Hur vanligt är det med bett?
Jag har alltid varit lite av en fegis och väldigt rädd för att bli biten, dock har det släppt med mina pojkar och jag oroar mig inte det minsta.
Men hur ofta är det så att man har råttor som under hela sitt liv aldrig biter sin ägare? Har ni haft sådana råttor eller blir det ofta under gammelåren eller under tonåren som de kan bitas eller har ni haft många råttor som ALDRIG bitit er?
Beror på vad du anser som bett. De flesta råttor smakar, dvs tar fingret i munnen men inte biter
Av alla mina råttor jag haft sedan 03/04 (ca 38st) så har endast 2-3 Bitit. En har en ögonskada som jag tror berodde på bettet (dvs att hon inte ser) och de andra två var grossistråttor som blivit matade genom galler. Så ingen har bitit pga aggressivitet.
Men Samtliga 38 har smakat, dvs kollat om fingret var mat eller inte.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jo, smakar gör dem haha, naglarna speciellt är lite spännande. Nä, men ville veta liksom hur många som blivit bitna hårt.. känns så otroligt att en råtta går en hel livstid och inte biter :) om man tänker på alla andra djur som hamstrar, kaniner osv.
Dock så är det ju så att råttor är avlade för att inte bita, de råttor som biter är det något fel på, kan vara allt från dominans till sjukdom osv osv. Så en råtta SKA inte bita.
En bitande kanin har jag heller inte varit med om :O
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hehe, typ det första folk brukar fråga när de träffar mina råttor (om de inte säger usch…) så är det "Bits de??" hehe. Jag brukar säga att de är som hundar, de SKA inte bitas. Men att de kan göra det om det är något fel/de har ont/känner sig trängda etc…
Mina har aldrig bitit, bara smakat. Eller en av mina har knaprat lite för hårt en gång i mitt öra, men han såg väldigt skamsen ut efteråt… Han förstod att han hade smakat lite för hårt. Det var knappast att han ville hugga med flit… Och samma har bitit min pojkvän i tån när den låg mot gallret (jag vet inte vad det är, men han blir sur när just tår är mot gallret?).
Okej, då förstår jag. Jag har alltid varit biträdd sedan jag blev biten av en hund så illa att jag fick sy (hundar ska inte bitas heller, haha) men dem här känns så himla trygga! :)