Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 3220 ggr
ceccie
11

vilka planerar kullar 2013

Tänkte att dom som planerar kullar under 2013 kunde skriva i denna tråd. Skriv gärna län. Vilka varianter osv. Vi hade en liknande 2012.

Nasse.Basse
0

Bra! Då sätter jag en tass här!

Med vänlig hälsning, Maria

Zolah
0

jag med, börjar vara dags att kolla runt lite då gubbarna börjar vara gubbar på riktigt

Xristina
1

Jag har inte en planerad kull, utan två kullar födda nu den senaste veckan :)

Om ni vill titta på dem är tråden här :)

ceccie
0

Jag har ingen kull förrän i october. Men jag skriver det redan nu. Det kommer och bli en kull i black, agouti och champange. Ev amber :-). Eurbk o american berkshire med bläs. Mer information längre fram i år. Jag bor för närvarande i västmanland.

silverorm
1

Har en liten kull nu, black och siames.

zickan
0

Lär bli några kullar här under 2013. finns i västerås

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

silverorm
0

En liten ändring..inte black..burmese o siamese. Kommer endast säljas till dem jag känner.

Melissa V
1

Fick en kull 31 Dec, men passar nog bättre här än i 2012 tråden. 
Efter min Marabou (Havanna slät dumbo)

Även Vanilla Sky (Beige rex dumbo) kommer få om det tar sig, en kull om 2 veckor (mitten av januari)

Falgu kommer (rex dumbo hooded) kommer paras under vår/sommar perioden

Näbben (Himalayan dumbo slät) eller Lakrits (Silver black dumbo slät) kommer få träffa en karl under årets gång

Finns i Jönköping (samma län)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

[wizzyaw]
0

Fick en kull med 11 ungar 30 december. Vet inte vilka färger dom är då jag inte är speciellt bra med färger eller teckningar. Köpte mamman av en person när hon var högdräktig och inte kunde ta emot ungarna. Vet inte vilken färg pappan är eller något sådant. Ska nog behålla några själv också. Finns i Karlstad, Värmlands län.

Ratlings
4

Jag har en kull nu, agouti ambk och eubk.

Har 3 till planerade där det kommer bla. siamese dumbo, blått och blåbärare rex.

Finns i Arboga.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Zolah
1

jag ska vänta ett tag innan jag skaffar, vill ha till vår/sommar då det är som roligast att umgås med ens råttor :) gå ut och gå osv.

wintermynta
0

Två kullar inplanerade nu i jan.

1 silver fawn och agouti - blir tickat, svart och släta

2 burmese och golden himalya - borde bli skuggade och ev svart.

Sen har jag inga fler planerade 2013. MÅnga är under utvärderingpch tillväxt. Dåligt med avelsmatrial ställer också till det tyvärr.

Nasse.Basse
0

Någon i Skåne som har tänkt sig till sommaren?

Terato
1

Jag bor i Gävle i Gävleborgs län.

Planerar att para min Amber-hona Juli (Zickan's Countdown) med min Russian blue ag-hane Desmond (Zickan's Deck the Halls) under Februari eller Mars. Hanen är en mysig men framåt pösmunk. Social, pussas och gosas gärna. Riktigt bra häng. Honan är aktiv och oerhört orädd och nästan jobbigt social. Mjuk i kroppen.

Kommer bli black, agouti, blue, blue agouti och ev. rödögt (champagne/amber/ice).

Ev. kommer jag även para en roanhona som heter Lucia med zoobakgrund som har ett toppentemperament. Men hane är inte klar där.

I sommar finns lösa planer på att para en ag-hane från min senaste kull som bor hos fodervärd.

Mer info om min uppfödning och mina djur finns på www.teratos.webs.com

Jag är sällan inne här nu för tiden så mig kontaktar man bäst på mail:

saraostlund1986@gmail.com

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
1

Även jag planerar några kullar under 2013. Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Madde-J
1

Några som planerar kullar som bor i Västra Götaland eller närliggande län? :-)

Fjordell
1

Jag har en liten kull just nu med färgerna russian blue, black, agouti och russian blue agouti i teckningarna eubk och hooded. Två rexade hanar. Alla dumbobärare. Lev.klara den 13/2. Glad

Sedan har jag en till planerad kull i mars, mer info kommer.

Finns i Piteå, Norrbottens län.

Gizza
0

Jag planerar in 2 kullar iår Den första e lev klar i slutet på mars Hoppas på en del black self/eubk. Dessvärre finns lite av varje i stammen tyvärr I höst/vinter hoppas jag på en kull blåbär! Bägge föräldrarna har både ba och bl bland sina egna syskon dock Givetvis beror planeringen helt på avelsindividernas utveckling! Jag finns i västra götalands län (uddevalla)

Ellasratties
1

Kommer eventuellt ta en kull i februari om allt går som det skall. Kommer bli Black, Choklad och Agouti om jag inte har fel.
Bor i Gamleby, Kalmar län.
Inriktning på temperament och hälsa!

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

PhotosForLife
0

#6 Vad väntas i dina kullar?

[rattways]
0

Här finns en kull som föddes den 15. Där blev det black eubk och ambk. Merle. pannfläckar, kanske någon med bruten bläs!? Hoodar. Osäker på vilken färg två av ungarna har än så länge.

