Kisseriet:)
Nån som har bra tips hur man får två små pojkar att inte kissa på än;D
Kissar dom mycket eller bara droppar dom?
//Nike
bror på ibland mer, ibland mindre:)
Jag försöker hela tiden ge belöning när dem kissar på lådan och jag ser. Men mina killar kissar oftast på öppen hud, asså på händer och armar. Antagligen beror det på lukt och revir och hanar är ju kända för snigelspåren som jag nu har märkt. Det blir du nog aldrig av med ;)
Men kissar dem mycket sätt dem på lådan direkt efter eller under tiden :)
Mina hanar kissar där de sover, lite överallt i buren och definitivt inte i toalådan! 😂
Men de bajsar i lådan (och lite överallt i buren) och ute håller de igen. De droppar ju såklart för att märka revir, därför brukar jag lägga ut lite handdukar/filtar där de är och det kan vara svårt att torka bort 🙂
Dina råttor markerar att du tillhör dem, det du kan göra är att helt enkelt ha kläder som täcker hela din kropp så slipper du kiss på huden.
Att få bort kissmarkering kan vara svårt och jag har inga tips på hur.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Tack för alla svar;D får väll leva med lite piss då ;) vad kan man göra suck,, nåja det är det värt..
Nej, jag upplever inte det som att det här småstänket luktar något utan det luktar mer när dem kissar för att dem verkligen behöver det och det är riktigt kiss och inte stänkkiss eller hur man ska förklara, men det kan ju vara inbillning med :p
Hah min pojkvän kör en metod för att få dem att förstå att de ska sluta skvätta på människor - när de gör det så tar han direkt upp dem och torkar av kisset med själva råttan xD Jag tror dock att de mest tycker det är mysigt och inte fungerar som han vill hahaa