Medicin eller röntgen?
Varit in till veterinären med en av mina tjejer som har problem med övre luftvägarna, när vi var dit i fredags så hittade veterinären ingen ting och fick diagnosen "hicka" då det var det enda jag kunde likna hennes ljud med (fyllehicka). Under helgen har det blivit mer och hon nyser/hostar, speciellt på kvällstid under ca 10 min låter hon väldigt täppt i näsan, men de slutar efter en stund att hon får ligga och mysa och sen inge mer alls förrän kväll/nattid nästa dygn. dock så hör jag ju att nått är galet, har gett henne enchinagard så får väll se om det hjälper lite. Mailade med veterinären idag och hon pratade om att röntga råttan men då måste vi söva henne innan, vilket jag kan tycka är lite stort steg om man inte provat att ge henne medicin innan (typ bactrim eller baytril som många verkar få till sina rådisar vid sånna här problem). Vad har ni andra för erfarenheter kring detta?
Jag har röntgat våra råttor utan att behöva söva dem. Är de vana att bli hanterade tror jag det går bra.
Jag skulle ha provat med bactrim innan jag röntgar!
//Nike