Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 5296 ggr
Juliastrom
3

Mörker och Dix

Fick hem mina tösabitar idag och tänkte starta en liten bildtråd :D Det här är Här var det ännumörkare, här nere men kallas "Mörker". Hon är en s/ba ambk.

Juliastrom
1

Hmm… iFokus hatar mej just nu, vill inte ladda upp bilderna som jag vill ladda upp :/ Kommer imorron då om sidan vill samarbeta ^^

Juliastrom
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och älskade Mörker =)

Juliastrom
2

Jag och min fina mysfis Dix =')

wintermynta
1

Söt nötternaSkrattande Är så glad att ni klickade och att dom fått ett sånt fint hem

Juliastrom
3

Intressant med kamera :D

Juliastrom
1

Och jag är så glad att det vart just dem :D Mysfiorna =)

Varghund88
1

Fina Mörker <3

[nadvard]
1

Så fina de är!Glad

Juliastrom
1

Hihi, lilla pärlan :D

Juliastrom
1

Tack :D Eller vad man säger ^^

Juliastrom
5

Bus i badrummet =) Pumptvål är roligt tycker Mörker!

Juliastrom
3

Fina lilla Dix som är ett riktigt blygt troll men blir bara kaxigare med tiden ;) Synd bara att bilden är med blixt…

Juliastrom
34

Puuuumptvål ;)

Juliastrom
8

Det var jätteroligt att tugga på tandkrämstuben, pappan i huset var dock inte lika imponerad ;D

Lamina
1

#13 Vilken awesome bild! Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Juliastrom
2

Hihi, hon är hög på pumptvål min lilla buse ;)

Hallonblad
1

Vackra lilla Mörker. Verkligen jättekul att få se mer av henne. :)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

[melodier]
1

#13 Gud vilken söt bild! :)

Juliastrom
2

Ja hon är verkligen fin den bruttan! :D

Juliastrom
1

Tack så mycket :D Hon kan verkligen posea ;D

Juliastrom
6

Ännu mer pumptvål ;)

wintermynta
1

#13 Hahaha va go hon är. Åh va dom växer.Skrattande

Juliastrom
1

Hihi ja hon är såå underbar :D Stora har de blivit ja, lilla Dix är såå liten i jämförelse med stora Mörker =) Hihihi fina mysfian :)

Juliastrom
4

Bus i syrrans rum, Mörker på upptäcktsfärd ;)

Juliastrom
5

Lilla Dixen vill också vara lika cool som syrran och klättre till tv:n :P

Juliastrom
3

Min lilla mysflicka :')

Juliastrom
11

Lukta gooot hääär :D

Juliastrom
1

gott*

Juliastrom
3

Smutsig tjej ^^

Juliastrom
10

Jag dööör, kolla blicken :D Min lilla plupprumpa :)

Juliastrom
4

Tittut :D

sassa89
1

Mörker, är hon augoti? =) Jätte fin var de båda!" Ps, ja kan inte förkortningarna så¨därför ja frågar ;)

Varghund88
2

#32. Mörker är en silver black *ler* //Mörkers ena uppfödare ;D

#30. Herre jösse vad fin hon är! <3 Hon har RCTs "mjölknos" också *ler* Den återkommer i släkten hela tiden. Så vansinnigt vacker tjej!

Hallonblad
1

#32 Mörker är som sagt silver black (s/ba), men Dix är agouti (ag). :) Kanske du blandade ihop dem? ^^;

//Mörkers andra uppfödare :D

#30 Oh! Hon ser ut precis som sin faster på den bilden! Vackra, vackra Skatten-min hon får. ^^; Många drag av pappa sin, i den tösan. Och lik sin bror också. ;)

Juliastrom
1

Haha, tur att du fick svar från uppfödarna ;) För jag har lite svårt med det där men pluggar på ^^

Juliastrom
1

#33 Ja hon är såå vacker, kan inte sluta titta, och pussa, på henne ;) Hehe

Juliastrom
1

#34, åh det är så kul att jag kan få höra lite om hennes släkt :D

sassa89
1

haha ja tack för uppmärksammandet #34, var ju tvärtom ja menade :)

