Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1291 ggr
[[Mellebelle]]
5

Går inte att säga nej till dig

Här är en liten råttflicka som är uppfött av skolan.. hon är född med endast ett öga. Såg henne idag och hon var huuur fin som hellt, och hur go o mysig som helst. Jag frågade lite om henne och dom sa att dom tänker ta bort henne då det är svårt att få sålt en råtta med bara ett öga. hon har ett liiiitet hål på ögat och man ser att det finns ett litet öga där i så det kan öppnas. Jag kunde verkligen inte låta detta ske så jag sa att jag kunde köpa henne för det lilla 50kr som hon kostar. Så imorgon så kommer maj och juni få en ny varm burkamrat. Får hoppas att allt går bra och att det lilla ögat kommer bli bra.

[[Mellebelle]]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tipsa gärna om namn vad lilltösen kan heta! :)

[[Mellebelle]]
2

.

[[Mellebelle]]
0

K

Zakaraa
0

Ooh en till Enöga på forumet :)
Grattis till nya tillskottet, hoppas ni alla 4 kommer trivas ihop! ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

:')
0

Från en Enöga till en annan, Enis hälsar att det var snällt gjort av dig och det samma säger jag! ❤️

[[Mellebelle]]
0

Råkade bli två bilder av samma men aja.. :p 

Som sagt kom gärna på namnförslag helst speciella namn! ^^

#4 hihi ja! tack så mycket! egentligen är vi 9 stycken tillsammans här hemma iklusive mig :) men snart ska 5 av mina damer få somna in så.. :(

#5 aw, tack så mycket! ❤️

Zakaraa
0

#6 Åh vad tråkigt :(

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[[Mellebelle]]
0

#7 ja verkligen.. äckliga tumörer överallt.. om man endå kunde trolla bort dom!

Blodfot
0

vad söt den lilla tösen är!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[[Mellebelle]]
0

ja hon e riktigt fin! ^^

Lancia
0

Söt tjeja! :)

Jag önskar, men vågar knappast hoppas, att skolan har vett nog att inte avla vidare på dessa linjer. Det är lite oroväckande att det börjat dyka upp mer och med råttor med dessa missbildningar.

BellaLjungberg
0

Misty hade varit ett fint och annorlunda namn? :) Hoppas det går bra med henne! :)

[[Mellebelle]]
0

#11 jaa jag önskar också att dom tog ett bra beslut och började istället avla på råttor med bra egenskaper och som är friska och mår bra.. för dom råttorna skolan avlar på är råttor som kan vara aggresiva, nervösa, rädda. Och hon kommer från en kull där mamman är väldigt skygg och bits så som pappan. men jag hoppas att hon fortsätter vara lika go som hon är nu och att det inte vänder sig och att hon bli aggresiv eller nått sånt. 

#12 jaa det namnet var faktiskt riktigt fint! :)

Praefatio
0

Eka (uttalas väl ehka antar jag) är ett indonesiskt namn som betyder "ett" :) Även Una, Mona (dvs mono), Yksi… Namnet Saga härstammar från ett ord som betyder "hon som ser" på fornnordiska.

[[Mellebelle]]
0

#14 åå! tack, det var väldigt speciella namn :) yksi betyder ju 1 på finska också :)

Praefatio
1

Ja, både Eka, Una, Mona och Yksi betyder ett, det var lite det som var poängen :)

Lancia
1

Min gamla gymnasieskola lärde i princip ut att honor vad griniga och bet människor. Så jag vet precis vilken skitnivå den där skolaveln ligger på tyvärr.

[[Mellebelle]]
0

#16 jaha okej, jaa kanske blir nått av dom namnen! :) 

#17 ja det är verkligen trist att det ska vara så..

kolpa
0

Så sjukt söt liten tjeja! Vad är det för inriktning på din skola som du går på som har råttor?

Namnförslag hmm… Kanske Musti, berry, Tuvel, Norat, Motis, Junder, Seleri, Liv, Nihin, Ophelia? :)

LYCKA TILL!

[[Mellebelle]]
0

Jaa hon e bedårande ^^

jag går på forslunda skolan inriktning smådjur :)

jätte fina namn! tack :D

mikeiko
4

Om det inte är så att hon är definitivt enögd eller har skadat ögat så kan du tvätta lite försiktigt med bomull och koksaltlösning. Jag hade en hona som hade lite "lazy eye" första tiden, men det försvann sen. Hon såg mest förbannat skeptisk ut hela tiden xD

[[Mellebelle]]
0

Haha okej! Tack för tipset det ska jag göra :)

[[Mellebelle]]
1

en till söt bild på bebis från idag <3

kundvagnsgnu
0

Åh, skrutten!

Felliiis
0

Men jisses… Börjar nästan gråta <3

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Ljusa
2

Hon är så sjukt lik min hona Smila! Nu är smila gammal och grå :) men tycker fortfarande att de är väldigt lika, smila har dock två ögon. Hon är över tre år! Lycka till med lilltjejen :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[mitzylinnea]
0

Mitzy är ett fint och lite annorlunda namn, Dicentra är också fint! :)

Elinisa
0

Kanske Du skulle ta henne till veterinär senare, -om Du har ngn någolunda råttkunnig sådan i närheten, för att kolla om ögat verkligen är underutvecklat, -eller om det bara är så att det bara är ngt "fel" på ögonlocken..? Isf kanske det går att göra någonting åt, så hon får helt normal syn, -om det inte skulle utgöra ngt stor risk, dvs..? :-)

Min råttpojke med en undangömd& förkrympt testikel fick namnet Uno, för att det såg ut som att han var "enbollad", (nu har han ingen, dock; kastrerad pga riskerna hans tillstånd innebar.) -kanske Uno el Una kan passa henne fint?! :-)

Hon är jättesöt förresten!

:')
0

Enöga såg precis ut sådär där det andra ögat skulle varit. Jag tror att tårkanalen finns kvar för på enöga rinner det därifrån ibland. Förstå dagarna här hos mig såg det ut exakt som på fin bild. Jag brukar ta baby wipes och torka bort det :)

[[Mellebelle]]
1

måste berätta att det går jätte bra för lilltösen! hon har fått träffa sina nya kompisar en gång och ikväll ska dom få ses en gång till :) 

hon är verkligen så speciell! hon är inte alls som dom råttungar jag träffat på. hon är så lugn och go vill bara ligga och mysa nästan hela tiden. ❤️