bortspolad Itchy- Simpson Norpan- Dr. Snuggles Timothy- Dumbo Templeton- Min vän charlotte Scratch- All dogs go to heaven Tråckeltum- Spiderwick (tyckte han var råttlik)
Åååhhh Trockeltum va ju gulligt! Det och Norpan kommer absolut med på listan för framtida namn :P
Förresten, Norpan…är det ett tjej eller killnamn? Först när jag uttalade tyckte jag kille, men nu lutar det mer åt en tjej….vad tycker ni andra? :P
Jag tycker att det funkar för båda :)

Jag minns en PEW som hette Sokrates, men minns dessvärre inte titeln på filmen😮
Bernard och Bianca, fast dom är väll möss egentligen?
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Själv kommer jag bara på en massa möss :-S
bortspolad finns, roddan o rita:)
Bianca kanshe min nya råtta ska heta, hum…
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!