4 råttflickor söker nytt hem
Jag måste tyvärr sälja mina flickor och söker nu efter någon som vill ta hand om dessa underbara råttor.
Jag har en bur med måtten b. 95cm, h. 73cm och d. 50cm men hyllor och tillbehör. Transportbur, mat och andra saker medföljer vid köp. Jag har även en hamsterbur som de är i ibland när jag byter och ett bord som de står på som kan medfölja.
Råttorna:
-Tiara, född 13/9-05. Vit & grå "rand" längs ryggen. Underbar råtta som går bra att hålla och tycker om att sitta på axeln, men kan bita om man sticker in fingrarna mellan gallret.
-Agnes, född 13/12-05. Oxå hon vit med grå rand. En tjej som aldrig gör ens en fluga förnär. Tycker om att vara ute och bli gosad med. Vet dock hur man ska få matte att få dåligt samvete vid kloklippning-genom att pipa ynkligt…
-Margot, född 13/12-05 och syster till Agnes. Är mörkbrun/svart med vitt under magen. Lite större och tuffare än syrran men supergo.
-Eija, född 1/6-06. Även denna flícka är vit med grått, speciell täckning i pannan som ser ut som ett peacemärke(kråkfot typ.. ).
Pris: 400 kr för allt (råttor och tillbehör) men rätt köpare är viktigare än priset.
Varifrån kommer råttorna (vilken uppfödare/vilket zoo)? Har de stamtavla? Var bor du? Har du foto på dem?

Vart bor du? har du bilder på dom?
Råttorna har jag tagit över från 2 olika tjejer som inte kunde ha dem kvar så jag vet inte mer om deras bakgrund än när de är födda. De är inte reggade i SRS och har inte stamtavla. Jag bor i Lund, Skåne.
Jag har en del bilder, lättast är om ni mailar till louise.gerholt.572@student.lu.se så skickar jag bilder där.
Idag den 10/8 dog tyvärr Agnes, hon har varit förkyld i några dagar och blev inte bättre. De andra råttorna är dock helt friska och visar inga tecken på sjukdomar.