Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 533 ggr
[JollyJustin]
0

(x) RåttJägare

Vad tycker ni om katter som jagar råttor?

Inte bara vilda, de kan ju skada/äta de man har hemma.

Tycker ni det är okej och naturligt eller förskräckligt?

Förklara gärna.

Jag tycker det är synd, men katter är u gjorda för de så ja..

Men aldrig att jag skulle vilja se en katt komma med råtta :(

Jag skulle gråta o känna mig besviken !

Men jag tycker man bara borde ha katter som är snälla mot råttorna man har hemma

[Åva]
0

Klart det är synd, men precis som du säger ligger det i deras natur. 

Dock så är inte alla katter så. Min gamla hon katt på 16 år te x. hon rörde aldrig mina tamråttor, när jag hade ett par råttor för flertalet år sen nu.

(Saknar tamråttor ibland, men känner inte att jag har tiden just nu tyvärr). 

Hon tyckte dock dom var intressanta att titta på, men hade inga problem att låta dom vara. Ibland när dom var nyfikna så sprang hon bara därifrån. Nästan som att hon tyckte dom var läskiga haha ;)

fiore
0

Vilken svår fråga, men om katter fångar vilda råttor ute i naturen tycker jag det är okej och naturligt, jag låter som helst ingen stoppa dem.

Men om en katt skulle ta en tamråtta tycker jag det är mindre okej, men felet ligger alltid hos människan, alla vet att katter är rovdjur som gillar att jaga och det ligger i naturen och därför ska man se upp med lösa råttor och breda galler. Katter kan skilja sig på vilka byten som är lämpliga eller inte, så några skäll får katter också ta tycker jag 😃

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

EmelieSaraViola
0

Ute i naturen har allt sin gång och sin mening. Precis som lejon som är rovdjur måste finnas för att djuren inte ska finnas i överflöd osv. 

Hemma får man helt enkelt hålla koll på sina katter och ta ansvaret över att en katt delar hem med sina råttor :)

[THEfluffyRAT]
0

Har aldrig hört eller sätt om katter som jagar råttor, tror de flesta katter tycker att råttor är för stora, möss har jag sett däremot katter jaga eller bära in i huset. Men det är ju naturens gång, jag kan dock inte se på jägare som jagar djur men när djur dödar andra djur så tycker jag det är ok eftersom det är ju naturens gång. Människor däremot dödar mer djur än vi måste men djur dödar ju andra djur när de verkligen behöver. Undantag för katter som brukar döda djur för att det är kul, katter är hemska djur xD

JoySurrender
0

Jag skulle aldrig klandra katterna om de tog en råtta - vild eller tam. Hur ska de kunna veta vilka råttor som är ok att jaga och vilka som inte är det?

Felet skulle vara mitt, om det hände en sådan olycka hemma.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Emmieline
0

min familj har råttfångare, då vi har gård med massa höns och deras mat så måste vi ha katter till att bli av med råttorna. men vildråttor och tamråttor e helt olika tycker jag=)