(O) Blå hanee på 6 mån
födelsedatum: i mars 2013
färg, teckning o hårlag: Blå
kön: hanne
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)Vet ej, han kommer ifrån djuraffären, och jag tog honom som omplacering för en mån sedan.
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: omplaceras för att jag känner att han är för dominant och jag har inte kunskap att klara av honom, och är osäker på honom när de gäller våra barn. Vill inte att han ska attackera dom .Men han går att ta i, sitter gärna på axeln eller ligger i tröjan. Tror bara att han behöver en fast hand o någon som vågar sätta honom på plats.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Dominant, busig.. och lite grinig.
pris 0 kr bara han får de bra :)
ort där råttan/råttorna finns: Haninge söder om stockholm
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) maria@nomell.se
Han råkar inte vara köpt på Bromma zoo?
Jo han kötes där. Jag tog över honom och tre till för ca en månad sen :) Och hon sa att hon köpt honom där ifrån.
Haha! Jag såg en blå hane där när de hade en blå hane född i mars… måste varit honom jag såg då :) Man blev lite sugen men det blev aldrig något, stod emot den frestelsen :)
Lycka till med att hitta rätt hem!
Hihi.. komiskt.. :) Ja han är så himla vacker!! Så ledsen att han är som han är.. och att de inte går bra i min flock.. Så jobbigt att de ska bråkas hela tiden. Kan tänka mig att de är jobbigt o omplacera en tjuris…
Jag har två killar därifrån säkert hans bröder!! Ena var dominant i början men det har gått över sedan jag kastrerade dem! Kan du ju prova annars :-)
puffar lite :)
Hur har det gått?
Hej. Är han kvar?
Är jättesugen att skaffa igen en blå hane :)
Han är ska väl få en liten kompis va? :) va skönt att han äntligen hittat ett hem. Jag va nära på att ta hem honom till mig men det funkade inte till slut. grattis till en fin liten kille :)
I think more things before breakfast than people think all day 

Antar att jag kan låsa tråden?
#12 Fin kille! Men ska han inte ha en vän? :S
Om man går ut och tittar på hennes profil så har hon redan 4 råttor. Tror inte ni behöver oroa er.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Hej. Ni behöver inte oroa. Först ska han vara i separat buren och vi låter honom träffa andra på neutralt plats tills de blir vänner ;)