Fyll i mellanrummen (lek)
Eftersom denna lek finns på både hundar i fokus och katter i fokus, så tänkte jag starta den här med. 😉
Min råtta heter _____ och är _____ år. Hans/hennes favorit sysselsättning är _____ och hans/hennes favorit sovplats är _____. Det bästa som finns är _____ och det värsta som finns är _____. Han/hon är bäst på _____ och skulle aldrig _____. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av _____. Det värsta hysset han/hon gjort är _____.
Skriv gärna om fler än en råtta!
Min råtta heter Ronnie aka Bettan och är 2 år. Hans/hennes favorit sysselsättning är att sova och äta och hans/hennes favorit sovplats är i trähuset. Det bästa som finns är mat och det värsta som finns är jobbiga bebisar. Han/hon är bäst på att vara en råtta och skulle aldrig motstå mat. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor. Det värsta hysset han/hon gjort är hoppa ner från soffan och traska fram till dörren med katter i rummet.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Min råtta heter Enöga och är 2½ månad. Hans/hennes favorit sysselsättning är vara över allt samtidigt och hans/hennes favorit sovplats är på en annan råtta. Det bästa som finns är att jävlas och det värsta som finns är att klippa klorna. Han/hon är bäst på att klättra och skulle aldrig bita någon. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av potatis. Det värsta hysset han/hon gjort är att försöka klättra upp på råtträdd farmor.
//Nike
Min råtta heter Pixie och är 5 månader. Hans/hennes favorit sysselsättning är busa och hans/hennes favorit sovplats är hängmattan. Det bästa som finns är att springa dit man inte får vara och det värsta som finns är att ta ett bad. Han/hon är bäst på busa och skulle aldrig vara elak. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pumpafrön och skinka. Det värsta hysset han/hon gjort är att alltid springa in under sängen bland damm och sladdar.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Min råtta heter Hera och är 5 månader. Hans/hennes favorit sysselsättning är klättra på en och hans/hennes favorit sovplats är hängmattan. Det bästa som finns är att utforska nya saker och det värsta som finns är klippa klorna. Han/hon är bäst på att klättra och skulle aldrig vilja bada igen. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av skinka och tomater. Det värsta hysset han/hon gjort är att bita matte i foten när hon springer under täcket.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Min råtta heter Lukas och är två månader. Hans/hennes favorit sysselsättning är riva upp fleecen på burbotten och hans/hennes favorit sovplats är ingen bestämd, än så länge. Det bästa som finns är när matte kommer med nötter och det värsta som finns är att få sin medicin. Han/hon är bäst på att charma matte och skulle aldrig rymma från matte. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor tror jag. Det värsta hysset han/hon gjort är att gnaga sönder kanterna på burbotten.
Min råtta heter Doris och är 10 månader. Hennes favorit sysselsättning är att hitta på bus och hennes favorit sovplats är i sputniken. Det bästa som finns är att samla mat och det värsta som finns är att bada. Hon är bäst på att klättra och skulle aldrig gå nära vatten. Om hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor. Det värsta hysset hon gjort är att bita sönder mitt lakan.
Min råtta heter Tudor och är snart 1 år. Hans favorit sysselsättning är Busa och "förstöra" ;) och hans favorit sovplats är på en filt i huset. Det bästa som finns är när jag får belöning i form av mat och det värsta som finns är bada. Han är bäst på att förstöra för matte som hon blir arg och skulle aldrig hoppa ner i badet självmant. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av majs och ost. Det värsta hysset han/hon gjort är Finns 100 olika, ett är att sno min mat och spilla ut vätska som jag har i mitt glas över mina viktiga papper och betyg! ;)
Min råtta heter Timon och är snart 1 år. Hans favorit sysselsättning är chilla och hans favorit sovplats är det långa röret. Det bästa som finns är vila och det värsta som finns är vatten!. Han är bäst på bestämma över Tudde och skulle aldrig RÖRA VATTEN. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av Risifrutti. Det värsta hysset han gjort är gömma sig i mattes rum och ta en tupplur så matte blir orolig. <3
Min råtta heter Nikolai och är snart två år. Hans favoritsysselsättning är att slappa, äta& bli klappad& kliad på huvudet& kinderna av matte. Hans favoritsovplats är i trähuset, soffan& burarnas "balkonger" (fågelbad). Det bästa som finns är god mat& gosa med matte och det värsta som finns är andra råttor. Han är bäst på att vara söt& charmig, samt mysa och skulle aldrig bada frivilligt. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkaka, banan& mumsiga kyckling-& lammben. Det värsta hysset han gjort är att jaga& bita hål i alla sina fd vänner (förutom sin bror, som tyvärr blev sjuk& behövde flytta till råtthimlen).
Min råtta heter Uno och är ca 5& en halv månad. Hans favoritsysselsättning är äta, mysa& busa. Hans favoritsovplats är i en sputnik. Det bästa som finns är godis& lek och det värsta som finns är att bada. Han är bäst på att charma människor och skulle aldrig bitas. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkaka, äggula, banan& leverpastej. Det värsta hysset han gjort är att råka bli instängd i städskåpet i nästan en timme, så matte hann bli jätterädd& leta överallt innan hon hittade honom..
Mina råttor heter Elvis& Torbjörn (& är bröder& ganska lika till sättet. Därför får de dela inlägg.) De är ca 6månader. Deras favoritsysselsättning är att slappa, klättra& undersöka. Deras favoritsovplatser är i sina sputnikar& trähus. Det bästa som finns är att fiska ärtor& majs& krypa ut& in i mattes tröja. Det värsta som finns är att bada& när matte vill göra "hälsokontroll"& håller fast& petar& kollar överallt. Elvis& Torbjörn är bäst på att klättra& skulle aldrig hoppa upp på en främmande människa utan stor tvekan. Om de fick bestämma skulle varje måltid bestå av pannkaka& kyckling-& lammben. Det värsta hysset de gjort är att putta ner blomkrukor, klättra upp på diskbänken& riva ner grejer& bajsa på köksbordet.
