Tumör spruckit!
Biancas tumör växer såå himla fort! För en vecka sen va den inte alls lika stor som den e nu.. Och nu när jag tog upp hon så såg jag att tumören har spruckit lite??? Hon e ju fortfarande lika pigg o glad och har samma hull som förut. Dessutom e hon inte ens 1 år :( är det bara att låta henne somna in nu då den spruckit och lär spricka ännu mera…?
det eller operera skulle jag tro? se till att ta hand om såret tills du kommer till en veterinär dock!
här skrev jag ett tips du kan använda
http://rattor.ifokus.se/discussions/525a6d2f8e0e74237f000e12-akut-hjalp?discussions-2
Okej har dock inte råd att operera bort den då det kostar flera tusenlappar.. Så de bästa är alltså att låta henne somna in så fort som möjligt..:/?
skulle anta det, jag vet ju inte hur det ser ut eller så . Om du är säker att det är ett tumör så har troligen huden blivit så tunn där den vuxit och därmed brustit . När min råtta fick problem så gick det hål på hans tumör, och jag rengjorde såret och gjorde mitt bästa att det inte skulle bli skitit ( som jag skrev i den andra tråden ). Sedan avlivade jag honom då han skulle säkerligen bara lida, och i värsta fall få en rejäl infektion ( menar, tumöret växte massor och tror inte det slutar bara för att det finns ett sår ? )
Att avliva din råtta får du välja, du är på plats och kan bedöma situationen. Det kan jag inte göra åt dig, kan endast jämföra med mina erfarenheter och hoppas att det kan hjälpa dig.
Okej tack för hjälpen! Hemska tumörer.. Blir så less på dom :(
Är du säker på att det är en tumör då så det inte är en böld? Varar det?
Jag har aldrig hört att tumörer spricker men det beror ju så klart på hur stor den är, men den måste vara enormt stor för att spricka (eller sitta på ett extremt omtåligt ställe)
Du kan inte slänga upp en bild ? (eller PM:a bild om du inte vill lägga ut på forumet)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag lägger upp en bild i morgon! Ska sova nu ska upp så tidigt :) nattinatti