Advocate till råttor?
har just använt ett medel som heter Advocate mot sellnic på mina marsvin, med stor framgång
veterinären säger att det även går att använda mot skabb & allehanda ohyra på råttor, ngn som har ngn erfarenhet av det? skulle vara kul att höra…
eller någon som fått stronghold utskrivet till sina råttor?
tycker att sådana här spot on preparat verkar så smidiga.. förusatt att det fungerar då alltså.. & på marsvinen var det ju väldigt lyckat
Jag använde advocate när mina hade skabb, och det funkade bra! (förutsatt att det verkligen var skabb). Veterinären ordinerade lite mer än en halv pipett per råtta och behandlingstillfälle men jag hade på hela, eftersom det mesta ändå hamnade i pälsen. Jag märkte aldrig av några biverkningar, så det är värt att testas!
//frida
Jag har använt Stronghold på mina möss, och funkar det på möss lär det nog funka på råttor med… Det är som sagt supersmidigt, bara dutta i nacken en enda gång och sen var det klart
All ohyra försvann med vinden 
Digitalis---> vilken styrka var det på den sorten? marsvinen fick ju sorten för små hundar..
Theriss--> ok
då fungerar det säkert på råttor med, skrubbade du mössens bur med ngt speciellt?
Veterinären sa att jag inte behövde städa ordentligt eller så eftersom ohyran och ägg och så dör utan värddjur efter ett par veckor, och medlet håller ca fyra veckor eller vad hon sa. Men jag sanerade allt med Virkon S i alla fall, kändes tryggare.
ok :) tack för svaren