(O) Akut 2 honor
Jag har blivit sjuk och åker ut och in på sjukhus hela tiden. Jag kan därför inte ge mina råttor den tid och kärlek som de förtjänar. Jag har ingen alls som kan hjälpa mig med råttorna när jag ligger sjuk.
Råtthjälpen har sagt att de kan ta sig an mina flickor, men i så fall måste vi lösa transport dit och det kan nog dröja. Och nu när jag är dålig så sitter de i buren mest hela tiden och det är inte okej. Så jag kollar här för att se om någon på närmre håll kan tänka sig att ge mina flickor ett nytt hem, det vore så mycket lättare så och flickorna slipper flytta runt.
Namn: Izadora & Vanessa
Födelsedatum: 4/4-2013 & 26/3-2013
Färg, teckning o hårlag: De såg svarta ut när de var små, men nu ser de mer mörkbruna ut.. Eubk tror jag att de är iaf. Slät päls och dumboöron har de.
Kön: Honor
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
Moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se texten högst upp i annonsen
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Izadora och Vanessa är två väldigt nyfikna tjejer, men lite försiktiga. I och med att jag blivit sjuk har jag inte kunnat spendera så mycket tid med dem. De gillar inte att bli upplyfta, men när de väl sitter i knäet går det bra. Izza och Nessa är halvsyskon och har bott ihop hela livet, så om det är möjligt så skulle jag vilja att de fick komma till samma hem och fortsätta att bo ihop.
Pris: Jag hade tänkt mig en symbolisk summa på 100 kr. Men det är hemmet som är det viktigaste. Jag är mån om att mina älsklingar ska får komma till ett hem där de får mycket uppmärksamhet och utevistelse.
Ort där råttan/råttorna finns: Värnamo, Småland. Men om det är en dag som jag är frisk nog att åka tåg/buss så skulle jag kunna ta med dem till tex: Jönköping, Nässjö, Borås, Gislaved, Smålandsstenar, Torup, Hyltebruk, Halmstad, Laholm, Ljungby, Alvesta, Växjö…
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): PM:a eller maila mig på nica_falk@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

Jag åker till Jönköping imorgon kväll och sedan tillbaka till norrköping. Vidare upp till Uppsala via Stockholm nästa helg. Kör sedan ännu en sväng Jönköping - norrköping om 2 veckor. Hör av dig om detta är till någon hjälp. :)
Jättefina tjejer. Varifrån kommer de?

Vet du vad, jag kom på att jag har en kontakt som söker just såna honor som dina. Hör gärna av dig till mig på tele eller sms, har lite halvdålig tillgång till dator förrän på lördag. 0768 84 03 88 Alexandra heter jag, och är sedan flera år aktiv i Råtthjälpen. Min kontakt har tidigare adopterat från Råtthjälpen och jag har pratat mycket med henne. :)
Men jisses va söta…!! Du har inte vägarna förbi Göteborg något?
Lycka till med måendet också :/ Hoppas du blir bra snart!
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Lancia tack, det kanske det kan vara! 🙂Men vad jag vet har de bara jourhem i Västerås och Strängnäs, det var det Veronica sa till mig iaf. Men hon är så svår att få tag i via mail. Jag hittade dock ett telefonnummer till henne på hemsidan, fast det stod att hon bara svarar i mån av tid. Men jag kan försöka få tag i henne. Eller ännu bättre egentligen om du kunde prata med henne, eftersom jag inte vet tider när du åker och så? 070-0471411
#5 Tack Grodan! De kommer från en liten uppfödning i Kalmar. Jag tror inte hon har något uppfödarnamn dock. Men om du vill kan jag maila dig hennes riktiga namn. 🙂
#9 Jag har messat dig 😃
#10 Nej, tyvärr. Men som det står i annonsen så skulle jag kunna åka med dem till Borås, förutsatt att det är en dag då jag är frisk nog att åka tåg. 🙂
Okej, hur skulle de funka ihop med andra? Har nämligen redan två honor.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
#14 De har bott ihop med 2 andra honor och det har funkat bra. Just nu pratar jag dock med Lancia om tjejen som kanske vill ha mina flickor, så du vet det. Vet inte hur det blir där ännu, men tänkte att det är bra att nämna det för dig redan nu, så det inte blir missförstånd.
#12 Ah, då vet jag! Hoppas du hittar ett bra hem till dem! ❤️
#16 Tack så mycket, Grodan! 😃
Jag lämnar över Izza och Nessa till Melissa som överlämnar dem till Lancia idag, så allt är löst! Tack tjejer! 😃
Tråden kan låsas!
Låser tråden på TS begäran.