Vad heter dina råttor?
Som rubriken lyder, är intresserad av vad era råttor kan tänkas heta
Vore kul att se lite bilder också men inget krav!
Dom jag har just nu (går inte att få alla 9 på bild samtidigt, dom har för mycket energi och om jag försökt hade det nog slutat med en sisådär 100 råttungar om nån månad …
) heter:
Hanar:
Lucifer [Black/Silver Black European Berkshire rex, toppörad]
Frank (Frankenstein) [Silver Black Hooded, slät, toppörad]
Vladimir (en av bebisarna) [Siamese, dumbo, slät]
Valentino (bebis) [Siamese, toppörad, velveteen]
Honor:
Monster: Alfahonan i buren, [Black hooded, toppörad, slät]
Estrella: [Black, inte säker på teckningen
, toppörad, slät]
Russin: [Silver Black self, toppörad, slät]
Hallonpaj: Senaste tillskottet till honorna, kommer från en omplacering här på RiF [Siamese, dumbo, slät]
Elsa: Gammelråttan i buren, även en av mina två första nånsin. [Inte säker på färgen, hooded, slät, toppörad]
Lägger in en bild på Estrella och en på Elsa, hade varit kul att veta om nån av er vet vad dom är för färg/teckning 
(Estrella)
Tar äldst till yngst då så det är lättare att komma ihåg :P
De tre första råttorna är egenuppfödda :)
killarna:
Pacov - Himalaya rex
Arratio "Junior" - Cinnamon ut hooded
tjejerna:
Panya - Agouti hooded mm (minimal pannfläck) rex
Feila - Black hooded
Katariina - Silver mink eubk mm (Finskimport & omplacering)
Shannaras Sahramipulla - Agouti ambk
Ladugårdens Bastuvisa - Cinnamon rex (Katariinas dotter)
Nabooru - Black irish rex (Sahramis dotter)
Ruto - Black rex (Sahramis dotter)
Feilas systrar, de flyttade till min pojkvän pga att de var lite för dominanta mot andra. Nu mår både de samt flocken bättre. :)
Vilda - Black eubk mm
Embla - Agouti eubk mm
Bifogar en bild på charmiga Katariina :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 Vilken urskön bild! Liknar min Monster lite i kroppsstorleken hihi 
#3 Haha ja hon är charmig Katariina, bilden gör henne till en riktig tjockis dock pga att hon sitter på svanken :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Tjejerna
Paranoia - rexad black husky roan, topp (Zickan)
Mynta - slät agouti european berkshire, dumbo (Från uppfödare i Hallstahammar)
Ben (Twister) - slät seal pointed himalayan, topp (Från Gin's andra kull)
Kasey (Tiptop) - slät black husky roan, topp (Från Gin's andra kull)
Pojkarna
Riley - slät silver black irish, topp (Zooråtta)
Noel - slät black hooded, topp (Från Camilla i sthlm)
Truls (Truly in love) - slät wheaten burmese, topp (Från Katoz)
Jesse James - slät blue agouti, dumbo (Från Zickan)
Eskil - slät silver black european berkshire, topp (Från Gin's andra kull)
Loke - rexad agouti hooded mm, dumbo (Operationspresent)
Viggo - rexad mink american berkshire, topp _(Från Katoz)
_Bifogar bild på alla mina hanar
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#5 Åh, vilken råttkram du får! Hur söta som helst ju :D
Har bara honor hemma om man bortser från 2 veckor gamla bebisar Alex - striped roan, toppörad Torsten - Black huskey roan, dumbo Harry, Black Huskey roan, toppörad Kenny- augoti hooded, dumbo Lincoln - augoti , dumbo Kajsa - blue striped roan, toppörad Nova - blue striped roan, toppörad Håkan - silverblue, toppörad Återkommer med de bebisar jag kommer att behålla från min kull :)
Hanarna *lex (siames, aldrig lärt mig färgen ordentligt ;P) *mini-laban(siames, samma här) *rufus (black irish rex) *hugo (champagne rex) Honorna *skinner (choklad(?) dubbelrex. Sen borde hon räknas till irish också) *chihiro (black hooded) * saphira (blue irish, eller silverblue kanske det heter) Och två sötisar jag inte döpt än :) och minns inte rakt av nu vad dom kallades hos uppfödarna. Men återkommer så fort dom fått passande namn :) ena är black hooded dumbo rex, och den andra är agouti rex. Och yes…jag gillar rexat :P
Honorna: Calypso Agouti eubk? Kolla i tråden om inreda mina råttors bur. Nike Husky roan? Hon har blekts en del sen hon var liten.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
#3 hahahha jag läste "min moster" xD
Mina heter rufus, dumbo o charlie
#8 Men rexar är ju för söta ju
min lilla Lucifer ser ut som en liten mullvad!
