Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 345 ggr
Garm
0

Kostnad per månad?

Jag satt och funderade lite häromdagen på hur mycket mina råttor kostade mig per månad när de fortfarande fanns i livet.

Då de dog för ganska precis två år sedan så är det lite svårt att komma ihåg exakt, men i snitt vill jag minnas att mina två tjockisar kostade ungefär 300-350 per månad.

Är det mycket eller lite?

Vad kostar era råttor er i snitt per månad och hur många råttor har ni? Vad ingår i era kostnader?

(Går i skaffa-råttor-tankar igen och behöver räkna lite på det. Lite lättare att räkna på det om man får lite "kostnadsinspiration")

lekandur
0

tass! :)

Where you invest your love
you invest your life 

Mellmell
0

hmm…när jag hade råttor betalade jag bara för foder…pappa har loppis så alla tyger/inredning fick jag därifrån. matrester fick de från vår familj. blev kanske varannan månad jag gjorde torrfodret själv och då i ganska stor sats…Så kanske 100-200 kr månad? :)

zickan
0

Finns en jätte bra tråd om utgifter/kostader här inne. Kika lite på sök knappen så kanske du kan hitta den. 

Vad som går åt här hemma är olika beroende på om man kan hitta rolig färskmat på rea eller normal pris. Vad man kör på för strö, eller ev behov av att köpa fler borris mattor och fleace filtar. Och om man har kull eller behöver till veterinären. Och om man skall räkna in tvättmedel för alla hängmattor/borrismattor jag har på botten och rengörningsmedel osv.
Kör mestadels på storpack för allt. Och skulle tippa att det går runt 500- 1500:- i månaden om jag inte räknar med veterinär och rengörninsmedel mm.
Är det nån kull här brukar det gå några hundra extra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Garm
0

#3 Tack. Tyckte jag sökte rätt, men jag måste ha gjort fel. Hittade en gammal tråd nu om just det här.

Jag har väldigt svårt att minnas vad jag köpte till mina små på månatlig basis, alltid bra att läsa hur det ser ut för andra.