funkar Toa-lätt???????AKUT!
jag undrar om man kan ha toa-lätt i hela buren, eller ska man bara ha det i toalådan?? mina råttor kan inte gå på låda….
jag har änsålänge riven tidningspapper som bottenmaterial men det är så drygt att sitta där och riva och riva…..

hallå?

JA det kan du. Det är perfekt bottenmaterial.
Men varför var det så akut?
Toa-lätt går utmärkt… Om man ska ha tidningspapper så brukar det räcka att lägga in en hel tidning (utan häftstift då) så sköter råttorna rivandet :)
smaksak… själv gillar jag inte toalätt alls… det är för hårt till råttornas små söta tassar… jag kör med aspflis
aspflis fick jag med min bur jag köpte igår, det kändes skumt att ha i det, jag känner ingen som har det, men nu vet jag ju att det finns iaf, så det inte är helt knasigt tihii :-P
Jag har det till mina små rådisar, o det går jätte bra : )

dte var inte så akut egentligen..jag var tvungen att städa buren och hade ingen lust att riva och så var vi på affären och jag visste inte riktigt….
haha

men kan råttorna skada sina små tassar om dom går på det?

#9 nejdå det gör dom inte. Toalätt är hur bra som helst. Jag har en handuk i en del av buren som dom kan bädda med och där har jag ingen toalätt.
Toa-lätt är perfekt. Man kan även ha både handuk och tidningbitar sammtidigt så de kan leka o bygga :P

Ja, jag tycker Toa-lätt funkar bäst av de bottenmaterial som jag har provat. Mina råttor sover oftast inte på botten, utan på någon hylla eller i någon hängmatta, så tassarna klarar sig alldeles utmärkt.

Jag hade spån till mina, funkar jättebra.

TOALÄTT ÄR DET ABSLOLUTA PERFEKTA BOTTENMATREALET, DET AR MJUKT, SUGER BORT BAJS&KISSLUKT OCH SÅ…… LYCKA TILL!
Toa-lätt är perfekt :) Tycker du ska pröva att sätta in en liten låda med något annat material tex kattsand eller bara tidningspapper i buren och se om de lär sig att gå på toa där. Lägg dit någon bajsklutt så fattar de lite bättre ;) Mina råttor fattade direkt, och det håller buren mycket renare. Man behöver bara tömma den lilla lådan.
Lycka till!

nu e det lungt , jag har skaffat det nu…:P