#10 Hahaha, nä en sån har jag inte i bur 
#11 Vilka söta namn 
Någon som kan svara på vilken färg/teckning mina två damer på bild där uppe är? Vill gärna veta 
Pojkarna:
Silver - Black striped roan (bor ensam eftersom han och de andra småpojkarna inte har kommit överens :(
Sockis (Sokar) - Agouti hooded
Fisen (Apophis) - Agouti hooded - Sockis bror.
Flickorna:
Alice - Black hooded.
Sot - Blue striped roan.
Dock ska jag inte behålla flickorna då jag känner att jag inte ger dem lika mycket uppmärksamhet som jag ger pojkarna :(
Lägger till en bild på min älskade Silver
Vi väntar ännu på att få ta hem våra flickor: Prim & Vitani :)) Den 26e hämtar vi dem! Längtar..
#13 Usch så synd det är när man känner att man inte ger dom den tid dom behöver, känner igen den känslan för väl
med all skola och sånt
#14 Så härligt! Första råttorna eller har du bara varit rått-lös ett tag?
Har följt tråden om ditt burbygge! Du är RIKTIGT duktig kan jag säga! Är väldigt avundsjuk på den där mysiga bungalowen du gjorde
så fort jag listat ut hur du gjorde ska jag ta och försöka mig på det själv 
Har bara honor, alla toppörade och släta. :) Doris: Pink eyed white Dunder: Agouti hooded Dipp: Chocolate Europeisk Berkshire Blixten: Black striped roan Chips: Chocolate hooded Hoppas jag har rätt med färger o täckningar, har läst på endel. :)
Babbsan och Tuss, våra små honor 
Honflocken består av sju underbara flickor:
Drottning Mys & Prinsessan Pys, två nakna systrar (omplaceringar som jag inte vet något om, födda sommaren 2011 och äldst här hos mig). Hette i tidigare hem Skrik & Panik
Saga, ru bl Import från Peter Braak, Holland, Född feb-12
Katoz Vilja, mi va xx, från Katarina Född 1 juni-12
Norma Jennings, B-E ru blp siamese du, från Emma Holtze. Född 12 juni-12
Gröna Små Äpplen, omdöpt till Apple (Äppel), si-black xx du syster med hanen Familjelycka, från Elisabeth Fredberger, Uppväxt hos Mia Florentin Född 3 maj-12
Dior, dove från Kent Ivarsen, F1:or efter importer från René Bastiaans, Holland. Yngst i skaran, född 21 juli-12, 5 veckor igår och precis hemkommen! :)
Hannarnas flock består av fyra pojkar:
En Tysk, omdöpt till Elvis, si-black, från Josefine Skerk, uppväxt hos Mia Florentin, skämtkullen född 1 april-12
Familjelycka, omdöp till Mac, kallas Mackan, si-black xx du, bror till Gröna Små Äpplen, från Elisabeth Fredberger. Uppväxt hos Mia Florentin, Född 3 maj-12
Petrol, ru bl, från Kent Ivarsen, F1:or efter importer från René Bastiaans, Holland. född 1 juni-12
Diesel, ru bl, från Kent Ivarsen, F1:or efter importer från René Bastiaans, Holland. född 1 juni-12
Guuud så jag älskar dem 
En filmsnutt där några av hononrna smaskar välling :)
http://www.youtube.com/watch?v=JR9MS-SwO70&list=UU0tkYKcTMMY5F-c80uMdqTA&index=6&feature=plcp
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#15 Tack så jättemycket för dina snälla ord! Jag blir alldeles varm :) Den var otroligt lätt - hör bara av dig om du undrar hur :D Det är våra första! Så lite nervöst är det. Förlåt för lite off topic. Superfina och roliga namn alla! :D inspirerande!
