Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 995 ggr
Sugar Mist
0

Råttor lösa- hela tiden? :)

Någon som har erfarenhet av att ha råttor lösa hela tiden? Mina nuvarande råttor är väldigt duktiga på att gå på låda och verkar fatta allt snabbt och stormtrivs lösa. En tanke är ju lite så "skulle man kunna ha de lösa hela tiden?". Så som katter, hundar och illrar. Fast bara i ett rum då. Det borde väll gå, eller? Dimma och Älva älskar livet som lösråtta vad jag märkt iaf :)

-

Mapel
0

Vi har ett tottrum där vi ordnat allting helt säkert för råttorna. Vanligtvis släpper vi ut dem i vardagsrummet och har de springande där men just nu har vi valp och vi passar även en till valp så då blir det lite väl mycket ståhej så nu har de fått vistas en hel del inne i sitt rum lösa och går in och ut som de vill. Det funkar ypperligt för oss! Vi brukar även ha de lösa under större delen av dagen i vardagsrummet där de har ett eget litet hus och även det går jätte bra :)

Zakaraa
1

Absolut kan man ha dem lösgående hela tiden. Dock ska man tänka på att de bör ha en bur där de klan gå om de vill där det finns mat o vatten, men luckan är i det fallet aldrig stängd :)

Så länge man fixar sladdar osv och råttsäkrar rummet är det inga problem.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

MetalMii
0

Mina råttor bor i köket och är lösa mellan 12-24h om dagen. Släpper ut dem när jag kommer hem från jobbet och stänger in dem på morgonen, men rätt ofta får de vara lösa hela dagarna med, men det beror på om jag ska jobba eller måste ha dem ur vägen vid städning eller så.

Vill dock inte ha dem i hela huset pga att de kissmarkerar.

mikeiko
3

Jadå, det går så bra så :) Jag kör med flera mindre men alltid öppna burar, så mina tjejer får komma och gå som de vill och när de vill. Stänger till köket där burarna står om natten bara, annars kommer de och klättrar på mig när jag sover xD

Sugar Mist
1

Jag testade att ha de lösa under natten och vaknade med två råttbebisar slurmandes i min tröja vid magen, bland alla ställen så väljer de magen hahah!

-

Blodfot
0

#5 mina lägger sig antingen där eller i ryggen!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!