Hur transportera råttungar?
Om allt känns bra ska jag köpa två råttungar, honor, nu de kommande veckorna- men jag vet inte hur jag ska transportera de.
Så- vad är de olika transportlådorna man kan använda, kan man göra något själv osv.? Resan tar ca 5min.
-
Om det är så kort så kan du till och med ha dem i en tillräckligt stor skokartong med några hål på locket som det kommer luft i! Man kan göra det lite bekvämt med något mjukt underlag, t.ex tidningspapper eller kattströ, eller spån (bara spån under transporten, absolut inte i buren. Men det vet du säkert.).
Lycka till! :)
#1 Ah, vad smart. Blir att fixa iordning en skokartong och göra det mysigt meden maaassaaa gossiga filtar och myspys, hihi.
-
Köper du dom i djuraffär får du ju antagligen en låda därifrån
Köper du i affär så ska du få en liten kartong till djuren.
Om du däremot köper från uppfödare och det bara tar 5min (kör du eller hur transporteras du?) kan du gott ha dem innanför tröjan om du så vill :) Annars räcker det med en välklädd kartong (för kylan) eller en smådjurstransport som går att köpa i butik :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 Vet inte riktigt om han räknas som uppfödare eller affär om man säger så. Han föder upp råttor själv men säljer även i affär, där träffade jag dessa flickor och de tog mitt hjärta med storm. Mamma kör mig med bil, så det blir nog bara att ha innanför tröjan om jag inte får med mig en låda/bur därifrån för jag såg att vi har noll skokartonger hemma haha😐
-
#5 I tröjan fungerar perfekt då :) Då får dem det varmt och gosigt i kylan när ni går till och från bil :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
I tröjan, skokartong eller en godislåda med hål i locket. :)
Beroende på hur mycket hanterade dom är sen innan kan det vara skönt för både dig och råttorna att inte ha dom i tröjan.
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.