#20 Så lite så! Vill gärna veta hur man gör - skicka gärna ett PM! Jättefin bur du håller på att göra också!
Hanarna
BeeBee -Black striped roan dumbo
Malte - Black hooded rex
Gråger - Graphite?? (grå slät och toppörad är han iallafall
)
Honorna
Tard - Black hooded
Fighter - Black hooded
Lotta - Black hooded rex
Bimby - Black striped roan dumbo
Tweet - Black eubk
Rebus - Black hooded dumbo
Den 25/8 flyttar även lilla Pärla hit =). En champagne hooded urmysig skånetös hihi
#22 Vilka härliga namn! 
Tack dyoxide!
Nånting får dom små pälsklingarna heta hihi. lite udda namn på en del av flocken här, men vad spelar det för roll när man älskar dom <3
#24 Håller med dig
vissa tycker vi har konstiga namn också, men dom vi har passar ju så himla bra haha! Och precis, man älskar dom för mycket ju dom små sötnosarna 
Mina två sista ska få heta Mimi och Mei :)
#26 Söta namn! Kanske lånar dom av dig någon gång i framtiden 

#27 Haha låna på :)
#15 Ja. Även om man har all tid i världen egentligen så är det svårt att få tid till två flockar. Speciellt om man bara har en etta och begränsade ytor att ha dem på.
#29 Jag har precis motsatsen till det problemet
Bor på en stor gård med hur mycket plats som helst om man bara flyttar på lite saker (vi planerar att flytta så det är ju lite rörigt) men har inte den där förbaskade tiden!
#31 Åh så söta
Billbo liknar min lilla Estrella rätt mycket!
Luna och Vilda heter mina två råttis tjejer :)
#33 Har sett nån tråd om dom, Vilda är ett rätt häftigt namn tycker jag
Vi hade en katt innan som hette Luna när vi just hittat den, sen visade det sig att det var en kastrerad hane så då fick den heta Ola istället haha
#35 Nimbus är ett namn jag funderat över, tycker det är fint och så men har för mig att det betyder nånting på engelska?
Kan ha fel, men har för mig att en av pingvinerna i Poppers Pingviner (en film för er som inte vet , eheheeheheh *galen*) heter så 
Mymla,mer känd som Mymlis. Väldigt dålig på färger,men jag kan säga att hon är dumbo och rex. :) Kommer från Örjan (Frida)
Pétite,Siames och toppörad. Kommer från Katoz´s P-kull
Krymla,Black,rexad och toppörad. Kommer från Vera´s whiskey-kull
Wega,mer känd som Skrutt,Dumbo,velveetin. Kommer från Katoz´s W
Whoopee, di do,mer känd som Whopee, (hm kan man säga..) blå siames(?),slät,dumbo. Kommer från Katoz´s W-kull
Saknade råttor…
Mika & Fänris kommer från Örjan. (Frida)
[ Mymlis,Fänris och Mika har några andra uppfödar namn t.ex Rut ur tröjärmen stack ut. Men har blandat i hop dom]
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Mina honor
Paranoia -Agouti dumbo (Född här)- Gamla goa tanten
Bet-Eden - Russian blue agouti dumbo (Finsk imp) - Mammig till alla
Beer - Blue (Finsk imp) - Flörtfia
Zickan's Winter wonderland - Blue agouti db (Född här, såld, återhemma)
Ze Svahus Eevee - Russian dove db (Tjeckisk imp) - En Lotta på bråkmakargatan.
