Räddnings-råttan Rolfs dagbok!
Jag tänker föra en liten dagbok här, för er som är intresserade på hur det går för Rolf och hans nya liv. Det kommer oftast att medfölja bilder och videos!
Dag 1:
Så fort han släpptes ur sin lilla transport låda så klättrade han upp i mitt knä. Han är en väldigt lugn råtta, men med lite uppmärksamhet så har han testat på nya saker. Burdörren stod öppen hela gårdagen och han fick springa löst och sniffa (även om han låg i sin fleecefilt det mesta av tiden), efter någon timme började han klättra på buren och då bestämde jag och min vän AJ oss för att putsa upp honom lite. Vi klippte hans klor och filade hans långa tänder. Enligt förra ägaren skulle han vara aggressiv men han var duktig och gnällde bara till ibland. Han försökte inte ens bita! Duktig kille :) På kvällen hade jag tjejkväll och han njöt som fasiken av all uppmärksamhet, ni skulle sett så glad han såg ut att vara! Alla dessa damer som vill pussas och klappa honom till sömns 😍
Dag 2:
Idag har varit en lugn dag, han har fått hälsa på mina andra råttisar Lucy och Lava. Han fick upp ögonen direkt för Lucy och började sniffa henne i baken, tvätta sig och försökte ja… Skaffa småbebisar, men han kom aldrig upp på henne för där satt jag, mamma Cassie och passade dem! Sedan har han fått lite morot och popcorn och han älskar morötter. För tillfället så kollar vi på youtube (pewdie, hehe) och myser. Han är första råttan som somnat hos mig, fastän att han ligger i sin goselåda ❤️ Lägger upp en video på honom sen när den är uppe på youtube!
Dag 3: Än så länge ganska lugnt då jag sovit länge. Öppnar buren och han bryr sig inte särskilt mycket om det. Han var på väg ut, men tog tag i "dörren" så den råkade smällas på hans huvud 😕 Jag försöker få honom rumsren, och det går väl helt okej. Han bajsar gärna i sin sovhörna haha. Lådan som han transporterades i är verkligen hans goslåda. Tog en bild när han hade fått smaka tortillas med lite ost på, och ja han borde kanske heta Jabba the hut istället, för han är massiv…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en gullig liten video på när han sover :3
Sötnos, ska bli kul att följa så tassar hehe!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Dag 6:
Hur kan man ha velat omplacera denna råtta?! Han är enligt mig en helt perfekt tamråtta. Han gosar gärna och somnar ofta i ens knä, gillar att åka runt i ens tröja och nu har han även fått energi till att springa omkring. <---- Kan det kanske bero på att han har fått bra mat och motion?! ;)
Nu sitter jag och pluggar medans han utforskar, det är så kul att se honom springa omkring. Han är så himla härlig. Inte ens skymt av någon aggressivitet här inte, han har fått hälsa på en två-årig liten flicka (människa), hon puss ade honom och han brydde sig knappt. Han bara kollade på henne med en förundrande blick.
Han leker duktig med flickorna. Aggressivitet? Aboslut inte! Om ni undrar varför jag petar till honom då och då är för att han inte ska sätta på Lucy ;)
[Kommentar raderad av mig själv:)]
Men så go han verkar vara! Han verkar verkligen stormtrivas hos dig. Han hamnade i rätt hem ❤️Jag kommer följa hans/era framsteg med glädje. Lycka till med "lille" Rolf 🙂
#8 Han är verkligen hur go som helst, jag gjorde verkligen rätt val med kämpandet för hans skull. Tack söta du. ❤️
Dag 8:
Jag vet inte hur, men det känns som om att han har varit min bästa vän i evigheter. Han är så underbar. Nu har han börjat skita i lådan, det kommer väl utanför ibland, men han försöker! Han har fått mycket mer energi, vilket är jättekul! Nu ligger han inte bara som en fisk längre utan nu vill han till och med busa lite med en. Åhhh, förlåt men jag är så kär i Rolf ❤️
Förstår absolut inte att hon ville avliva honom, jag kommer nog aldrig förstå. Han är BÄST! 🤗
Ren njutning att följa din tråd om Rolf! Blir förälskad i honom på avstånd ❤️
Dag 9:
Jag ser INGA tecken på aggressivitet så nu letar jag officiellt efter en burkamrat till Roffe. Han är så snäll mot mina flickor, t.o.m Lava som kan vara lite bitchig! 😉 Som jag har sagt tidigare så är han mycket piggare än innan, min lilla Rolf ❤️Har honom ute med mig hela tiden, och jag tror att han gillar mig lika mycket som jag gillar honom. Är han i buren och man går förbi, så sittar han alltid där och sniffar med sin lilla snok :)
Gud vilken liten söt och underbar råta du har! Lilla söta Rolf ❤️
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Dag 20:
Jag har inte skrivit på länge nu, har varit mycket med Rolf de senaste dagarna. Vi hade en dust precis efter föra inlägget då han bet mig två gånger, så det blev VC. Där fick jag stelkramp och pencilin. Jag kom fram till att han bet mig för att han inte gillar att bli tillsagt alt. att han aldrig har blivit ordentligt "uppfostrad". Nu är han lite osäker på mig, då han har bitit den som ger honom mat, men vi jobbar på det! Han har blivit mer tillbakadragen och springer gärna in i sina mysiga filtar när man har honom ute. Får arbeta på detta, en liten klurig råttis ☝️
Men i övrigt så är jag jättelycklig i hans sällskap. Min lilla Roffe ❤️
Råttor jag har tagit över har efter några jättebra dagar dragit sig tillbaka..
Men med lite jobb ett tag har dom alla blivit sig själva igen!
Hoppas att det går bra med han, jättefin pojke!
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
tass