Min råtta heter Zahid& är ca 3& en halv månad. Hans favoritsysselsättning är att mysa med sina kompisar& att leka. Hans favoritsovplats är med en kompis i en sputnik. Det bästa som finns är att mysa med en råttkompis, busa& äta godis. Det värsta som finns är att bada. Zahid är bäst på att busa igång Uno, för att sen brotta ner honom. Zahid skulle aldrig heller hoppa upp på en främmande människa om utan att tveka. Om han fick bestämma skulle varje måltid bestå av pannkaka, räkor kyckling-& lammben. Det värsta hysset han gjort hittills är att bajsa på märkliga ställen.
Min råtta heter Bönan och är ca 1,5 år. Hans/hennes favorit sysselsättning är att klättra på allt och hans/hennes favorit sovplats är hängmatta eller låda. Det bästa som finns är att klättra på saker i vardagsrummet, gömma saker och gosa med matte och det värsta som finns är att klippa klorna eller bli badad. Han/hon är bäst på att vara bedårande och skulle aldrig vara still. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av kött, kycklingben, glass och grönsaker. Det värsta hysset han/hon gjort är förmodligen när hon gömde nästan en hel varm macka under en möbel där vi inte nådde den. Hon åt dock upp lite av den dagen efter…
Min råtta heter Liten och är snart ett år. Hans/hennes favorit sysselsättning är att äta, gräva och fixa i buren och hans/hennes favorit sovplats är på mamma Doris. Det bästa som finns är mat och gräva och det värsta som finns är att vara ren. Han/hon är bäst på att charma folk och skulle aldrig bitas. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av gurka. Det värsta hysset han/hon gjort är att gräva i spånet så det är fulla golvet. Min råtta heter Doris och är ett år. Hans/hennes favorit sysselsättning är att hamstra mat och hans/hennes favorit sovplats är i toan -.- Det bästa som finns är att få vara i fred och det värsta som finns är att bli buren. Han/hon är bäst på att leda flocken och skulle aldrig gnaga sönder något. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av gurka. Det värsta hysset han/hon gjort är att bita matte i fingrarna x antal gånger! Min råtta heter Hyper och är snart ett år. Hans/hennes favorit sysselsättning är att springa och hans/hennes favorit sovplats är i ett upphängt byxben. Det bästa som finns är uppmärksamhet och gos och det värsta som finns är att inte bli uppplockad först!. Han/hon är bäst på att ta sig upp och ned överallt och skulle aldrig bitas. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av gurka. Det värsta hysset han/hon gjort är att slita bort bakstycket på min bäddsoffa! ^^

Jag har precis kommit hem efter en resa och har saknat dem. Så skönt att komma hem och vara ihågkommen!
Min råtta heter Lakrits och är 1,7 år. Hans favoritsysselsättning är att tvångstvätta de andra råttpojkarna och hans favoritsovplats är fleecehängmattan. Det bästa som finns är att leta "godis" och det värsta som finns är den uppvridbara plastmusen. Han är bäst på att bestämma och skulle aldrig sitta i soffan. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor och pasta. Det värsta hysset han gjort är att lyfta upp krukväxterna med rötterna och släppa ned på golvet.
Min råtta heter Inge och är 1,7 år. Hans favoritsysselsättning är att bita Tippen i svansen och hans favoritsovplats är hängmattan. Det bästa som finns är hitta godis och det värsta som finns är när matte dammsuger. Han är bäst på hitta godiset och skulle aldrig lämna köket. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av DIGESTIVEKEX. Det värsta hysset han gjort är att smyga ut innan matte visste att han tordes. (Detta har varit en problemråtta och jag har undrat om han har synproblem)
Min tredje råtta heter Tippen och är 1,7 år. Hans favorit-sysselsättning är strosa runt i köket och hans favoritsovplats är reseburen. Det bästa som finns är när matte pratar med honom på håll och det värsta som finns är att bli instoppad i buren. Han är bäst på försvinna och skulle aldrig bli badad. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av matvete. Det värsta hysset han gjort är att sova bakom städskåpet en hel dag och bli efterlyst.
Min råtta heter Drusilla och är ungefär 2 månader. Hans/hennes favorit sysselsättning är att vara på upptäcksfärd och hans/hennes favorit sovplats är i sputniken eller teburken. Det bästa som finns är att springa runt och undersöka allt som finns och att pussas i ansiktet och det värsta som finns är när blir nedbrottad på rygg av de andra råttisarna när hon bara försöker busa. Han/hon är bäst på att undersöka föremål med tänderna och skulle aldrig vara stilla på beställning. Om han/hon fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor eller kött. Det värsta hysset han/hon gjort är att tugga på mina ögonfransar.
Min råtta heter Platon och är 1 år och 10 månader. Hans favoritsysselsättning är att sno min mat och kissa på mitt skrivbord och hans/hennes favorit sovplats är i en gammal fleecemössa som hänger i buren. Det bästa som finns är mattes kläder och det värsta som finns är ljud. Han är bäst på att flyga och skulle aldrig bli bra på bild. Om han fick bestämma så skulle varje måltid bestå av pannkakor eller lasagne. Det värsta hysset han gjort är att stjäla skummtomtar direkt ur händerna på folk.
💣