Skrik pip spring SKRIK
De 2 senaste nätterna plus nu ikväll är det ett jäkla väsen på flickorna.
Bumbi som är yngst börjar jaga Dammi och Dammi kastar sej på rygg å skriker sen hoppar hon undan å små piper å så e det lugnt en stund innan det börjar om igen.
Va e det dom gör??
Jag har någon gång sett Bumbi typ sitta på Dammis mage då hon ligger på rygg oxå.
Slåss dom på riktigt eller är det nått annat??
Ingen av mina tidigare råttor har betett sej såhär.
Just nu jagar Bumbi Dammi så toalätten flyger runt å det pips å skriks igen.
Vad ska jag göra?
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
Mina pojkar har fightats sen dom kom hit. Vet inte heller om det är bus eller allvar. Ibland är det riktigt hjärtskärande skrik men ingen av dom har sår och dom kommer överens stor del av tiden och sover gärna ihop osv. Så jag är ockaå intresserad av vad folk säger.
I think more things before breakfast than people think all day 
Ja alltså de kan hålla på länge å det låter som någon är döende å sen ligger dom och myser så jag är lite förvirrad
Min ena kille gör likadant, förutom att den andra inte piper. Men han sitter på sin kompis som ligger på rygg och sen när han går bort så är det som vanligt. Dem sover också tillsammans, och äter tillsammans och så vidare. Tror dem busar, men att det ändå övergår till dominans, att veta vem som är starkast.
Vissa råttor är pipigare än andra med, så länge dem ej har sår eller verkar lida av det resten av tiden och tar avstånd från varandra borde det inte vara någon fara kan man ju tycka :)
Ja min Dante är extremt pipig, han piper om man råkar skrämma honom till och med (har dock klämt igenom honom så han piper inte för att han har ont utan mer för att han är lite töntig) Men jag tar det som att det är dominans. Ibland när dom är ute så distraherar jag dom så dom slutar fightas och istället gör något annat.
såg idag att min Bumbi (hon som startar bråken och verkar vara den dominanta) har stora sår lite här å var nu 😮
Det synns att det är bett på en del och andra ser ut som tjocka revor…
Aj aj aj :( det lät ju inte alls bra :/
usch, det var ju inte kul alls :/
hoppas dem löser upp om sina platser i buren illa kvickt. aldrig roligt med sår.
#7 ja de liknar men hennes är djupa (ser inte om ditt är det).
Nu är det slagsmål konstant å Bumbi får fler å fler sår medan Dammi inte har en skråma.
Ska jag behöva separera dom tror ni?
Vet ju inte heller ännu säkert om Bumbi är dräktig heller så.
usch, det är så jobbigt när man inte vet om det är bus eller allvar. hoppas det löser sig!
prutt
Jag skulle delat direkt om hon får sår! Hon kan ju faktiskt bli biten så att hon blir rejält skadad.
//Nike
Har delat nu.
Ena sitter i transportbur till i morgon.
Ordnar buren i morgon bitti.
Någon aning om varför de helt plötsligt började slåss så efter ena blev parad??
Om en hona med lite lägra rang i en flock blir dräktig kan alfahonan bli riktigt arg på henne och man kan behöva ta ut den dräktiga honan ur flocken ganska tidigt. Det är förmodligen det som har hänt. Bumbi bör bo i en annan bur med en annan ranglåg hona tills det är 5-6 dagar kvar till födsel.
If you fight love, you're always a loser
#13 jag har bara 2 honor så de får nu bo ensamma tills vi vet om det blir bebisar eller ej. blir det inte det får vi ordna nån annan lösning för dom om dom inte kan bo ihop.
en vän sa att ja alt. kunde skapa 2 hon flockar å ha dem i varsin flock så vi får se vad som sker den närmaste veckan.
Är Bumbi dräktig ska hon föda kring den 17 nu.