Men mörker ser ut som en vild råtta, hon e jättefin ju =) Dix också såklart, väldigt vackra ögon :D

(Kan inte förkortningarna, men håller på å läsa på lite, men har ingen tanke alls på å avla så mina råttor är endast för sällskap därför tycker ja de inte e så viktigt att lära sig, mer än för kul o förstå då vad alla förkortningar betyder :) )

Juliastrom
1

#38 Samma här jag är också intresserad av förkortningar men inte pga. avel, bara för skojsskull =)

Hihi ja de är fina mina brudar :D Hihi, tack :D

sassa89
1

ja precis, är ju roligt å kunna så man inte sitter som ett frågetecken när alla bäbistrådar kommer upp ;P

Juliastrom
1

Hahaha, ja, det är lite jobbigt när det kommer så många förkortningar efter varandra och vissa kan allt xD Här har man fullt sjå att veta sina egna pälsklingars förg och forkortning ^^

Hallonblad
1

#37 :) Vi har ju väldigt många ur hennes släkt och familj här hemma. Av kullsyskonen vi har här tycker jag hon är mest lik sin bror Du är för dålig för att kasta sten. Systrarna brås mer på sin mamma (särskilt SKRIK INTE! som är en liten kopia av sin ena halv?moster).

Tycker annars hon liknar sin faster Skatten jättemycket. :) Och sin halvfarbror Loke som själv är en Skattenkopia, fast hanversionen. ;)

Verkar ju dock som att hon aktivitetsmässigt ligger på samma nivå som kullsystern Du vet lixom bah PEOW! som vi har kvar här hemma. Det är åtminstone vad jag förstått utefter vad wintermynta sagt. ;P

Varghund88
1

#37. Som Hallon säger så har vi ju massor av släkt här hemma haha. För att göra en så enkel lista som möjligt: vi har ju fyra kullsyskon till Mörker, vi har hennes mammas kullbror. Vi har pappan och en kullbror till pappan samt en kullsyster till pappan. Sedan har vi fem halvsyskon till pappan haha, och tre halvsyskon till mamman. Och så har vi kusiner i massor. XD Bland annat en kull med 11 småkusiner (mammans kullbror som blev pappa) som föddes för ett par dagar sedan (:
(tror inte jag missat någon nu =P )

Så om det är något du vill veta släktmässigt sätt (eller se lite bilder eller nåt) så är det ju bara att hojta haha

Juliastrom
1

#42 #43

Åhh, blir så glad att höra om släkten :D

Skulle vara jättekul om du hade lust att göra en liten bildtråd på några av Mörkers släktingar, om du orkar och vill vill säga :D Superintresserad :)

Juliastrom
2

Mörker hälsar till sina uppfödare :D

Varghund88
1

#44. Visst, absolut skulle jag kunna knåpa ihop en bildtråd *ler*

Kan kika på det senare när jag kommit hem från jobbet ;D Behöver nog ta lite nya bilder på en del av släktingarna med haha.

#45. Åh snuttan! <3 Jag kan verkligen inte komma över hur söt hon är XD

Hallonblad
1

#45 Alltså… RCT mjölknosen! *dör lite*

Fattar verkligen inte varför Lisa Harries vill avla bort den… >.< Tycker själv den är ursöt. Kyss (Att den sedan inte är så snygg rent standardmässigt är en helt annan sak…)

Verkligen jättekul att få se bilder på småttisarna man slussat ut i stora vida världen. :) Keep 'em coming. ;D

Sagan om de Bannlystas kullsida hittar du här. :)

Kikar du runt lite på HallonVargsidan kommer du hitta massor med bilder på släkt till Mörker. :)

Juliastrom
1

#46 Hihi, hon är så söt så jag kan typ inte låta någon annan hålla i henne, det är min bebis ingen annans ;D

Jag längtar supermycket till bilderna :D Kul också att ha kontakt med uppfödare, gör det lite mer, vad kan man säga, på riktigt ^^

Juliastrom
1

#47 Hihi, den är så söt så den borde defenitivt inte avlas bort :O Finaste Mörker =)

