Smakat på er?
Vad dum jag är! Smörjde in mig med lotion med doft av passionsfrukt. Gissa vem som skulle ta sig en smakbit av min hand då? Jo lille Rolf. Första gången han biter mig och det är för att jag smakar mat. Han försökte nafsa först och sen fick han tag i en bit gottgott (trodde han) så han bet tag. AJ vad ont det gör när råttor bits 😡
Har er råtta tyckt att ni smakar namnam?
Haha, ohja… alltför många gånger. Är det inte någon lotion eller tvål man luktar så gott av så är det mat😉 Mina vuxna råttor biter dock aldrig såpass hårt även om det luktar gott, de tar liksom bara tag väldigt hastigt i en, och släpper så fort de märkt att det inte faktiskt var mat. För unga råttor kan det ju dock såklart ta ett tag innan de lär sig att vara lite mer försiktiga, så visst har jag erfarat små sår på fingrarna pga att jag luktat gott😃
Jag trodde det var det, jag blev så rädd så jag satt in honom i buren en stund så att jag kunde lugna ner mig. Då jag blödde lite. Jag tog ut honom igen ganska kvickt för att han inte skulle bli osäker och känna att något är fel. När jag tar ut honom igen efter ett jag har tvättat mig med vatten så hugger han nästan i mig. Jag försökte klappa men så fort jag rörde honom så pep han och försökte hugga igen. Sen såg jag att det var blod på på filten men jag blödde inte. Såg då att lillkillens svans blödde. På svansen har där tidigare varit ett ärr, men det var så pass gammalt att det inte skulle kunna gå upp. Åhhhhh vad händer?
Satt in honom i buren igen, ville inte att mitt oroliga humör ska smitta av sig. (Om de inte redan gjort det). Ska kolla imorgon mer nogrannt när jag är lugn och när han är lugn…. :(
Smaka namnam vet ja inte men bita matte i benet, eller varför inte magen eller tutten tycker Phoenix är JÄTTE roligt. Han biter aldrig direkt på hunden utan alltid när det är tyg emellan om man säger så. Min teori är att han jävlas eftersom han alltid ser så full i fan ut när han nafsar till och sen glor på en för att se om han får nån reaktion (vilket han ofta går eftersom det faktiskt gör ont ibland) Lite ot men va bara tvungen att dela med mig av vad min marodör har för sig :P
I think more things before breakfast than people think all day 
#3 Haha åhh sicken liten skit! 😃
Åhh ser inte om blodet kommer från svansen längre, kollade närme och där är även blod på tassen :(
[Skapar en ny tråd om detta]
hehe jorå alla mina jag nånsin haft har nog smakat på mej av olika anledningar.
Oftast om jag tagit i mat då självklart eller haft hudkräm på.
Då jag hade akrylnaglar ville dom slita bort dom så nu har ja bara mina egna naglar hehe
Hände lixom att dom missade nageln ibland.
Har jag smink på mej verkar dom vilja ta bort det då dom kan dra i fransarna å slicka på foundationen..
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Har hänt någon enstaka gång att de försökt att dra med sig ett finger i tron att det är en gobit, men de bitar aldrig, syns inte ngt i huden ens.
Jag brukar alltid ge gobitar i knuten näve, så de lär sig att leta fram det goda istället för att bara kasta sig över första bästa finger.
Nääää, Dimma slickas bara, har hänt att hon nafsat lite löst i samband med det men inget som känns.
-
När mina småttingar var mindre hade de svårt för att se var maten/godiset började och slutade upp med mina fingrar, detta resulterade ofta i en dragkamp där de ville ha in mina fingrar som mat.
Så lite småsår fick man ju tåla men det grinar man inte över.
mina brukar smaka på mig, men de är i de åldern just nu!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!