Mått på en Sputnik XL?
Håller på att sätta krokar och fästen för inredning i min nybyggda bur, men har inte fått hem min beställning från Rat Warehouse än och vet därav inte hur man ska fästa en sputnik i trätak eller hur långt ifrån fästena ska sitta
Kan någon vänlig själ förklara/fotografera hur fästena på en sputnik ser ut och hur långt ifrån varandra de sitter?
Råkar sitta här med just en sputnik och ett måttband framför mig :-). Dock ingen kamera.
Jag skulle säga att det är cirka 27 cm mellan de tre fästena. Det är alltså tre punkter som utgär en liksidig triangel där varje sida är 27 cm.
Gör du några sorts öglor, kanske skruvöglor, tre stycken, så går det bra att sedan fästa med buntband. Fästena i sputniken är några sorts hål, men med en flik som det är tänkt att man ska trä över gallret i ett burtak, men dessa flikar funkar ändå dåligt, så man bör alltid sätta fast ordentligt med t ex buntband.

Just köpt en sputnik… Och hur tusan fäster man den i gallret??
Mvh Ellenfyrkant
Det är ju meningen att man ska bara kunna peta in flikarna på sputniken över gallerpinnarna liksom, men det skulle väl aldrig hålla nåt vidare. Jag fäster mina med buntband.
mina som jag sticker in håller utmärkt till två råttor!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Jag har försökt att bara peta över flikarna. Men… De är ju lixom vridna åt olika håll? Inte så de passar gallret.
Mvh Ellenfyrkant