Chessi's Fidorka - Black dumbo (Tjeckisk imp) Lite fin i kanten
Ze Svahus Favella - S/Russian blue (Tjeckisk imp) Stabil och lugn.
Hope,Faith,Love - Russiansilver eubk dumbo(Tysk imp) Mysiga charmören.
Armageddon, Beris Calypso - S/Black db (Tjeckisk imp) Slickiga busungen
Besökande som ska hem nångång
Rct Zimt - Cinnamon ambk (Eng imp) - Bilden
Rct Shairo - Agouti ambk (Eng imp)
Rebus(dock vad jag kallar henne ej vad hon heter) Blue eubk (Tysk imp)
Utlånade som sällskap på annat håll men kommer tillbaka. Två letar transport nu, honan de blev sällskap åt har avlidit.
Error - Agouti rex dumbo (Född här)
Daga - Mink hooded mm (Terato/Zakaraa)
Misery - Champange rex (Palm's)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#38 Många råttor du har! Mysiga namn också, och är helt kär i den bilden…
Lyckas aldrig fånga när mina gör nåt så sött på bild ju!!
#36 Nimbus är ett båtmärke :) Jag tycker om Nimbusbåtarna. Fina och dyra är de
#40 Aha! Tyckte jag kände igen det någonstans ifrån!
Mina pojkar hette:
Maxen (Klimax) - Fick namnet Klimax för att han gillade att bitas :P
Dexter - Lugna killen som inte gjorde mycket väsen av sig.
Blixten - Korkade killen som älskade att bada! En riktig liten pajas ^^
Loke - Lillkillen som var minst i storleken men var så klok och snäll och mysig! Sov i mina händer som bebis och hade ett hjärta av gud!
Visste inte raserna och benämningarna på färgerna på mina pojkar så jag skrev lite om hur dem var ist :)
Jag har 6 pojkar i dagsläget. Två syskonpar och 2 omplaceringar som jag nyss fått hem
Först ut är äldsta bröderna födda 26/3-2011
Thot - Agouti Eubk
Takeo - Agouti Ambk bläs + pannfläck
Sen kommer dom andra bröderna som är födda 3/1-2012
Ghost - Champagne eller Beige (vet inte vilket) Husky Roan
Slash - Silver Black Husky Roan
Också dom senaste grabbarna som ska vara runt året gamla:
Drutten - Siames Dumbo
Sigge - Silver Black Dumbo
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#43 de namnen gillade jag! Sånna namn som fastnar os mig :)
#40 Nimrod var det ju jag tänkte på!
#42 Vilka fina namn 
#43 Jättecoola namn! Precis som med #44 fastnar jag för såna också 
#44 #45 Tack!
Ja dom enda som jag kommit på själv är Ghost och Slash :P
Dom andra är omplaceringar och jag ville helt enkelt inte byta namn på dom så dom fick heta sina tidigare :D Dessutom var dom extremt charmiga på något sätt och passade råttorna :)
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
De jag har nu heter :
Astor: Black Eubk
Arwen: Agouti Husky roan rex
Éowyn: Agouti Husky roan
Joyce: Black Eubk
Vitani: Seal pointed Himi
:)
Nemo - 7 veckor
Bilbo - 8 månader
Yoda - 8 månader.
Blir nog några fler råttor om det går som jag vill haha!
#48 Haha, så blir det alltid här … Vi hade 7 råttor, mamma säger att nä, nu ska vi inte ha fler på ett tag… Så "beställer" hon själv två stycken bebisar 
Här hemma hos mig bor fyra busiga små töser. Alla fyra är toppörade och släta (:
Vivvi: Himalayan db, 6 månader gammal.
Mandel: Himalayan mm db, 6 månader gammal.
Odett: Mink ambk + bläs, 2 månader gammal.
Salsa: Black ambk + pannfläck, 2 månader gammal.
