Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 612 ggr
[[Mellebelle]]
1

känd och pålitlig källa

finns det någon känd och pålitlig källa angående naken råttor och deras problem skicka gärna den!!

[PuffBuck]
0

Leta efter någon registrerad uppfödare och ställ frågor? 🙂

Fridborg
0

En reggad uppfödare blir inte mer magiskt kunnigare än en oreggad, finns många duktiga som inte är intresserade av föreningsliv. Men däremot skulle du kunna googla lite (men det har du antagligen redan testat). Möjligt ringa till något labb och fråga om de föder upp nakna och isf vad de ser att de har för effekter på dem.

[[Mellebelle]]
0

jaha okej så det finns typ ingen källa på internet om nakna råttan?

Fridborg
1

Jag vet inte, har inte kollat. Låter som att du inte heller gjort det så kör en snabb googling. Men tror det mesta kommer komma tillbaka hit, men testa vettja :)

[PuffBuck]
0

#2 Så sant, men det skulle jag säga beror på hur kunnig man är. Jag t.ex som inte är insatt i råttor överhuvudtaget skulle främst vända mig till en registrerad uppfödare och kanske fråga oregistrerade också för att se hur det stämmer🙂

#3 Bara att försöka googla så gott det går! Böcker är annars en bra källa!

Fridborg
0

#5 Givetvis ett bra ställe att börja på om man inte är så insatt :)

zickan
3

Finns hur mycket som på nätet men de flesta väljer att blunda. Och även det som inte ligger ute öppet är lätt att få ut om man mailar den forskarsidan man hittar har gjort en kontroll på nakenråttor. Hårlösa råttorna i alla varianter utom dubbel formerna typ dubbelrex. Är  ju framtagna i labratorier. Med det kommer också bra forskning bakom.

Denna källan är pålitlig: http://www.ratbehavior.org/CoatTypes.htm
Det första som står på den länken är typ detta:
Disclaimer: I am a biologist, not a rat breeder, and my interest in rat coats stems from my fascination with the underlying biology. Therefore, this is not an article about rat standards! If you are seeking rat color standards, descriptions, and their associated Mendelian notations, check out one of the many websites of fancy rat organizations such as AFRMA, RMFE, NFRS, and AusRFS to name just a few.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
1

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.