O: Ensamhane omplaceras akut!
- födelsedatum: 22/1-13
- färg, teckning o hårlag: black striped roan
- kön: pojkar
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 13/12
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Edward/Arne
- moderns namn, födelsedatum, vikt: Kiwi
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se längre ner.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Se info längre ner
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns: Gävle
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): PM här på iFokus.
- Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst.
Smokey är en jätteglad, nyfiken, mysig och social kille. Han gillar att ligga i hängmattan/sputniken och slappa men kommer snabbt om det händer något spännande och vill vara med. Han tycker om att ligga innanför tröjan och mysa, åka på axeln och upptäcka och leker gärna tittut. Han har ett otroligt sött och näpet ansikte. En riktig drömråtta!
Tyvärr har hans bror fått somna in idag, mer om varför går att läsa här: http://rattor.ifokus.se/discussions/52447fb88e0e745ab90023bd-o-kan-du-ge-cookie-en-andra-chans?4d71247db9cb462141046a2f-1
Situationen blev tillslut så ohållbar att vi insåg att båda killarna bara fick lida av att vi fortsatte försöka. Cookie skulle aldrig ha blivit tryggare, han var för otrygg för att kunna leva ett gott liv.
Men Smokey finns kvar och förtjänar verkligen en andra chans med härliga, mysiga kompisar att sova ihopkurad med.
Han är verkligen en helt fantastiskt fin kille som förtjänar det bästa.
Vi kommer dock aldrig någonsin mer klara av att skaffa råttor igen efter de här upplevelserna. Min dotter har mått så fruktansvärt dåligt och gråtit sig igenom dessa månader. Drömmen hon sparat och sparat och längtat och längtat till blev bara ännu en sorg.
Så nu letar vi efter någon som vill göra Smokey till en del av sin råttflock, och ge den här helt underbara fina killen det liv han förtjänar. Han tar med sig sina leksaker, hängmattor och filtar som luktar tryggt.
Skulle så gärna ta emot honom, men har varken andra råttor eller jätte stor erfarenhet, tyvärr. :/
Hoppas han hittar hem igen. Lycka till! ❤️
Skulle absolut ingen annan kunna ta emot så kanske han kan mellanlanda hos mig. Bor i Gävle o har 4 yngre killar. Men har som sagt inte plats för ett permanent hem.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
(raderad kommentar av mig själv :))
Jag har plats för ett permanent hem utanför Växjö. Jag försöker hitta en kille till min Rolf. Så har ni vägarna förbi är ni jättevälkomna!
#3 Åh det vore ju fantastiskt! Förhoppningsvis kan han få ett permanent hem direkt, men det känns otroligt skönt att det finns en "nödplan" #6 Vi har tyvärr inte vägarna förbi Växjö, ska kolla på djurtransportsidor och se om någon skulle kunna ta med honom. Jag tror säkert Rolf och Smokey hade trivts :)
Håller tummarna för Växjö :) Brukar ju inte vara alltför svårt med transport!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Gör så! Jag kan kolla runt jag med. Hoppas hoppas. <3
Smokey är kvar, och trots att vi försöker aktivera honom så mycket dom möjligt så märks det tydligt att han känner sig ensam. Han ÄLSKAR att få ligga i famnen som en liten bebis och mysa. Ingen som vill ha världens mysigaste, fina lilla kille?
Vart exakt är det han finns? (Missade nog den infon) Vi har en "flock" på 2 pojkar som är 3 månader gamla. Nu vill jag inte lova nånting men vill ju heller inte att stackarn ska behöva va ensam. Vi har planerat att utöka flocken med 1 bebis till, men kanske kan ta oss an en extra som behöver ett hem :)
I think more things before breakfast than people think all day 
(Förlåt, såg nu att han finns i Gävle, det är tyvärr liite väl långt då jag bor i Nyköping) Attans :( Men har ni vägarna förbi Nyköping och han fortfarande letar hem så hör av er i alla fall!! Håller alla tummar och tår för denna lilla fina pojk.
I think more things before breakfast than people think all day 
Jag ska hämta Smokey idag! :-)
Nu har Smokey flyttat till #12 och vi är otroligt nöjda och glada över hans nya hem! Tråden kan låsas.
Låser tråden på TS begäran.