Bild - Vivvi visar sin goa pussvänliga mage
#50 Vilken fin råtta!!! Älskar VERKLIGEN färgen på himis och siamese
hennes mage ser nästan lika gosig ut som min lilla Monsters, dock får hon nog lägga på sig 100g innan hon matchar den i gosighet 
#51 Javisst är den vita färgen fin! Måste medge att vita råttor är det jag älskar mest, hade en Pew innan dessa två damer. Dom har verkligen något spec över sig
Hihi, sådan mysig mage kan man få om man äter i princip allt 
Haha :) min vita lilla tjej döpte jag till Labolina. Är otroligt nöjd med det namnet då hon är ett litet spöke! ;)
#52 Monster är ett riktigt matvrak så hon har en väldigt mysig mage
Älskar vita råttor, dom är så fina! Tycker att det är så gulligt när min Russin och Hallonpaj sover tillsammans, en svart och en vit 
#53 Häftigt namn! Har du bara en? 
#54 Aww de kan jag förstå (:
#54 Tack. Nej! Självklart har jag fler! Mina andra honor heter viwan och Lilly och sen har jag två hanar som heter Ost och Totoro :)

Mina hanar heter:
- Tengil - Black variegated mm- Gremlin - Black european berkshire mm dumbo rex
- Gondor - Champagne untypical mm
- Sabor - Mink
#56 Åh! Älskar verkligen namnet Totoro! Har du sett filmen eller bara hittat namnet nånstans och fastnat för det?
Är helt kär i filmen.
#57 Riktigt coola namn!!
Dom snor jag nog till framtida bruk 
våra honor heter: mus- black hooded, slät, toppörad monster- black hooded, slät, toppörad :)
#59 Gulligt med en råtta som heter Mus! Har också en Monster hemma, som har exakt samma färg, teckning, hårlag och öron som din Monster 
Har enbart honor:)
Daisy: Black striped roan
Daffodil: Black Hooded
Peony: Rexad husky roan (färgen är jag däremot väldigt osäker på. Någon slags grå nyans med enstaka vita strån. Tycker inte den stämmer in på någon färg beskrivning)
Petunia: Champagne
#58 Jag såg filmen innan jag döpte råttan, jag blev också förtjust i filmen! :)
60# haha ja men visst! jag tror att hon är ganska själv om det, har inte sätt någon här inne iallafall som heter Mus, men vad roligt! men dom verkar ha lite anorlunda personlighet, din Monster är alfahona, min monster är lite mer bakom och blyg… annars tror jag nog att dom är lika!:D

#58 Tack! Absolut, sno på bara:)
Såg nu att jag missat att skriva teckning på Gondor då det skulle stå american berkshire mm.
#62 Den är så härligt knäpp!
#63 Min Monster är väldigt social, men inte så gosig, utan springer runt överallt hela tiden :) Hon är en jätteduktig alfahona och brottar ner alla som försöker bråka direkt ;) hon är även mycket knubbig
#64 Åh! American Berkshires är ju så fina. Kan man få se en bild på vidundret? :)
#65 Absolut! Precis som min lilla Totoro :)
65# haha ja då är dom ju inte så jättelika, min monster är inte så knubbig, mera normalstor;)
#66 Man kan ju inte ha en normal råtta som heter Totoro
vill gärna se en bild på honom! 
#67 Vill gärna se bild på din Monster! 
Sitter på balkongen med ena buren killar nu. Kom på att jag kanske skulle skriva med dom också även om de är en del.
Denna flock består av en äldre som har bra koll på övriga under ett. Men den kommer delas lite snart så det inte blir strul på att alla hamnar i tonåren.
Zickan's Lustgas - Agouti rex (Född här) Slapphäng killen och grym flockledare.
Beri's Wyatt Earp - S/black (imp tjeckien) Stor och matte busig
Ice bear - Russian silver ambk- (Imp tyskland) Väldigt lugn
Beri's Xitoli - Rublp Siames rex dumbo (Imp tjeckien) Flörtkillen jag inte fattar jag kunnat leva utan.
Van Helsing - Black eubk harley dumbo (Imp holland) Mjuk nallebjörn.
