Klarar hon sig en månad?
Jag fick en råtthona av min kompis som tröttna på henne, hon är född i början april men bott med sina syskon fram tills hon flytta till en kompis för snart en vecka sen, jag tingade 2 råtthonor av en kompis för några dagar sen och dom är lev.kl om typ en månad, kan jag låta henne va själv tills de? Vill ju egenkligen inte att hon ska va själv, men jag har ju tingat några råttkompisar åt henne (även om jag gjorde det innan) Men tror ni hon mår dåligt av att va själv en månad?
*putt*

Det är säkert inte kul att vara själv så länge, men det är åtminstone påväg kompisar till henne. Enligt lag får man egentligen inte hålla råttor ensamma, men du har ju som sagt redan en lösnig på gång. Kanske någon annan har erfarenhet av en liknande situation? Du kan ju inte vara den första i världshistorien som under en kortare period sitter med bara en råtta.

Jag tror (obs TROR, kan ha fel) att det är värre att placera ut din råtta i väntan på den nya. Skulle tro att det bästa är att hålla den hemma och kanske gosa lite extra med den, så att den inte känner sig helt övergiven.
Eftersom problemet är löst (mer eller mindre) och hon slipper ensamheten snart, så tror jag att hon kommer att klaarsig bra.
jah har oxå bara en råtta nu pga att mina bebisar inte ens är födda ännu^^… men min råtta verkar inte ledsen nu när jag skämmer bort hnne tootallt:) så va med henne så mkt som möjligt nu å gör lite leksakssaker så går det:)