Hitta råtta på rymmen
Tänkte starta en tråd här där ni alla gärna kan komma med tips. Hur hittar man en råtta som lyckats rymma. Råttan som varit på drift har inte setts på en vecka nu.
Tänkte jag skulle be alla här om tips till ägaren att testa. Kanske de kan hitta lilltjejen igen.
Tips jag redan gett är. Skaffa human råttfälla och stoppa i nått gott. Ställa systern i bur/transportbur nära som lite lock bete. Hälla mjöl runt trösklar för att försöka hitta råttans väg i bostaden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Stäng alla dörrar och fönster. Leta i ett rum i taget. Leta spillning. Ta en låda eller liknande från buren (eller inred en låda med saker som finns i buren) och ställ den på en skyddad plats i rummet man tro råttan befinner sig i. Gärna så att råttan kan ta sig in, men inte ut. Råttan kommer finna trygghet i det som luktar hemma och troligen söka sig dit.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Glöm inte av att kolla gardinerna eller garderober. Även hängda plagg är bra gömställen.
Min kompis råtta hittades i en resväska :p så dem kan ju helt klart vara lite varsomhelst.
Fixa en "snällfälla" och fyll med godsaker som luktar gott och mycket! Fruktyoughurt, leverpastej, jordnötssmör etc :) Går ej att motstå!
När ja tappade bort min råtta så anlitade jag en trogen vän, nämligen lille lurvhunden med super nos som hittade han på 3 röda!