Critter Nation på Amazon?
Har någon här köpt en Critter Nation på Amazon? Eller har någon erfarenheter av att handla på Amazon överhuvudtaget (frakt, leveranstid osv.)?
Och vad är det för skillnad på modell 162 och 162?
Har helt snöat in på denna buren nu..
Vänliga Hälsningar
Malin
dom burarna är helt underbara! Lätta och städa, dom får en stor yta plus snygga!
Amazon har inte så hög fraktkostnad om jag inte minns fel.
Samt att leveranstiden är ca 2 veckor.
Och vad är det för skillnad på modell 162 och 162?
du skrev samma nummer!^^
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
har du hittat någon som fraktar till Sverige?
#1 Livsfarligt, nu blir jag ju inte mindre sugen direkt..! Har "bara" två killar än så länge, men kanske utökar med två till till hösten.. Blivit helt kär i dessa små varelser :P Sen skadar det ju inte med en större bur tänkte jag. Lätt att städa är enormt viktigt för mig, hade en Furet XL ett tag som var superfin, men tyvärr ett h*e att städa i min mening.. Haha, trött efter jobbet! 161 och 162 skulle det ju stå ;) #2 Ja, amazon.co.uk fraktar till Sverige ser det ut som! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
161 är hälften så stor som 162. Den sistnämnda har två våningar.
Åå, då förstår jag! På en annan hemsida jag var inne på var det nämligen en bild på den med två våningar på båda modellerna. Därför jag undrade..
Den med två våningar, är den möjlig att ta bort mittenplanet på (som på Royal Suiten), så det bara blir en stor bur? Inte riktigt fått svar på det nånstans.
Vänliga Hälsningar
Malin
Det är bara att skippa det när du sätter ihop den.
Vad bra, tack för svar! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Klistra gärna in en länk i så fall, alla CN jag har försökt beställa från Amazon (både .co.uk och .de) har blivit vägrade när jag kommit till kassan, har inte själv lyckats hitta någon som skickar till Sverige.
Kan ju tilläggas att beställa från stora Amazon är INTE billigt när det gäller sådana här saker. Kollade för skoj skull och 4 700 skulle det gå på……
Me. Myself & My Sims
Åååh.. Jag som nästan hoppade ett glädjeskutt här hemma..

Men Ferret.com skickar Critter Nation till Sverige. 215$ kostar buren, alltså ungefär 1500 svenska kronor! :O
Can I ship my order internationally?
Jag har själv beställt burar från utlandet vid flera tillfällen. Min första Royal kom från England (jag var troligen en av de första råttägarna i Sverige som ägde en Royal) :P
Sen har jag även beställt burar från Frankrike och USA vid ett tillfälle. Frakten blir visserligen dyr, men burarna utomlands är ofta så billiga att det är värt det.
Älskar mina stora små vänner..
#12 det låter ju super! Ska helt klart kolla upp det. Min budget ligger på 3000 kr +- någon 500 hundring med frakt osv.

Ja, kan tänka mig att frakten går på en 2000 i alla fall. Från England fick jag betala 1500 för frakten för en stor bur och borde inte bli billigare från USA. Men jag tror nog att du kommer kunna hålla dig inom din budget i alla fall med tanke på att buren är så pass billig.
Du får uppdatera oss om du gör en beställning! :)
Har inte kommit så långt som till kassan, men den där frakten låter ju inget vidare och inte heller att det inte funkar..
Blev dock väldigt sugen på ferret.com nu.. Får se om jag lägger en beställning, #13 hojta gärna till utifall du gör det! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Nu ringde jag ferret.com för att beställa (verkar som man måste göra det om man bor utanför USA/Kanada), men de hade som väntat stängt över helgen. Ringer igen på måndag och lägger en beställning, så jag uppdaterar då om hur det går om någon annan också är intresserad :)
Vänliga Hälsningar
Malin

