Dragit sig tillbaka..
Under hela förra veckan så var mina pärlor ute och sprang och upptäckte hela rummet och var väldigt aktiva. Dem kunde vara ute och springa i 1,5 h.
Nu de senaste dagarna har dem dragit sig tillbaka och verkar inte lika aktiva. Dem äter och sådär och jag är inte värst orolig. Skulle bara se om det händer er också? :p
Mina råttor har dagar de är lite tröttare och mindre intresserade av mig. Man får acceptera att de också ibland vill vara ifred, men man får nästan ändå se till att locka fram dem åtminstone en gång om dagen för att kolla till så att alla mår helt bra🙂
Här har det varit ovanligt lugnt i burarna max 2 dagar i rad, om de inte precis förlorat en flockmedlem. Då har det ibland varit väldigt lugnt och stilla i nästan en vecka, innan de blir sig själva igen.
Dem har ju varit här i lite över två månader, men det verkar som dem är rädda och liksom hoppar in i buren när jag lyfter upp dem och direkt till hängmattan, så här har dem varit i perioder, men det är lite jobbigt att se när man kommit så långt och så bara faller dem tillbaks :p
de kanske bara har pensionerat lite sådär😊 eller hur gamla är dem?☝️
Nej, dem är cirka 3 månader gamla :)
oj jaha🤔 då vet ja inte