Kan inte paras?
Skulle vilja ha en lista på vad för färger/teckningar som man helst inte ska paras med varandra?

Beror på hur du menar, letalt eller att där bara blir förstörda färger?
Pearl+pearl är iaf en letal parning, där en del av fostren dör i magen. Så den bör man ju definitivt undvika.
Jag menar inte det med rena färger. Mest för hälsa och foster… Letalt om det är det vad menas!

Letalt betyder dödligt, för att förtydliga :)
Har läst om att parning mellan odd-eye kan orsaka megacolon, men har ingen säker källa så detta får gärna backas upp!
Haha okej då har jag lärt mig något nytt! Är nämligen intresserad att ta en kull inom en snar framtid på en black and White hooded toppörad och en hona som är mink / black dumbo. Är det en orealistisk kombo?

Nej, färgmässigt så är det ingen fara. Men hälsa och temperament bör komma i första hand och man bör överväga om individerna verkligen lämpar sig för parning innan man skrider till verket.:)
Färg är min sista prioritering men eftersom jag har hört att vissa färger m.m inte ska paras ihop så var det jah först var ute efter. Min råttor är inga fel på. Känner dom utan och innan. Förutom hanarna som jag för tillfället utvärderar lite och ser om dom lämpar sig för att paras. Men som sagt, inget är bestämt helt än om det något :)