Å, spännande! Jag ska inte ha en nu men funderar över att köpa en till syrran efter sommaren. Eftersom de har tätare galler än royalen skulle det kunna funka bra att ha en mamma med bebisar i ena delen. Bra platssparare.
#16 åh härligt! hör av dig såfort du får svar, vill veta vad den totala kostnaden blir så kanske jag också slår till!
Nu har jag suttit i telefonkö med tillhörande hissmusik i 50 minuter *fluga flyger ur fickan* utan resultat, så jag la på. Fööör att sedan upptäcka att man faktiskt KAN maila 😭 Hittade inga kontaktuppgifter innan, tyckte att jag verkligen letade överallt..
Nu har jag iallafall mailat och frågat ang. fraktkostnader, och det står att de svarar inom 48 timmar. Har dock börjat rikta in mig på att försöka hitta någon annan bur då detta burfanskap verkar stört omöjligt att få till Sverige..! Jag önskar att jag kunde tycka om färgen på royal suiten, men det går inte 😕 Och verkar ju inte vara gratis att måla om heller.. Gaah, är så sjukt frustrerad!!
Vänliga Hälsningar
Malin
#19 då är vi två som är lika frustrerade, jag vill verkligen ha denna bur! hatar också färgen på Royalen.
Men skriv här igen när du får svar på vad det går på. Så får man se om man ska försöka köpa den.. Annars blir det att köpa en royal och lämna in hos lackerare för att få den målad, för jag ställer mig inte och målar den buren igen, pust!
Absolut, jag skriver så fort jag får svar.
Har du nåt hum om vad det kostar att fixa hos en lackerare..? Kanske borde köra på samma grej, för hittar verkligen ingen bur som verkar lika bra som någon av dem. Men sen är det väl plastbotten till vad jag förstår? Tänkte om man kunde be nån plåtslagare fixa vita lådor i plåt istället.
Vänliga Hälsningar
Malin
Nu har jag beställt en Critter Nation!!! Hahaha, trodde aldrig att jag skulle bli såhär exalterad över en bur :'D
Jag mailade först kundtjänst, fick svar efter ca tre dygn att jag ska ringa in och beställa, ringde sedan in nu ikväll och beställde över telefon. Gick hur smidigt som helst! Jag fick ett ordernummer, och nu ska jag få ett mail inom 24-48 timmar med alla uppgifter. Uppdaterar när det händer nåt mer! Håll tummarna att detta går vägen :P
Vänliga Hälsningar
Malin
Va skulle det gå på???
Fick ingen prisuppgift, men det bryr jag mig ärligt talat inte om då jag har blivit helt besatt av denna buren vid det här laget :P Men jag meddelar så fort jag får nästa mail!
Vänliga Hälsningar
Malin
#24 okej bra! Då får jag hålla mig borta från att köpa virke till ett hemmabygge imorgon.. Vet du vad längden och bredden är på denna bur? Sitter på mobilen så väldigt svårt att själv söka runt..
Längd: 91.4 cm
Bredd: 61 cm
Höjd: 160 cm
Galleravstånd: 1,25 cm
Detta är vad jag fick fram genom att konvertera från inches till cm, så det borde stämma :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Nu har jag fått svar från ferret.com, och en Critter Nation går på 1 165 DOLLAR dvs. ca 8 165 kr. Jag ger därmed upp min dröm om en Critter Nation :'(
Vänliga Hälsningar
Malin
#27 Varför vill du inte köpa en Royal suite?

Mvh Stephanie 

#28 Tidigare jag provat checka ut på Amazon går det inte att skeppa så stora paket till Sverige dessvärre :( #29 Jag har läst att den rostar lätt och att gallret är sämre kvalitet.. Sen gillar jag inte att den är mörkblå, och det känns väldigt dyrt och omständligt att lacka om lacka om den själv.. Har du den? Är du nöjd och isåfall varför? Vill ju gärna skaffa en-två råttor till, så en större bur vill jag ändå ha.. Hur funkar Royal Suite med bebisar? Läste att galleravståndet är större i den också.
Vänliga Hälsningar
Malin
#30 Jag är så nöjd som jag bara kan vara! :) Min har inte rostat någonstans och jag har inte upptäckt ett enda fel eller dålig sak med den än. Det enda problemet är väl då färgen, om du inte tyckte om den. Men vill man verkligen så är det ju inte omöjligt att lacka om den heller.