Bad hairday - B-e sp siames harley dumbo (Imp holland) Försiktig liten fegis.
Von Dracula - B-e Marten dumbo (Imp holland) Busunge. Bilden
Hellhound - B-e Marten (Imp holland) Försiktig busunge.
Shaked pucko - S/Chocolate (Imp tyskland) Busig gosegris
Joker - Black variegated downunder dumbo (Imp tyskland) Busiga charmören.
Namnlös? - S/Black (Endast här tillfälligt, söker hem) Nyfiken och social.
#69 Sööööt råtta! Vi gav våra råttor såna jättestora lyxräkor innan, kostade typ 2kr styck (billigt när man bara köper 9 st iaf) men det var ju inte särskilt intressant 
#70 Hade kräftskiva igår. Sparade alla huvuden och det som blev över. Så det blir nog att storstäda i morgon så inget ligger och luktar. Men det var verkligen uppskattat på de flesta. Några visade inge intresse alls. Funderade på att köpa 2 paket till nu snart. De brukar sänka priset lite och sälja av de som är kvar i butiken. Kan va gott att ha till dom och mig ^^
#71 Haha :) Min pappa ska ha kräftskiva på fredag, kanske kan få med mig rester hem till råttorna, tänkte jag inte på! Äter ju varken kött eller skaldjur (bara fisk och kyckling) så råttorna får ju inte sånt så ofta 
#72 det är toppen. Jag skrapar rester när jag får chansen. Tar med överbliven mat från jobbet. Är skönt att inte behöva slänga bort så mycket som ännu kan ätas.
I min andra han bur bor dessa.
Bullseye - S/Blue dumbo (Imp danmark) Stel vid första hanteringen men slappnar fort av till gele. Bilden
Ch Emerald - S/black db (Sorklands)Stora gosklumpen som ännu gillar leka.
Zickans frosty the snowman - Russian silver db (Född här) Emis halvbror och lika till sättet, men mer aktiv.
Zaya's Little Unrest - Blue rex (Imp finland) Stor muskulerad kluns.
Chessi's Elric - S/russian blue dumbo(Imp tjeckien)Lille "fröken"
Master Thief - Mock cinnamon(Född här) Avslappnade buspellen.
Ze Svahus Filip - Russian blue (Imp tjeckien) Fullt ös medveteslös och då mattes gosegris.
Sedan bor två nya killar tillsammans.
Boots - Black eubk rex dumbo (Gotland)Stor för åldern, Sjuk avslappnad och stresstålig.
Brisby's Calypso Blues -S/mink rex (Brisby's)Köpt åt Sorklands,får se om han stannar eller åker dit. Just nu lite smått osäker men väldigt go.
Blue bullet - S/blue dumbo (Fjordell) Inte hunnit hit ännu men är det planerade sällskapet till Boots.
#74 Ooo måste bara säga att jag älskar den där bilden! Ser så mysigt ut 
Har bara två grabbar här hemma just nu =) men fler på ingång, ska bara hitta vad jag vill ha ^^
Memphis - Black Huskey Roan
Chaplin - Agouti Hooded
#73 Ja precis! Vi äter ju inte kött som sagt men vi har ju köttbullar o leverpastej hemma bara åt dom 
#74 Jättehärlig bild!!
#76 Söta namn! Aldrig träffat en råtta innan som heter så
kul att du ska skaffa fler!
Har tre agoutisar. Alla tre är tokbollar, mer eller mindre.
James - Världens sötaste och snällaste mot människor. Världens labilaste och sämsta burkamrat. Sitter själv nu i och med att han inte tål att småskitarna han bodde med blev stora tonåringar. Har söt eu bk-teckning.
Platon - Fegis och väldigt mattig. Putsar hårdhänt om man ska tro brorsan Sokrates. Sitter oftast vid gallret och vill prata om/när man råkar kasta ett öga åt hans håll.