Oh, där ska jag in och kolla :D

Juliastrom
10

Varför dricka en och en när man kan dricka två och två? :D

Juliastrom
1

#47 Jag smälte ju bara LIIIITE när jag såg bilderna på min lilla tös :O Tänk att min raceklump har varit så liten :')

Varghund88
1

#50. Haha ja det är typiskt XD

#51. Känner igen det där haha. Svårt att tänka sig ibland XD

Jag har för övrigt påbörjat bildtråden du bad om (:

Juliastrom
2

Det går bara bättre och bättre här hemma :) Krutkrukan Mörker kan faktiskt slappna av hon också ;) både idag och i förrgår låg hon still i min tjocktröjja i säkert EN TIMME :O Helt otroligt ;) Och så fort man öppnar buren och visar tjocktröjjan så dyker hon bokstavligen ner i den och ska mysa ;) Dix är därremot inte så hajj på att komma ner dit men när hon väl är där så går det bra, hon är lite segare än Mörker och kommer gärna några steg efter men hon är så himla mysig min fia :')

Men man märker att det är buren som är deras trygghet och inte jag, vilket håller på att tränas bort varje dag :) Det får helt enkelt ta den tid det tar! Nått mer jag kän göra för att få dem tryggare med mej än att ha dem i min tröjja så ofta jag kan? =)

Juliastrom
2

På självaste julafton var det baddags för mina småtjejer, det var inte roligt alls tycker Mörker och vevade med svansen o blötte ner både mamma o mej ;) Men söt blev hon ^^

Juliastrom
1

Dix däremot var med cool med det hela, var bara lite jobbigt att bli intvålad ;)

UrchinFamiljen
0

Nej, vad söta! ^^

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Juliastrom
0

#56 hihi, mna små fluffrumpor ;) Taack O:)

Juliastrom
4

Puss på dej mitt hjärta <3

Juliastrom
4

ÅÅÅKEJ, nu räcker det mamma ;)

Juliastrom
1

Världens finaste bebis, ja hon är fortfarande min bebis ;)

Juliastrom
1

<3

Juliastrom
1

Mysigare kan det inte bli <3

Juliastrom
1

Snyggingen där :D

Juliastrom
4

Idag har tösabitarna fått en makeover i buren :) Har länge funderat på hur ajg ska kunna göra om lite så de inte blir för uttråkade. Då jag har lite knepigt med yta, trots den gigantiska buren så har det varit svårt, har iaf fått dit två nya hängmattor, tagit bort min p.sfångst, bytt plats på Mörkers favorithus, hängt om leksakerna, bytt plats på sputniken och "hängbron" och satt röret åt ett annat håll :)

Blev faktiskt riktigt nöjd och tjejerna har nu sprungit runt och inspekterat allt :)

wintermynta
0

Vilket palats dom har. Ser att Mörker är på språng som vanligt "l"

Juliastrom
1

#65 åh vad glad jag blir ^^ Är så himla rädd och harig för att de ska tycka att det är tråkigt i buren, köper in saker så gott som hela tiden, mer pengar går till dem än mej ;) Men vad gör det när man blir nöjd när de är nöjd? :D

Haha ja det var verkligen roligt att undersöka nya inredningen :) Nu har de motionerats inne i badrummet… men Mörker är en sådan partypooper, vi hade så skoj så välter Mörker en vas, jahaapp, då var det bara att gå in i buren igen då ^^ Haha, hon är överallt samtidigt!

Juliastrom
7

En ny bild skulle ju inte skada, är så himla dålig på att ta kort nu för tiden :/

Juliastrom
7

En sådan klockren bild! :D Hittade henne nersmygen i min kakpåse och det var bara ett sådant sjävklart takort-moment ;)

Juliastrom
2

Jag tror jag smälter…. För första gången sen jag fick hem mina tösabitar så slappnade Mörker av med mej, dock var det i hennes hängmatta men jag är helt lyrisk över det! Började med att sträcka in handen för att ta upp henne, då lägger hon sej mot min arm och bara slappnar av, börjar klia o klappa på henne och tillslut stänger hon sina ögon o somnar! Kliade försiktigt på hennes huvud och hon bara ligger kvar där o myser i värmen, lyckan är total! :D

