Vetrinär för nysningar?
Jag har haft en rosslande kille hemma och nu har han slutat över helgen med medicinen Bactrim. Dock så nyser han fortfarande men det har han och hans burkompis gjort sedan dem kom. Kan det berå på att dem bara gör så mycket, rumfuktighet osv istället för sjukdom?
Har tid hos vet imorgon men vill inte ge mer medicin då han gått på medicin nästan sen han kom hit, och vill inte att han ska bli resistent och få sämre immunförsvar?
Är det någon mer som haft nysande råttor?
Har du varit med honom hos veterinären tidigare..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Japp, en gång och två mediciner har han fått och den sista verkar ha gett resultat. Skulle åkt dit imorgon, men vet inte om det är värt det för nysningar! :/
Vad har du för bottenmaterial? Står dom i drag stundvis? Är det dammigt där de vistas?
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Rummet är alltid välstädat, de har nästan alltid en filt hängandes över buren och dem har tidningspapper och fleece som bottenmaterial och toalätt i toalättlådan.
Du skulle kunna avvakta veterinärbesök och boosta immunförsvaret istället, se om råttorna tar itu med det själv. Ge te med kan jang, vitlöksklyfta och honung samt extra nyttig mat.
Blir det inte bättre på 1-2 veckor, eller om det blir värre under tiden så tycker jag att du ska besöka veterinär.

DuBetMig, har du lyckats få dina råttor att äta rå vitlök? Mina börjar, men släpper den ganska snabbt i bajslådan. Vill ge dem det när det när de nyser och har sig eftersom de innehåller naturligt bakteriedödande ämnen.
Apropå bajslådan är det precis som de vill att jag skall tömma ut det med den andra "skiten"…
Jag skulle aldrig ge dom rå vitlök förstå va starkt…… Jag skär i bitar och låter dom badda i teet i 5 minuter och sen tar jag bort bitarna och ger teet.
Jag åkte till vet i alla fall som höjde dosen de två sista dagarna och sedan lyssnade hon på lungorna och hon tyckte det lät bra och att båda va i väldigt bra skick. Hon sa att nysningarna kommer de troligtvis ha hela livet, men dem kommer kunna leva bra med det!