Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1361 ggr
labbetrubbel
2

(O) Omplacering av äldre råtta, ensamråtta!

• födelsedatum: Vet ej exakt men enligt tidigare ägare så är han ca 1 1/2 år!

• färg, teckning o hårlag: Black Roan

• kön: Hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Lång historia kort:
    Han har funkat kanon tills en dag då han bet mig, rejält, i fingret då han vaktat ett hörn/hål i väggen ( har skrivit tråd om honom tidigare, där ni kan läsa en hel del om hans beteenden, länkar i ett inlägg efter) sen dessa har han blivit värre, dock inte bitit mig igen, men jag har också varit på min vakt gentemot honom.
    Han har nu börjat gå på dom andra råttorna. Kullbrorsan fick sig ett rejält bett i halsen för några veckor sedan som dock läkte ihop fint, men det var ett riktigt kött sår.
    Och idag bitit en yngre råtta, även där rejäla sår på våde hals, nacke och sidan av ryggen.
    Har prövat ha honom själv, ensam, vilket funkar fint, bara man inte "utmanar" honom vid matdags eller tar han från ett sovställe innan han vaknat.
    Har observerat i buren om någon annan råtta varit boven till detta beteende, men icke, det är till 99% han som startar med att burra upp sig, vanka och knastra om någon annan råtta kommit för nära vid matning, eller ett hörn eller dyl.
    Så nu är det nog! Han behöver ett hem där någon kunnig kanske kan introducera honom till en ny flock (vilket jag tror är hopplöst) eller att han får bo som ensamråtta hos någon som har andra råttor, där han kanske kan bo bredvid en annan bur men andra råttor. Det skulle även funka helt som ensamråtta utan andra råttor i hemmet, men jag släpper inte denna råtta till vem som helst utan kunskap måste finnas.

Han är frisk fysiskt och visar inga tecken på någon sjukdom förutom lite förskylning ibland men inget som inte kunnat botas med te och hemkurer. Inge rossel!

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
    Tuff är en väldigt nyfiken och social råtta gentemot människor. ÄLSKAR att utforska och springer gärna på stora ytor som golv. Totalt orädd för hastiga rörelser och ljud.Här har han sprungit löst i hela lägenheten och aldrig tuggat på något.
    Han hatar att bli uppburen, men när han väl är på en så kan han till och med lägga sig och gosa i knät. Han är dock ingen "axelråtta".
    Han gillar att vara med, klättra, hoppa och bara få ligga på fönsterbrädan eller varför inte mitt på golvet och knastra och ploppa och njuta av livet för sig själv. Han visar stora liknelser med en hund faktist!
    I buren och bland andra råttor är han enstöring. Vill inte bli tvättad (då ryker det oftast), sover till 99% själv och claimar sina hängmattor och favorit ställen.
    Han ÄLSKAR mat! I alla former.
    Han vaktar MYCKET!

• pris: Hem viktigare än pris, han omplaceras till rätt hem!

• ort där råttan/råttorna finns: Stockholm, Haninge

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): jennynomell@gmail.com

Jag kommer uppdatera med bilder och länkar till andra trådar om Tuff imorgon när jag sitter på rätt dator!

Jag hoppas det finns någon där ute som kan ta sig an Tuff, för han är verkligen en toppen råtta på hans villkor! En reko gubbe med mycket egenheter skulle jag säga kortfattat om honom!

labbetrubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klättra vovve

labbetrubbel
0

Promenad med vovven i somras!

labbetrubbel
0

Mys i kvällssolen på balkongen!

labbetrubbel
2

Tråden kan låsas då Tuff hittat ett hem! :D

Zolah
0
Inlägget är låst för nya kommentarer