[Sara FE]
0

#69 Härligt, grattis! :)

Juliastrom
1

#70 Tack så mycket :) Även fast det bara funkar när hon är i buren så blir man ju så otroligt lycklig :D

Juliastrom
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cuddletime :')

madden_79
0

Åh vilka fina bilder, ögongodis 😍

Juliastrom
1

#73 Åh, men tack så mycket :D Vad glad jag blev! ^^

Juliastrom
3

Nu kommer en liten bildbomb från dagens "motionspass" ;)

Pussas med mattes tomte :3

Juliastrom
2

Dix är lite tillbakadragen och myser mest under den varma och sköna datorn =)

Juliastrom
4

Vet att det inte är den professionellaste bilden men jag gillar den på nått sätt :)

Juliastrom
2

Den här bilden tycker jag är ruskigt mysig då jag verkligen älskar hennes päls ^^)

Juliastrom
4

Själv får man agera stege ;)

Juliastrom
3

Hahaha så himla klockren bild ;)

Juliastrom
6

Båda mina vackra pärlor på en o samma bild :')

Juliastrom
1

Nu har vi även gått in på våran sjunde månad ihop =) Kunde inte vara nöjdare med mina bebisar, Dix är väldigt tillbakadragen men myser gärna när hon själv får bestämma och Mörker, ja Mörker, hon är överallt samtidigt och är en riktigt bestämd dam ;) Två helt otroliga personligheter och ja, kunde inte bli nöjdare =)

Juliastrom
1

Hade lite race i badrummet tidigare idag =) Var däremot jättesvårt att få bilder på Dix idag så fick endast på Mörker, menmen, vad gör väll det ^^

Synd det där med min häl… Tror nästan det är en ny favorit på henne annars =)

Juliastrom
1

Oskarpt huvve, men söt ändå ^^

Juliastrom
1

=)

Jiqsaw
0

Vilka sötisar :)

Juliastrom
0

#86 Åh tack så mycket :')

Juliastrom
4

Japp, såhär ser i stort sätt hela deras utevistelse ut ;) Mörker hoppar upp, jag plockar ner, Mörker hoppar upp, jag plockar ner ;)

Juliastrom
1

haha, lika med det här ^^

mikeiko
0

Åh, härligt med  videos med så mycket liv i - dessa kommer du verkligen värdera att ha den dagen han är gammal gubbe! :)

Juliastrom
0

#90 Ja verkligen, alltid kul att ha både bilder och videos att variera mellan och sedan klippa ihop en egen film med åren med töserna :') Bara det att man oftast glömmer bort att ha kameran med sig :/

Juliastrom
2

Min vackra pärla, man får verkligen gåshud och lyckotårar när hon faktiskt kan slappna av i en närhet <3

Juliastrom
2

Matte tänkte ta fram glassen medan tösabitarna motionerades, dumt tänkt kanske, fort som satan var de framme och var mer tagad än matte ;)

Juliastrom
1

Taggad*

Sockerråttan ;)

Juliastrom
0

Helt sjukt hur fort tiden går, om fyra dagar har jag haft mina tösabitar i åtta månader och om nio dagar blir min älskade krutkruka Mörker ett helt år! Helt otroligt! Jag är så glad :')

Zakaraa
0

Mörker är en extremt vacker tös!
Riktigt aktiv och fin :) Vet inte om det står någonstans och om jhag missade det men vart kommer de ifrån?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
0

Glöm frågan :P Såg precis att hon är från Hallonvarg ^^
Nu förstår jag varför hon var så bekant! :)
Mörkers farmor är mamma och mormor till ett par jag har här hemma ^^

Juliastrom
0

#96 97, Ja hon är verkligen one of a kind! =) Precis och Dix kommer ifrån Shannaras kommer dock inte ihåg vad hon heter här :/ Verkligen två super fina råttor!