Kommer kanske ha en till kull senare i år. :)

Finns i Bollnäs :)

zickan
0

#20 Mycket ännu under planering pga råttor under uppväxt/utvärdering.

Men det som är på gång här hemma och hos sammarbets partner nu innan sommaren är:
Sp Zickans Frosty the snowman(Rusl db) + Nanny's Hope Faith Love(Rusl ambk mm du)
GrchGp Sorklands Emerald(s/ba db) + Ze Svahus Favella(s/rubl)
Sp Joker(Ba var DU du) + Zickans Blodvite (Rubl var db)
Zickans True bride(Ci) + Badseeds/Zickans ? (Ba eubk)
Zickans frosty the snowman(rusl db) + Ping (s/bl)
Under diskutering med honornas ägare. Sp Von dracula(sm ma du)+Visby hellbajsers Lillstrumpan(sp sm du) Samt ev Sp Zickans Master thief(ci)+ Victory(ci)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nasse.Basse
0

Tänkte fråga på denna tråd istället för att skapa en ny. Någon som tänkte ta en kull till sommaren? Jag bor i Skåne men transport kanske går att fixa om du skulle bo längre bort. ❤

Bananbullar
0

tass

Melissa V
2

Om två veckor hoppas vi det dyker upp en hög med siameser här mellan våran (Vintaz Jönköping) Celine Näbben och (Glamråttans Hässleholm) Vladimir

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

JoySurrender
1

Här planeras en kull med Alma (b-e hi rublp slät topp) som mamma, letar avelspartner som gärna får vara hi, bu eller siames. Till hösten hoppas jag kunna baka en kull fawn och beige med min Luna (fawn slät du) som mamma och en beige mysklump till pappa. Finns i Hässleholm. www.glamrattan.se

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

vapensyster
0

planerar  kull till sommaren där det ska vara ebuk, husky roan. 

Uddevalla-

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Fjordell
0

Planerar en kull på min blue irish mm dumbo rex hona nu under våren. Partner är inte bestämd ännu.

ceccie
0

I höst blir det en kull med eurbk och hooded. Ev dumbo , annars dumbo bärare. Till sällskaps hem.

[rinrats]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har planerade kullar på g. Dock vet jag inte hanar än.
Min hona Rinrats Tinker Bell "Jasmine". Hon har hittills hållit måtten jag hoppats på. Vi får se om vi lyckas hitta en bra passande hane till henne.
Hade väl tänkt mig att parningen kommer äga rum någon gång i juni/juli.

Här är en bild på henne, dock då hon var lite yngre. Hon är större nu ^^

elsotri
0

Om det blir någon kull i Gävle eller Mitt i stockholm så vill jag gärna ha reda på de! Gillar nt råttor från Zoo då man nt har någon aning om vem som är "mamma" åt kullen. Och fick även hem en dräktig hona från ett Zoo.

Hör gärna av er på effis.falk@hotmail.com 😃

deeremf
0

har en kull som egentligen inte borde ha skett, den finns i Hjo/Skaraborg, de flesta ska nog omplaceras när den tid kommer.

Nevina
0

Jag har planer på någon/några kullar senare i år om honorna växer upp och utvecklas som jag vill. Det lär komma både ljusa, mörka, släta, rexade, toppörade och dumbo. Fokus kommer dock inte ligga på färger och utseende, utan på temperament och hälsa.

Jag finns i Värnamo, Jönköpings län, Småland. Jag har även möjlighet att transportera råttor till närliggande stad/ort dit det går tåg som tex. Jönköping, Nässjö, Alvesta, Växjö, Halmstad mot tågbiljettpriset.

Ellasratties
0

Förväntas två kullar runt 3 maj. Väl planerad kull, se tråden "Majkullen" eller skicka PM, vid intresse!

Finns i Gamleby, Kalmar län.

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus

[rinrats]
0

Jag har en planerad kull i maj! Med Vissla och Lumi :)
Där blir det Toppörade och en del bläsat men även pannfläckar kommer dyka upp :)

[igivearatsass]
0

Kommer en kull i juli i Göteborg. Kommer bli lite blandade färger, dumbo, toppörade. skriver mer längre fram. :)

ceccie
0

Jag kommer Jag kommer att ha en kull i augusti i champange och amber släta. Hooded eurbk o ev self. Bebisarna reggas i srs och kan lev till köping, västerås, gävle, avesta , bålsta , örebro mot rese ersättning. Intresse anm tas emot i pm.

[rinrats]
0

Här kommer det bli en kull i slutet på Juli eller början på Augusti.
Mellan Sahara (Mink Merle American Berkshire, slät dumbo) och Thomas (Cinnamon American Berkshire mm, Rexad toppörad.

Blir en liten blandning i färgmässigt.

Fjordell
1

Jag har en planerad kull på ingång som bör komma 29-31 juli. Väntade färger är black, blue och mink. Ev. att någon trevlig överraskning dyker upp. Teckningar som kan dyka upp är eubk, ambk, variegated, capped och hooded. Säkerligen mycket mismarked. Det är en parning grundad på hälsa och temperament. Alla ungar blir släta dumbobärare.

http://rebellionsrattery.weebly.com/planerade-kullar.html

[juunii]
0

putt!