Botten på en bur?
Jag funderar på ifall man kanske kan använda fönsterfilm i botten på buren eller fräter kisset igenom?
Eller sån där kakeldekoration som man kan skära till själv och ha över hela botten?
Kanske en dum fråga?
Kanske säkrast att använda sig av båtlack eller en "plastlåda" ?
Where you invest your love
you invest your life
Intressant tanke kring kakel, men kan du få tag på en bit som täcker Hela botten? (eller menade du smått som på kakelväggar?) Kan tänka mig att nackdelen är att det kan vara ganska kallt att gå på men med spån ovanpå det kan ju bli super. Så länge man tätar hörnen riktigt så det inte läcker in urin!
Inte säker på vad fönsterfilm är så kan inte svara kring det men vill man ha en rymningssäker bur ska man ha plåtbotten i sort sett.
Plastlåda är ju enklast att städa men råkar man ut för plastgnagare ja då ör det lite kört
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ja, men jag tycker att det är svårt att hitta vart man kan köpa sakerna ifrån. :/ Men får spinna vidar i jakten på en botten!! :D
you invest your life
Det du kan göra annars är att köpa en botten från en annan bur (går ju att köpa recervdelar om du inte hittar begangnat) och bygga bur efter botten :)
Du kan ju ex få tag på en kaninbur billigt och använda den bursbotten :)
Gud vad smart!! Men hur skulle man då göra för att få den stadig?
Jag hade tänkt ta måtten L140 x B90 x D70. Så att hitta en botten med dem måtten blir nog knepigt. Jag får nog helt enkelt snickra ihop en botten och dränka den i båtlack helt enkelt :)
you invest your life
Precis som man gör med ett eget bygge, 4 stadiga hörn, ex rundstavar och sedan bygga på det.
Du har ju Furet XL/Tower botten som är 75x80cm (nästan dina mått) så en sådant botten kan man ju skicka efter om inte annat :)
Tack! Ska verkligen titta närmre på Furet XL botter =)
you invest your life