Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1692 ggr
Nevina
2

(O) Akut! 3 hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit sjuk och åker ut och in på sjukhuset hela tiden. Alltså kan jag inte ta hand om mina små älsklingar. Det är inte okej att de bara får sitta i buren dag ut och dag in när jag är sjuk. Därför har jag fått ta det smärtsamma beslutet att omplacera dem till ett hem där de får den tid, kärlek och utevistelse som de förtjänar. 

För att slippa skriva samma sak 3 gånger, så talar jag om här att alla pojkarna är väldigt keliga, nyfikna och sociala. De springer alltid fram till gallret när man närmar sig buren och de älskar att få vara med mig hela tiden, soffan är favoritstället. Alla får en individuell presentation här nedan:

• Namn: Vintaz Hasika Tensai

• Födelsedatum: 14/09-2012

• Färg, teckning o hårlag: Agouti Hooded Mismaked, Slät, Dumbo

• Kön: Hane

• Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12 st

• Faderns namn, födelsedatum, vikt: Caramell, 780g

• Moderns namn, födelsedatum, vikt: Rapunzel, 350g

• Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se texten högst upp i annonsen

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Hasika är en STOR kille. Han är en riktig goseklump och älskar att bli klappad över heela kroppen. Han är inte direkt ranglåg, i buren kan han ibland burra upp sig och ta ett steg framåt mot någon av de andra pojkarna som för att betona att han är stor och stark. Då händer det att de andra rycker till och sedan blänger surt på honom. Hans  favoritleksak är toarullar, gärna med lite papper kvar på. Att retas med katterna är också jättekul!                                                                                  Hasika kommer från Vintaz uppfödning i Jönköping.

• Pris: Jag hade tänkt mig en symbolisk summa på 100 kr. Men det är hemmet som är det viktigaste. Jag är mån om att mina älsklingar ska får komma till ett hem där de får mycket uppmärksamhet och utevistelse.

• Ort där råttan/råttorna finns: Värnamo, Småland. Men om det är en dag som jag är frisk nog att åka tåg/buss så skulle jag kunna ta med dem till tex: Jönköping, Borås, Gislaved, Smålandsstenar, Torup, Hyltebruk, Halmstad, Laholm, Ljungby, Alvesta, Växjö…

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): PM:a eller maila mig på nica_falk@hotmail.com

Bild på Haiska:

Nevina
1

Hasikas rygg

Nevina
1
  • Namn: Nico

• Födelsedatum: 30/06-2012

• Färg, teckning o hårlag: Black Striped Roan, Slät, Toppörad

• Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12

• Faderns namn, födelsedatum, vikt: Malte

• Moderns namn, födelsedatum, vikt: Tinny

• Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Se texten högst upp i annonsen

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Nico är Zac's bror. Han är en nyfiken, pigg, men samtidigt väldigt lugn kille. Han ligger gärna ingosad i min tröja eller under en filt i soffan och blir klappad. Ska han springa runt så håller han sig på soffan, fåtöljen och soffbordet. Han är en väldigt snäll råtta, är ranglåg, han har aldrig försökt bossa med de andra pojkarna.                                                                              Jag vill gärna att Nico och Zac får flytta till samma hem och fortsätta att bo ihop, då de är bröder och väldigt tighta.

• Pris: Jag hade tänkt mig en symbolisk summa på 100 kr. Men det är hemmet som är det viktigaste. Jag är mån om att mina älsklingar ska får komma till ett hem där de får mycket uppmärksamhet och utevistelse.

• Ort där råttan/råttorna finns: Värnamo, Småland. Men om det är en dag som jag är frisk nog att åka tåg/buss så skulle jag kunna ta med dem till tex: Jönköping, Borås, Gislaved, Smålandsstenar, Torup, Hyltebruk, Halmstad, Laholm, Ljungby, Alvesta, Växjö…

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): PM:a eller maila mig på nica_falk@hotmail.com

• Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

Nevina
1

Nico

Nevina
1
  • Namn: Zac

• Födelsedatum: 30/06-2012

• Färg, teckning o hårlag: Black Striped Roan, Slät, Toppörad

• Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12

• Faderns namn, födelsedatum, vikt: Malte

• Moderns namn, födelsedatum, vikt: Tinny

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Zac är Nico's bror. Han är väldigt nyfiken och utforskande, en sprallig liten pojke som gärna springer runt. Dock märks det att han är släkt med Nico, för de ligger ofta och tävlar om vem som kan lata sig mest. Han kelar gärna, men först efter att han fått springa av sig. I buren har han tidigare varit dominant. Han kunde tränga in de andra råttorna i ett hörn och även vända dem på rygg och ställa sig på dem. Han har inte gjort detta på några månader nu, så jag vet inte om det kanske var en tonårsfas. Han ligger gärna i hög med de andra råttorna och sover i sputnikarna eller hängmattan. Zac är för övrigt mycket bra kompis med med katten Devlin.                                                                       Jag vill gärna att Nico och Zac får flytta till samma hem och fortsätta att bo ihop, då de är bröder och väldigt tighta.                                                                   

• Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

Nevina
1

Zac

Nevina
1

Bebisbild på bröderna. Nico närmst kameran och Zac i hörnet.

[MsHammer300]
1

Nej vad söta! dock kan jag inte ta hand om dem eftersom min far INTE vill ha fler råttor. :( men lycka till! hoppas någon vill ta hand om dina små hårbollar

Nevina
1

Bebisbild på bröderna. Zac ståendes närmst kameran och Nico i hörnet.

Nevina
1

Bebisbild på Hasika, tagen av och hos uppödaren Vintaz.

Nevina
1

Bebisbild på Haiska, tagen av och hos uppfödaren Vintaz.                (OBS! Bilden är lite överexponerad, så han ser ljusare ut här än vad han egentligen är).

Nevina
1

**Putt!
**

Jag har ingen över huvud taget som kan hjälpa mig med råttorna när jag är sjuk och ligger på sjukhus. De behöver få ett hem med mycket tid och kärlek så fort som möjligt!

Zolah
3

Om ingen nappar här testa råtthjälpen?

Ciwifrukt
3

Råtthjälpen hjälpte mig när jag blev sjuk, och det var akut, så testa det!

MVH Ciwi

myannacecilia
0

Skickar PM

Sahjoh
5

Hur har det gått? Behöver dom fortfarande hjälp? Letar efter en hane till. Har två stycken redan men vill inte utsätta dom för att bli själva om en skulle gå bort… Jag kan absolut tänka mig att ta hand om alla tre men måste övertala sambon om 3 råttor till istället för 1:P om man kan ta hand om alla 3 har du bur och så som du kan skicka med? Har nämligen inte ens 3 mil till Värnamo så bor nära.

Sahjoh
0

Putt.. ingen som vet hur det gått?

Sahjoh
5

Ska hämta dom imorgon så annonsen är väl inte så aktuell längre om det är nån som undrar.

Nevina
1

Stämmer bra det, Sahjoh kommer och hämtar pojkarna idag. 🙂Tack Sahjoh för att du ger mina pojkar ett nytt hem!! 😃

wintermynta
0

Då låser jag annonsen. Skulle det ändå bli aktuellt så pm nån av oss moddar så låser vi upp den.

Inlägget är låst för nya kommentarer