Nemän oj :D Så skojigt, du har ingen bildtråd till dem eller så så man kan ta sig en titt? =)

Juliastrom
0

Wintermynta heter hon visst :D

Zakaraa
0

#98, nej jag harj u tyvärr inte det men du kan se Sahrami och hennes två döttrar Nabooru och Ruto på min hemsida :)
www.zakaraa.webs.com, under fliken honorna. Är inte så aktiv på den sidan dock så det finns väldigt få bilder eftersom jag håller på att byta webhotell :P

Juliastrom
0

#100 ååh, vilka tussar :')

Kaiia
0

Men åh, vilka namn xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Juliastrom
0

Besökte hängmattan en snabbis ;)

Juliastrom
1

Snacka om pussvänlig näsa :')

Juliastrom
2

Lika stilig som alltid =)

Juliastrom
2

=)

Juliastrom
2

Det här med att mitt mulliga lilla potatishuvve inte blir bra på bild är en annan sak ;)

Juliastrom
1

Sötaste råttan :')

Juliastrom
0

Idag var det en dag i tjejernas spår ;) Städat bur, kokat deras favorit te, honung, lite vitlök och citron, gjort storkok på deras favoritkäk så det finns i några dagar och när jag kommer hem senare ikväll blir det en liten springtur på golvet :)

Juliastrom
4

Idag hade vi en mysdag ute i solen :)

Juliastrom
1

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Mörkers 1 årsdag :D Grattis till finaste krutkrukan och alla hennes kullsyskon som finns där ute!

Det firades med en kladdig knäckebrödstårta!

Juliastrom
2

Första gången de får springa på lite gräs torsdagen den 16 maj =)

Juliastrom
0

=)

Juliastrom
1

Mysis =)

Juliastrom
1

Gosmage!

Laeikinois
0

gud vilka fina råttor du har, och så underbara teckningar och färger. nejnej, inte alls liiite avis.;)

http://punkmorsan.blogspot.se/

"Vi lever som odödliga, men dör som dödliga."

/okänd

Idix
0

Fina tjejer:) Är Mörker från Sagan om de bannlysta-kullen? För i så fall har jag en kullbror till henne här hemma:)

Juliastrom
0

#116 åh :') vad glad jag blir! :D hihi, ja de är verkligen vackra dessa töser :) Hihi ^^

#117 Ja det är hon, åh vad skojjigt, har du en bildtråd? :D

Juliastrom
1

Idag tog jag ut stora buren och gjorde en ordentlige rengöring med vattenslangen, när den var ute på tork så passade jag på att ta ut råttorna så de fick lite luft och D-vitamin ;) Har även tagit bort ena delen av buren så den är två burar dels för att den tar sån stor plats i rummet, är stor och bökig, de använder bara överdelen och det ser bättre ut i rummet och för att de ska kunna ha den andra delen utomhus så jag slipper sitta och råglo och vara rädd för att de ska ta sig ut genom kompostgallret ;)

Känns otroligt skönt och jag är glad att jag gjorde det =) De fick även en ommöblering i buren!

Juliastrom
0

=)

Juliastrom
0

Sötaste tassen :')

Juliastrom
2

Njuter i stora drag!

Juliastrom
1

Mysis

Juliastrom
1

Mat-paus!

Juliastrom
4

Favoritbilden!

Emmieline
0

lite OT. vad betyder mjölknos?

Juliastrom
0

Det ska in mer prylar, men de ligger på tork just nu ;)

Emmieline
0

127# hur mycket kostade den dära buren? och vart hittade du den?

Juliastrom
0

Jag fick hela buren (två lika delar) för 500 kr, dock begagnat och jag vet inte ens vad den heter tyvärr :/ och inte heller vart man kan få tag på den, jag vet bara att det är en fågelvoljär.

WarMinerTool
0

Om man hade en sån där stor bur! :O :)

tass

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Juliastrom
0

#130 Nu är den inte så stor :P När den är dubbelt så stor så är den 168 cm hög =)

Juliastrom
0

#126 Oj, så ledsen, hade helt missat ditt inlägg! Hennes "bläs" antar jag, hennes vita näsa ;)

Juliastrom
0

Och om lite mindre än en månad har vi en födelsedagsråtta här hemma, Dix blir hela ett år :D

Juliastrom
0

Matte fjäskade med liiiiiiiite nötkräm, yttepytte, och det var populärt!

