Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 445 ggr
[pepparkatt]2
0

Låna en vän till kiwi?

Jag funderar på om man skulle kunna "låna" en pojke till min kiwi? Jag har fått tag på två killar i kiwis ålder men dom kommer först om en månad pga olika anledningar. Klarar sig kiwi ensam i fyra veckor? Det känns så otroligt elakt.. Jag vill inte att han ska vara ensam så länge. Kanske stressigt för den "andra" att behöva flytta runt men jag kommer inte på någon annan snabb lösning… Vad hade ni gjort?

Ljusa
0

Var bor du? Om någon nära dig har råttor kan ju ni träffas och ha lekstunder. Jag vet inte vad du ska gör, min tjej 2,8 höll på att dö av depression när hennes vän gick bort men mådde genast bättre när hon en vecka senare fick två nya vänner. Jag hade haft honom hoss mig så mycket som möjligt vid maten, mys, hem sysslor, jobb, sovdags mm mm kanske inte använt buren als om det var möjligt, mina tjejer är if alltid lösa.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[pepparkatt]2
0

Ja jag bor i Märsta i Sthlm. Hade varit fint om man kunnat "låna" en kille i några veckor så kiwi Slipper vara ensam, även om jag har honom ute mycket så är jag ingen råttis :-/

Zakaraa
2

#1 Att ha "lekstunder" är inte bra, delvis för karantän och delvis för det kan göra mer skada än nytta.

TS, jag har tyvärr inga bra tips. Har själv en ensamtjej just nu men det är pga karantän. Hon verkar inte må fysiskt dåligt av det, psykiskt kan jag inte svara på men hon är lika gó som alltid. Kommer få flytta in til flocken om någon vecka.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[pepparkatt]2
0

Jag skulle vilja ta bort detta inlägg eller o möjligt redigera det?

Zakaraa
0

#4 Tror du får be mod att låsa och skapa en ny tråd :)
(skapa ny tråd först och länka här innan den låses så kan det bli lättare att hitta till nya tråden om folk läser denna)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[pepparkatt]2
0
mikeiko
0

Tråden låses på TS begäran.

Inlägget är låst för nya kommentarer