Sokrates - Lite tokigheter, en nypa vårdslöshet och ett stort mått nyfikenhet. Pipig om man ska tro brorsan. Riskerar gladeligen livet för pumpafrön. Supermjuk rex, synd att han aldrig vill sitta still så man kan klappa honom.
Funderar på att döpa om dem till Dum, Dummare och Dummast.
💣
Mina heter Alice och Astrid :) Astid är på profilbilden och Alice på den bifogade :)
#78 Vilken rolig beskrivning du skrev!
Sokrates kommer nog någon av mina framtida herrar heta, kanske en Meffistofoles också.
#79 Herregud så söta!
Dom snor jag gärna av dig, hihi!
Honor:
(Katoz) Faith - Black self, rex, dumbo. Född: 6/6-2010
(Katoz) Vissla - Black ambk med bläs, slät, toppörad. Född: 1/6-2012
(Katoz) Venezuela - Black ambk med pannfläck, rex, toppörad. Född: 1/6-2012
(Katoz) Never let me go / Never - Mink variegated, rex, toppörad. Född: 3/7-2011
(Verras) Prinsessan på ärten / Ärtan - Siamese agouti point, slät, toppörad. Född: 16/3-2012
Silje - Blue hooded, slät, toppörad. Född: 23/11-2011
Fjunis - PEW, dumbo, dubbelrex. Född: ? ca 9 veckor är hon iallafall.
Hanar:
Leon - Fawn capped, slät, toppörad. Född: ?/2-2011
Lennon - Beige capped, slät, toppörad. Född: ?/2-2011
Knappen - Agouti hooded, slät, toppörad. Född: 3/11-2011
Zeus / Theo - Blue eubk, slät, toppörad. Född: 12/2-2012
Zapdos - Black capped mm, slät, toppörad. Född: 16/7-2012
// Lise
When nothing goes right, go left!
#80 hahaha, det får du inte :P men jag måste säga att Alice gör sig snygg på bild <3 har haft henne i ca 1 Månad och tagit nästan 400 bilder på bara henne ^^ Astrid hämtade jag för några dagar sedan, hon är fortfarande rädd för kamera ljudet så många av bilderna bllir suddiga ^^
#82 Hon gör sig verkligen bra på bild! Jättesöt liten råtta
älskar den teckningen/färgen!
#83 Häftiga namn! Älskar skräckfilmer och sånt, kände igen Samara direkt, har dock inte sett just Jurtkyrkogården igen men nu påminde du mig om det
råttorna är för övrigt VÄLDIGT söta! Tycker råttor med sån bläs är så himla gulliga! Usch, nu måste jag gå och gosa med mina tåttisar 
#78 Sokrates är ett bra namn, sno på. :D
💣
#84 tack :) Gäller att ha en bra kemera så man kan fånga just sånna där ögonblick med ;) Hon kommer bli ljusare, typ helt vit med en grå/svart rand längs ryggraden :O Båda föräldrarna hade det.
#86 Coolt
verkligen jättefin! Har ju ingen bra kamera som funkar så bra just nu haha och mobilkameran tar sån tid att starta
Blir dessutom inga jättebra bilder med den
#87 har en systemkamera ^^ köpte den för ett år sedan och det är inte fören nu jag har haft nytta av den ;)
#88 Haha har två systemkameror här hemma men dom funkar inte så bra har jag för mig
den ena är min brors och den får jag nog inte låna med mig överallt ;)
67# jag ska försöka få en bild på henne ikväll, hon är inte jättelätt att fota;)
#90 Precis som mina då ;)
Blazing Blue Sky - Blue irish, rex, dumbo - Äventyrslysten & modig likt sin far!
Odd - Blue husky roan, slät, toppörad, odd-eye - Agerar mamma till alla, väldigt mild.
Aili - Silver mink eubk, slät, dumbo - Mild, lugn & sansad tjej.
Doris - Silver black eubk mm, slät, dumbo - En riktigt Houdini, är överallt samtidigt.
Amazing Blue Bolt - Blue hooded, slät, dumbo - Lugn & mysig kille.
Vincent - Black bareback mm, rex, dumbo - Modigast av modigast!
