Äntligen värme!
Kom bara ihåg att ha den avstängd också :) tänk dig själv att ha en lampa på 24/7 ^^
hur funkar värmelamport föresten? kan det värma upp gallret?
joda de förstår jag :)
nja alltså de beror på hur nära man har den :)
OK :)
Om jag hade kunnat så hade jag nästan haft en värmefilt men man kan inte lita på busarna i buren :P annars hade det varit som en genväg till att göra det extra mysigt.
Ja precis de skulle man ju oxå kunna ha :)
Skulle inte funka dock utan uppsyn, menar.. inte bra att tugga på el saker
Hej Mellebelle! Varför har du extra värme till dina vänner? Undrar, för jag ringde just en vän som ska komma över med ett extra element till mig, för de centrala i min fastighet är avstängda i några dagar. Värden fixar nya termostater. Bra för miljön, så ok att jag själv fryser lite, men vet inte om tjejerna (mina tre råttväninnor) gör det. Har du sett hur de beter sig om de fryser? Mvh Kristina
#5 jajustja visste inte ens vad en sån filt var xD men då förstår jag :) #6 hejhej!:) jag vet att mina råttor kan frysa då dom är hårlösa därför het jag in en värmelampa så att dom kan gå under den och värma sig. Mina råttor med hår behöver ingen värmelampa dom har endast fleece bitar som dom kan värma sig i :)
Aha, jag förstår! Jag var själv helt rakad på skann ett tag och då var jag ofta tvungen att ha huvudbeklädnad även på sommaren för att inte frysa. Tänkte rätt då när jag la in extra fleece till tjejerna nu när det är svalare i lyan :-)
Haha jamen precis!:) Jo själv blir jag så ledsen av att vintern snart e här :/
Jag tror nog att råttorna klarar relativt svalt, så länge det inte är drag. Om vi människor klarar att bo i den temperaturen så tror jag allt att råttorna klarar sig. 🙂 Man får se till att de har mysiga sovställen att boa ner sig i tillsammans bara. Men har man en sjuk eller gammal råtta kanske man bör öka på värmen lite, för att spara kroppen energi.

Mvh Stephanie 

Jo klart, fast de e alltid skönt för dom att kryps in under något som e lite extra varmt. O mitt rum e rätt så kyligt så :)