Mvh Stephanie 

#30 haft mina royal suites i typ 2 år snart. Och de är köpta begagnade. Både har fått rost runt hjulen efter att jag inte skött den delen så väl med att torka torrt och det har runnit lite. Även nån skruv som jag såg hade rostat. Men både hjul som skruv är väldigt lätt att byta ut :-)
Jag planerar även försöka måla om både burarna nu när jag återigen ledsnat på mina tapeter och skall försöka göra om
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja, då verkar det ju som det är en omlackering som gäller.. Huua!
Ok, men det låter ju inte så farligt..! Tycker du burarna är lättstädade generellt?
Vänliga Hälsningar
Malin
Uppdatering! (Om någon fortfarande är intresserad!)
Nu har jag beställt en Critter Nation från en polsk sida och inväntar mailsvar med fraktkostnad och betalningsinfo. Tänker att det förhoppningsvis blir billigare frakt än från USA, då den skickas med båt från Polen (flyg från USA). OM detta går vägen blir jag helt överlycklig, då jag som ni märkt letat FRENETISKT efter denna bur i över tre månader nu..! Kanske lönar det sig att vara envis! ;)
Vänliga Hälsningar
Malin
#34 hör av dig Såfort du får svar! Är det ett rimligt pris beställer nog jag också en :) vart lagom sur när jag såg priset för USA-buren
Vilken fin bur! :O En sån skulle man ha … Om man hade platsen 😟
Fick svarsmailet redan dagen efter med total summa och betalningsinstruktioner, så nu är buren beställd och betald, ÖVERLYCKLIG!!! Gick hur smidigt som helst allting, så nu inväntar jag bara att de ska skicka buren, vilket de antagligen gör på måndag. Totala kostnaden blev runt 3 000kr, billigt för den superburen! Nu återstår alltså bara att jag ska få hem buren, skriver här i tråden då :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Har mailat och frågat företaget hur det går med min betalning och leverans, och servicen är toppen! Fått svar inom max 1,5 timme varje gång. De skrev iallafall att pengarna kommit in idag (överförde för två dagar sen), och att buren skickas med UPS imorgon. Någon som har ett hum om leveranstiden på dem..? Här är hemsidan jag beställt från: http://sklep.canifel.pl/critter-nation-161-duplikat-1.html
Vänliga Hälsningar
Malin
Nu har jag fått buren och den är fantastisk! Levererades hem till dörren av UPS idag, lyckades bygga ihop den själv och nu står den klar! Måste fixa lite mer inredning bara, för den är ännu större än jag trodde..! :P
Vänliga Hälsningar
Malin
#39 Haha, härlig överraskning!

Mvh Stephanie 

Å, vad underbart att du fick hem en critter till slut! Får se om det blir en för mig också i slutet av sommaren.
Tycker du ska lägga upp en bildtråd med foton på buren :) Har du förresten möjlighet att ta en närbild på gallret med en linjal/tumstock mot? Är nyfiken på hur tätt gallret är!
Tänkte också kanske köpa en, så lägg upp många bilder på den om du gör en bildtråd! Hehe..😃
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#41 #42
Absolut kan jag göra en bildtråd! Fixar det i veckan :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Vad va det för polsk sida du hittade den på? Fortfarande nöjd med buren?
http://sklep.canifel.pl/critter-nation-161-duplikat-1.html
Mer än nöjd, den passar in riktigt bra här hemma (neutralt grå), och mina killar älskar den! Lättstädad också, stort plus! Har personligen tagit av gallerdelen längst ner som annars ska användas till förvaring, ser mindre skräpigt ut utan den. Håller på att fnula ut om det är möjligt att sänka buren genom att ta bort även den nedre ställningen, men inte lyckats med det ännu..!
Vänliga Hälsningar
Malin
#45 smart dedär med att ta bort gallret längst ner! Om du kommer på ett sätt att sänka buren så säg till:) också sugen på det!
Stökade runt lite igår och lyckades ta bort mellandelen (rekommenderar att vara två om man inte vill ha ryggskott..!), så nu är hela buren öppen, mer som en voljär. Mina killar var knappt i nedre delen, så nu blir de tvungna att använda hela buren iom. att maten står längst ner, och sputnikarna är högst upp (favorit). På så sätt får de mer motion även när de är i buren :) Ska prova vidare med sänkning av buren, meddelar hur det går!
Vänliga Hälsningar
Malin
Bilder? :)
tass :)
Where you invest your love
you invest your life
Skulle du kunna lägga ut bild på buren?
Det låter super spännande! :D
Stökat lite till och kom på att detta är det optimala sättet för mig att ha buren på! Har alltså tagit bort ställningen så att buren står direkt på golvet och satt tillbaks mittenplanet. Lät maten stå längst ner så de ändå får röra på sig lite :) Ska in med mer saker, så ni inte tror att buren brukar vara såhär torftig..!
Vänliga Hälsningar
Malin
Jag tycker att underdelen är ett bra tillhåll för råttorna. Jag har en toalåda och nån hängmatta där + att jag har en svart plastlåda med tidningar under. Tycker även att det är skönt med hjulen som rullar så lätt så buren enkelt går att flytta.
Kan absolut hålla med dig, så det är ju inte nödvändigt att ta bort ställningen, bara något jag tycker passade mig bättre :) Fördelarna jag ser med det är att det är en mindre yta att städa (under buren), råttorna kan gå in och ut direkt från golvet och lampknappen som tidigare var gömd bakom buren går att nå ;) Sen har jag en ettårig systerdotter som älskar att kolla på råttorna när hon är här, så nu har hon lite bättre inblick i buren utan att vi behöver lyfta upp henne :)
Vänliga Hälsningar
Malin