Oliver - Black eubk, rex, dumbo - Lugn & stabil, tar allt i sin egen takt.
Zaya's Pennyroyal Tea - Blue self, rex, toppörad - Busig som attan, men samtidigt lugnast.
#92 Riktigt cool bild där! Och fina namn, känner igen Blazing Blue Sky från en tidigare tråd tror jag 
Hemma hos oss är der just nu fyra damer. Mamman (föredetta Milea från Katoz), tror att hon är en blue burmease, slät, toppörad. Har säkert skrivit fel namn på färgen men det hänger ni mig inte för ^^ Snart ett och ett halvt år stumpan. Google, hodded, mismarked augoti, slät, toppörad, 8 månader köpt från ett par som tröttnat, förmodligen från djuraffär. Safari, augoti, slät, toppörad, 8månader från samma ställe som Google. Lägger till en bild från när de var fyra, Luva som inte fungerade hos oss. Mina älskade pälsbollar :-) Luva är också en pärla och charmar alla. Synd att hon inte fungerade här men hon mår väldigt bra där hon bor nu. Okej, gick inte att bifoga från iphonen men får lägga in den senare :-)
#94 Ovanliga namn du har på dina, härligt
ser fram emot att få se en bild på dom!! Synd att Luva inte funkade hos er, men bra att hon trivs där hon bor nu 
#96 Vilken sötnos
Jo visst är hon lik min Monster!
97# haha klart Monster ser ut som Monster
#98 Hahaha
Ska försöka ta en bild på henne imorron innan jag åker till pappa så du kan få se , har ingen särskilt bra på den här datorn 
99# ja det skulle vara roligt! hur gammal är din Monster?
#100 Hon är ungefär 7-8 månader , kommer inte ihåg när hon är född just nu
Din då? 
101# Kommer inte heller ihåg exakt men ungefär 3 och en halv månad
Vår Monster är född i januari 2012, dvs snart åtta månader.
/dyoxides mamma
If you fight love, you're always a loser
#102 Åh, såg henne i en annan tråd, så söt är hon! 
#103 Den där härliga åldern ja 
105# absolut, både hon och Mus är helt wonderful!
#89 okej vad synd :/ men då får man spara ihop till en ^^
#107 Hehe , har redan en jag kan använda ibland så det behövs inte och har en vanlig digitalkamera också 
#108 Ser att du också fallit för siameser! Visst är dom härliga? Vilken sötnos på bilden där!
#109 Klart jag har siameser, en av det vackraste teckningar en rådis kan ha tycker jag =) Så nästa kille som kommer jag ta från Katoz eller hennes syster igen =) Siameser eller burmese. Väldigt nöjd med killarna!
Ja Tsuki är ett riktigt charmtroll.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
#110 Håller med dig! Siameser är så himla fina!!! Vi har två pojkar från Katoz och hennes syster, en från vardera
dom är så sjukt mysiga!!! En dumbo slät och en velveteen topp, dom är jättegosiga och sociala. Vi kanske ska köpa en eller två till av hennes syster, fast Russian Blues velveteen :)
#111 Ja här kommer det det nog bara köpas från Katoz eller hennes syster eftersom jag är så himla nöjd med mina grabbar..
Nu blev det allt lite OT, sorry ska sluta nu!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Bilden hängde inte med i #47. Men här kommer en bild på Éowyn från sommaren som varit. :)

#112 Sötnosar! 

#113 Ja Katoz och hennes syster är bra! Haha, ja nu blev det kanske lite väl OT, men det är nog mitt fel 
#114 Herregud så söt hon är! 

Är kanon dålig på när det gäller färger! :) Men här är namnen på mina 2 hanar och 5 honor!
Hanarna heter Ziggy och Marley.
Min sambo gillar bob marley, så det blev sonen o efternamnen till reggaelegenden ;)
Honorna heter Catkiller aka Katta, Kiwi, Ninja aka Ninnis, Milla aka Millis och Yamani aka Mani.