inforamtion om hanar
hej=D
ska hämta 2 pojkar i november och vill gärna veta mera om hanar och vad ja kan vänta mig kan ske=)
Det du kan vänta dig är 2 råttor med unika personligheter ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Emmieline. Vad mysigt att du skaffar råttor. Precis som Frideborg skriver här ovanför så får du hem två små personligheter. De råttor jag har är ingen lik den andra. Mina hanar som jag har är dock fyra härliga personlighe!ter som tokcharmar alla de möter. Jag personligen tycker att hanarna luktar lite mer än mina honor men det går ändå på ett ut då honorna grisar ner mer än vad hanarna gör.Men för mig som älskar råttisar så är detta kärt besvär! Att städa burar ingår och mina råtthanar brukar hjälpa mig när jag städar i buren genom att jaga disktrasan och händerna när jag torkar i buren samt att de sitter i en liten korg i ena sidan av buren och drar tag i slingor av mitt hår när jag böjer mig in i buren. 😃 Hi hi, riktiga små busungar! De råtthanarna som jag har är alla lugnare när de är ute ur buren.De ligger gärna och gosar med mig i soffan till exempel.Men i buren så skall de leka.Då jagar de mina händer och kommer glatt skuttande och skall slicka och snutta på fingrarna. Jag brukar torka hyllplanen i buren på kvällarna innan jag går och lägger mig.Och så ser jag till att byta vatten i vattenflaskorna och fyller på torrfodret som de alltid har tillgång till.Man får ta sig tid att torka i buren om kvällarna för när råttorna fått sin lagade mat som de får vid middagstid så släpar de runt all matt i buren samt lagrar små förråd av mat i hängmattorna och i korgar och annat.Jag vill att råttorna skall ha rent och slippa ligga och sussa i matrester så avtorkning av hyllplan samt går igenom sovplatser gör jag var kväll. Viktigt att tänka på är att råttorna får aktivering samt att de får komma ut och röra på sig var dag. Förutom att mina råttor brukar få springa fritt på golvet så har jag en råttställning i vardagsrummet som de får sitta på om kvällarna när jag ser på tv.Det är en kattställning där jag satt upp lite extra korgar och sovplatser på.Råttorna älskar att sitta där och brukar sällan klättra ner. Jag lägger med en film där du kan se min råttställning.
Önskar dig all lycka till med dina kommande små nya familjemedlemmar!
Jag har haft flickor . Där av jag e nyfiken på hur hanar e :-)

Hanar är lite lugnare än honor, större, luktar lite annorlunda. Sen tycker jag personligen att de är betydligt lättare att t.ex. introducera än vad surtanter kan vara. Flickor bråkar oftast mer. Dock har hanar mer dominansproblem än vad honor har, och det brukar visa sig någon gång i "tonåren" (5-9 månaders ålder ca) i så fall.
Hanar får inte tumörer i samma utsträckning som honor heller, och det kan ju vara skönt.
Pojkar är mina favoriter faktiskt:)
Vet inte vad jag ska skriva riktigt, undrar du något mer specifikt så fråga gärna:)