Djurgrossister??
Vet någon något om en grossist som heter Okello eller Otello??
Har sökt frenetiskt men jag kan inte hitta ett skvatt om denne.
Min ena råtta kommer från denna grossist och jag vill veta mer om den.
Frågat på djuraffären och ena gången sa de Otello och nyss sa de Okello😮 så jag vet inte vilket det är men jag har sökt som en galning efter båda 2 men ja får noll resultat
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Åkello heter dem.
#1 Herregud vilken dålig hemsida dom har🤦♂️ (om det är denna http://www.akello.se/)
Men TS du kan mejla till dom och fråga mer om ditt "råttmysterium"!
Åkello. Det är som dom levererar där imazo inte levererar.
Vi har haft åkello mestadels här i västmanland. Men nu har det varit en del ifrån imazo sista tiden. Märks på djuren om inte annat. Jag kan ju inte låta bli. Brukar va och kika på arkens råttor även om jag inte köper nått.
Åkellos råttor brukar va mer friska och mer lätthanterliga än imazo. Men det kan va en slump. Behöver inte betyda att det är så överallt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Du kommer inte få reda på ett skit om din råtta från Åkello, och om dom mot förmodan "har" info så kan jag säga att den garanterat inte är korrekt. How I know? Har jobbat där en period och har god insikt i hur det funkar hos dom, hur deras uppfödning ser ut.
Tack. Ville inte veta om min råtta i sej.. mest VART hon kom från och vad det är för ställe.
Jävligt kass sida måste jag säga. Det står INGET om att de levererar djur alls.
Endast tillbehör.. e det rätt??

Well, det är ett hus med flera rum, ett par km utanför Vellinge i skåne. Ett rum med hamster, ett med råttor, ett med möss, ett med fåglar och ett med marsvin. Alla djur utom fåglarna och marsvinen bor i små labburar med sågspån hela sina liv. Marsvinen bor i flyttkartongsstora träburar och fåglarna i voljärer.
Maten som serveras är labb-pellets och jag såg inte en enda vattenflaska som inte var igenväxt med alger på insidan. Sågspånsbyte en gång i veckan, då föser man över mammadjuret och eventuella bebisar till en ny labbur. Bebisar som är 3-4 veckor gamla tar från sina mammor och man sätter ihop alla bebisar som är "leveransklara" i en annan labbur. Och sådär rullar det på…
Totalt OT men hur klarade du av att vara där Lancia?
Jag skulle nog inte klara mer än en timme i en sådan lokan, hjärtat brister fort för mig D:
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#7 Oj, får dom ens behandla djur så?😮😢
fy fan… ja hur pallade du???
http://www.ratsit.se/9164350838-AKELLO_HANDELSBOLAG
Där står det att de handlar med levande djur. Men djuren kommer i en annan katalog än tbh katalogen. Det på hemsidan är sånt de alltid har. Djur tillgång går upp och ned beroende på vad de har.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ahaa oki

Man står inte ut…
För det första var jag i en situation som inte riktigt gjorde det möjligt för mig att ta mig därifrån där och då. Det var min skola som placerat mig och en klasskamrat där på praktik. Skolan slog dövörat till när vi var på plats. I efterhand lyckade vi dock få skolan att aldrig mera skicka någon dit.
För det andra, eftersom jag inte kunde göra något där och då, så kunde jag lika gärna ta tillfället till akt att studera denna verksamhet inifrån. Ju mer kunskap man har om hur det fungerar, desto större möjlighet har man att påverka. Ensam är man visserligen ganska chanslös mot dom stora grossisterna, men man kan alltid börja väcka opinion genom att sprida informationen samt berätta om sina upplevelser. Det är pga detta jag aldrig kan vara tyst när djuraffärsråttor kommer på tal. (Alt importerade råttor från dessa härliga holländska massuppfödare etc.)
#13 Usch vad jobbigt det måste vara att praktiskt taget bli tvingad att stanna där men lärorikt helt klart. På det planet skulle jag vilja åka och se en grossistverksamhet men jag skulle nog aldrig klara av det. :(
#13 Varför inte anmäla dom?
#15 Vad skulle anmälas menar du? Att hålla grossistuppfödning är inte olagligt?
#16 För små burar..