Juliastrom
0

Idag är det ingen vanlig dag, för det är Dix 1-årsdag :D

wintermynta
0

Hipp Hipp Hurra !!!

Pussa gotjejen från mig. Syskon hälsar så mycket.

Juliastrom
0

#136 det ska jag absolut göra, hon pussar nog tillbaka ;)

[[Mellebelle]]
0

Härliga bilder på jätte fina råttor! Måste bara fråga va är de för kamera du använder?:)

Juliastrom
1

#138 åh vad kul att du tycker det =)

Jag använder mig utan Nikon D3100 =)

Juliastrom
1

Här hemma rullar det på som vanligt, de har inte samma krut i sig, men det säger ju inte så mycket om Mörker ;) Hon far fram och visar att hon gör som hon vill iaf, men inte med samma hastighet längre, min lilla goa dam!

De får vara ute i lagomt väder och det gillar dem mycket, då ligger dem i en hög och knastrar och myser och tycker att jag stör när jag vill vara med och mysa ;)

Juliastrom
1

Moster kom på besök och ville mysa =)

Juliastrom
3

=)

Juliastrom
2

^^

Juliastrom
2

myyys

Juliastrom
0

Här tänkte man "Guud vad kul och skojjigt att fota tåttisarna i dockhuset!!" Ja… det gick ju som det gick! Tror dem var mer utanför huset än inne ;) Söta är dem iaf!

Juliastrom
2

Dagens stora fail ;)

Juliastrom
0

Söttofflan :)

Juliastrom
0

=)

Juliastrom
0

Jadu ^^

Juliastrom
2

Min fina mjölknos <3

Juliastrom
0

=')

chelona
0

#145 Om du vill att de ska traska runt mer i dockhuset kan du ju alltid gömma lite godis åt dem och fota medan de letar/äter. x)

De är väldigt söta oavsett.

💣

Juliastrom
0

#152 tyvärr så skiter dem fullständigt i godis utanför buren ;) mycket skojjigare och göra annat tjafs ;)

Juliastrom
0

Supervackra tjejen =)

Juliastrom
1

Pömsig tjej som har gjort hål i sin hängmatta och kurat ner sig =)

Juliastrom
0

För övrigt är det tio dagar kvar till våran ett årsdag =D

Juliastrom
0

Tvångstvättning ;)

Juliastrom
0

<3

mikeiko
0

#158 Haha är det såna där som kallas "takråttor"? ;D

Juliastrom
0

#159 haha jaapp, det är en sällsynt ras som aldrig besöker marken, mycket tuffa varelser ;)

Juliastrom
4

Nu känner jag att jag kan dö lycklig!!! Älskade ADHDråttan har för första gången lagt sig hos mig och mysknastrat o vilat :') tog bara ett år men det kan vara den härligaste känslan någonsin ♡♡♡♡

Juliastrom
0

Idag är det 1 år sedan jag hämtade hem mina tösabitar, 365 dagar, det har gått så fort! Jisses vad kul vi har haft och vad mycket kul vi har kvar att göra! Mina vackra tjejer  <3

Juliastrom
0

<3

DixieBC
0

Vilka sjukt söta råttor du har! Avundsjuk!!:)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Juliastrom
0

#164 åh tack så mycket :D

Juliastrom
0

En liten update: Mörker kommer få gå på en antibiotikakur, i tio dagar from torsdag då vi får medicinen. Båda tjejerna behöver gå ner ungefär 30 gram var då dem är lite runda men annars riktigt fina och de såg friska ut utöver rosslet =) När hon har blivit frisk är det dags för motion, massa simning ska det bli! =)

En dålig bild från mammas mobil när vi har hos läskiga doktorn ;)

Juliastrom
0

Min fina Mörker… tio dagar, TIO dagar.. Du har tio dagar på dig att bli bra. Det är inte lång tid.. Det gör ont i mig att se dig ha det så kämpigt. Men du är så tuff o jag ber verkligen på allt jag tror på att du kommer att klara det här! För jag behöver dig mer än tio dagar.. tio dagar med någon man älskar är alldeles för lite så jag behöver mer, därför måste du klara dig igenom det här!! <3

Nu håller vi alla våra tummar för att hon bara behöver mer tid med medicinen och att det inte är så att hon måste få somna in… älskade råtta..

