Följd av tumör?
Hej!
Jobbig tid nu som råttägare. Jag upptäckte en tumör på en av mina råttor för ungefär ett halvår sedan. Hon är nu cirka 1,5 år gammal. Tumören var inte så stor, knappt ens som en ärta. Men de senaste två månaderna har den växt riktigt snabbt och nu är den lite mindre än en pingisboll. Den sitter strax bakom ena frambenet. Tidigare har jag inte märkt något om hon skulle haft ont av den.
Igår tyckte jag att hon verkade lite slö, men hon kunde lika gärna varit trött. Och idag har hon varit ännu mer slö. Pälsen har blivit burrig, ögonen smala. Jag tänkte att imorgon måste jag till veterinären med henne men nu är jag osäker på om hon ens kommer överleva natten. Hon har nu krypit in bakom ett hus, ett ställe de aldrig använt som en sovplats.
Min fråga är om följderna kan bli såhär på grund av tumören? Jag har aldrig hört något om att tumörer gör såhär, trodde det var mest att de kan vara ivägen och så, men jag måste erkänna att jag inte är så kunnig på råttsjukdomar.
Kan också tillägga att råttan kommer från djuraffär, men uppfödd av en av personalen, vilket dom var noga att vinkla till något bra, "hon är ju typ uppfödarfödd". Senare fick jag veta att de råttorna är uppfödda som ormmat.
Tråkigt när det händer en ung råtta, min lilla Saga!
Jag hittade henne död imorse, lilla kraken.
Men det var så tydligt att hon mådde sämre i samma takt som tumören växte. Vila i frid lilla gumman <3

Men oj! Beklagar verkligen! Ibland kan det går riktigt fort, och ibland är det nästan skönare än att an ska behöva dra ut på det. :/
Ta hand om dig och dom kvarvarande tåttisarna!
Ojdå! Beklagar verkligen sorgen!
Men hon har det bäst nu i himlen ska du veta, inga smärtor eller varken heller tumörer har hon längre. 🌺
Beklagar :(
Tack ska ni ha! Nej, den sista natten när jag skrev inlägget gjorde det ont i hjärtat att se henne, då mådde hon dåligt.
Det är hemskt när de försvinner :(
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
#6 Ja usch ja. Speciellt när allt blir så tydligt att de är borta. När en färgstark personlighet försvinner blir ju allt så grått!