Hundar allergiska mot råttor??
Jag måste fråga er, Jag har 2 hundar och 3 råttor.. Jag har haft råttorna i 2 veckor nu och i går fick min ena hund en allergisk reaktion som jag inte vet orsaken till.
Han har fått "träffa" råttorna ,men det var ca en vecka sen det mötet och det varade bara några sekunder. Veterinärerna tror INTE det kan vara råttorna, det borde kommit tidigare och detta kom på honom över natten långt efter som sagt.
Är det någon som har erfarenhet av detta eller vet om liknande fall? Vore väldigt tacksam för svar.
Tack på förhand /Bitte
Ang vad som kan ha orsakat reaktionen kan jag inte svara på men däremot är det absolut möjligt för hundar att vara allergiska mot råttor, precis som allt annat (vår hund är ex allergisk mot hund och katt…. japp mot sig själv.)
Jag tycker ni ska göra ett pricktest på hunden och ta reda på vad denne reagerar mot. Någon typ av allergitest i alla fall bör göras och förhoppningsvis kan någonting lätt hjälpa.
Vår hung med allergi och klåda (bland annat, fler problem också) äter alger dagligen och har gjort det i några år nu och han mår Mycket bättre. Så alger kan vara värt att prova om man har allergihundar. Dock ska man komma ihåg att man måste prova i minst ett halvår innan man ser resultat (många som bara börjar, håller på i några veckor och tycker inte det fungerar och slutar..)
Lycka till med allt och hoppas det löser sig för er!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Åh nej 😕 Det var ett svar jag INTE hoppades få 😕 Jag vill inte behöva ta bort mina Älskade pojkar ❤️😢 Tack för svar.
#2 Absolut behöver du inte lämna bort pojkarna.
Det behöver som sagt inte ens vara råttorna din hund reagerar på så tappa inte hoppet :)
Begär att få göra ett allergitest på din hund och var noga med att du vill testa för råtta också. Då vet du var det är och skulle det vara råttorna så går det alltid att fixa åtgärder :)
Bland annat alger exempelvis (man vill ju helst undvika mediciner med kemikalier så därför är alger bra) sedan kan en luftrenare fungera bra också.
Då upp med hakan :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning