Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2252 ggr
cosmonita
0

Råttungar till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttungar födda 8/7 efter Ale's Fossil, ag ir, och The One I Love, fa eubk. Jag äger båda råttorna och de är mycket trevliga individer och denna parning var välplanerad.

Några av ungarna söker nya hem i augusti i en ålder av minst 5 veckor. Båda föräldrarna är reggade i SKK och ungarna blir det också. Färgerna i kullen är agouti och silver fawn.

Är du intresserad av att köpa någon av ungarna så kan du läsa mer och se bilder på min hemsida. Där hittar du även köpvillkor och kontaktuppgifter. www.cosmonita.se/rattindex1.htm

Absinthe
0

SKK? SRS menar du va? ^^,

Nutiz
0

Hmm… Är den släta silver fawn hanen tingad?

Kleverin
0

Jag är intresserad av ett extra tillskott i min lilla grupp som idag endast betår av två råttor. Båda råttorna är snälla mot varndra(såklart lite "jag bestämmer" ibland), men inte sådär supertama  och gosiga som råttor kan bli. är det vettigt att tillföra en råtta till i den gruppen eller är det bättre att första läga ner mer energi på de två som redan finns för att få dem mer tillgivna? kan jag arbeta mer med den nya råttan (om den har en gosig personlighet det vill säga) och låta de två andra vara som de är? (de går att hantera, jag får undersöka dem och liknande, men de är inte så förtjusta i det) Skulle det fungera att sätta in en till råtta i deras grupp när nu de två som har varit i 9 månader ungefär? skulle det vara bättre med en lite äldre råtta i stället? De är båda friska, trots att de är zoo råttor från början (tur!!) så på det sättet har jag inga betänkligheter.. tacksam för svar..

cosmonita
0

Absinthe - klart jag menar SRS Glad Var inne i hundtankar tydligen…

cosmonita
0

Nutiz - ingen är tingad än så länge men han är ganska eftertraktad…bla av mig själv. Men jag har ännu inte själv bestämt vilka jag kommer att behålla och sen väntar jag med att låta folk tinga ett tag tills jag är helt säker på vad som känns rätt. Dvs -alla kort är öppna. Men vill gärna att bra hem visar intresse redan nu Glad

cosmonita
0

Kleverin - mycket handlar om vad du själv vill. Vill du ha de två du har nu tama föst, så ska du jobba med dem ett tag till. Visst kan du ta in en till råtta och jobba med den ist, men jag har ingen erfarenhet om hur det påverkar de andra två (om de blir mer skygga eller om de smittar sin skygghet på den nya…) jag tror att det mesta handlar om ditt engagemang men jag är inte den rätta personen att råda dig i din situation då jag helt enkelt inte vet. Hoppas att någon annan vet.

Åldersmässigt är det inga problem med att introducera en unge i flocken.

Absinthe
0

Man vet aldrig svenska kennelklubben kanske tagit in en ny ras? ;P

Skulle jättegärna mer än väldigt gärna och massa mycket till vilja ha en liten silverfawn hona men det får vänta lite.. =)
Återkommer kanske i någon av dina kommande kullar istället? ^^,

cosmonita
0

#7 ja, kanske rattus canis…Generad

Ja, det går säkert nya tåg, silver fawn gillar jag så det lär inte vara sista gången…

Grodan
0

hihi… SKKreggade rådisar… ballt!

Jag ska komma och klämma på dem och hoppas bli kär i någon då! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

cosmonita
0

#9 Nu ska du inte mobba mig…kan bli lite fel när man har olika arter…eller…

Nåja, du är välkommen Grodan. Glad

Grodan
0

Vad kul! Längtar!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mischa
0

Du ska inte till utställningen i gbg?

fast jag kom på att dom är nog för unga då :P

Letar annars efter en lite tjejja att utöka flocken med.

≧◔◡◔≦

cosmonita
0

Nej, jag ska tyvärr inte till gbg.

Mischa
0

synd :D

vacker liten pälshög var det iaf ^^

≧◔◡◔≦

MalinDaAngel
0

Åhh va underbara! jag vill ha en! :)

izze
0

Vad synd att alla som säljer råttor bor 30 mil+ från mig :/

kortnos
0

Den mörka dubbelrexen. Finns den kvar? Och är det en hane? :)

cosmonita
0

Ja, en av de mörka är ledig. Det är en kille.

Men jag vill att du läser köpvillkor på min hemsida www.cosmonita.se/rattindex1.htm och kontaktar mig via mail anu_sollvander@telia.com och berättar om dig själv, din råttvana och vad du kan erbjuda råttan för hem, bur, mat mm om du är allvarligt intresserad.

kortnos
0

Sure thing. Det ska jag göra!

cosmonita
0
Digitalis
0

Åh, klockgener! Min älskade Certina rosslar som tokig nu, men hon håller sig pigg och alert.

Vilka klockor har ynglat av sig hittills, och kommer det bli fler i den linjen? En öppen fråga till Grodan och de som vet. Jag vill hålla koll, för jag Älskar min tufs.

//frida