Juliastrom
0

Idag, på allahelgonadagen somnade Mörker för evigt.. min älskade vän… jag har aldrig haft sådan panik jag hade idag.. jag älskar dig så jävla mycket… <3

Ljusa
0

Åhh, vad sorgligt. Det är det värsta med råttor :(

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

:')
0

Nej vad tråkigt, har följt dom länge så känns konstigt att hon är bort nu :( R.I.P

Juliastrom
0

Det var en hemsk dag med panik både för mig och fina Mörker, hon hann somna in av sig själv innan vi hann hjälpa henne över till andra sidan. Paniken jag och Mörker hade idag, den kommer nog ingen någonsin att förstå… min fina älskade svarta drottning, jag har gråtit i 6 timmar snart och det verkar inte gå över. Bara kom tillbaka!

wigitri
0

Jag har suttit och njutit av varje inlägg och varje bild på dessa söta tjejer men blev så ledsen när jag kom till slutet.. Jag beklagar verkligen av hela mitt hjärta :'( Vila i frid lilla vän <3

Juliastrom
0

Idag gjorde jag om i buren för att få Dix att tänka lite och inte bara ligga i hängmattan.

Jag tror hon är ledsen och saknar Mörker, precis som matte… Så på måndag ska jag få komma hem till Wintermynta tillsammans med Dixen och se om vi hittar en passande kamrat till henne! Jag är fortfarande i chock och gråter hela dagarna, var tvungen att ta ledigt från skolan idag också… går med ständig magsmärta och jag är så okoncentrerad på allt..

Idag tände jag ytterligare ett ljus på Mörkers grav, i en fin svart lykta. Jag saknar dig så det gör ont!..

Gabriella.L
0

Åh! Jag tycker verkligen synd om dig!
Det är helt sjukt hur något så litet kan betyda så mycket!
Hoppas att du lyckas ta dig ur sorgen snart och att Dix också mår bättre! 

Styrke kramar till er båda! <3

Gabriella.L
0

Åh! Jag tycker verkligen synd om dig!
Det är helt sjukt hur något så litet kan betyda så mycket!
Hoppas att du lyckas ta dig ur sorgen snart och att Dix också mår bättre! 

Styrke kramar till er båda! <3

Juliastrom
0

Idag skulle Mörker ha blivit 1 och ett halvt år gammal, min fina diamant! Om du bara visste hur saknad du är här hemma, bland familjen, Dix, mina vänner och såklart mig.

Tog mig till skolan idag men kunde inte sluta tänka, inte sluta gråta och jag hade ont i magen. Din buse, att du kan få en så fast i dig som jag är, hihi, åh.

Hoppas du har det bra där uppe med dina vänner och att du får smaska i dig någon god ärttårta eller något på din dag!

Mormor kom och tände ett ljus för dig, och satt även dit en ängel, idag. Se, du är saknad även hos dem som inte var ett vidare stort fan av råttor! Du visste hur man gjorde för att få folk att bli fast!

Vila i frid! <3

Apootie
0

Vad fint hon har det 🌺

Hur har det gått med kompis? Hur mår Dix?

Jobbigt att förlora djur, kram på dig ❤️

Juliastrom
0

Dix tror jag känner sig lite ensam, men hon har ju alltid varit den tillbakadragna tjejen som gärna sover o inte gör mer än vad hon måste, men hon käkade inte riktigt något igår så jag tror att hon är lite ledsen, vi har myst en timme idag hon och jag och ska snart ta upp henne igen efter att hon har fått middag.

På måndag ska jag ev. till Wintermynta för att träffa två jämnåriga damer och se om någon av dem vill komma hem till mig och bli kompis med Dix .

Hon har käkat bättre idag, gjorde scrambled eggs och la i lite hackad blad spenat och kokade några ärtor och hon har även smaskat lite på ett kokt ägg sedan tidigare. Men mest så ligger hon i sin hängmatta och sover.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.