Dagens transportburar?
Ja, vilka transportburar använder ni idag? Jag vet att när jag slutade med råttor för 4 år sedan så var Gulliverburen från öob populär men den finns inte kvar vad jag förstår? Så, vad använder ni för transportbur idag?
MVH Erika :)

Gulliverburen finns kvar i vanliga djuraffärer, men kostar där ~200:-, istället för 59:- som på öb förr.
Arken Zoo har emellanåt erbjudanden på såna där vanliga "transportbubblor". Finns även på gnagarboden.se och liknande sidor.
Själv använder jag mest kattransporter, då jag har tjocka grabbar och ganska många av dom dessutom. :)
Min absoluta favorit är Travel Pet Medium. Gillar att gallerdörren har tätt metallgaller så man slipper oroa sig över att ett råtthuvud ska fastna eller så, plus smidig låsmekanism. Köpte min på en kampanj på Djurmagazinet för bara 99 kr :D Finns i tre olika färger och storlekar.

Har tre av de kattburar mikeiko skrev om ovan. Är det bara 1-2 eller små ungar kör jag bubbla/piccolo eller nån sån modell. Samma modeller av olika märken.
Har även ett par av de där öb burarna liggandes, men aldrig gillat dom. Visst är de rymliga. Men åker man tåg med massa saker och två hundar så är minsta lilla sparande utrymme viktigt.
Så öb buren går bort pga kanterna sticker ut så långt som de gör på sidorna och tar onödig plats.
Men på sommaren har jag även ett par små hamsterburar med galler som nån fågeltransportbur med rundat tak. Ger bättre ventilation om det är varmt.
Sedan är det ett par som gör egna med samla lådor från ikea. Tar loss en del eller flera delar på olika sidor och sätter fast nät.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har en ferplast aladino medium.
Använder en hamsterbur som blir klädd i gamla kläder. Bäst för en stor flock så blir de som inte är så resvana lugnare.