Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 481 ggr
Sasao
0

Fnysande unge

Jag har två tjejer som är drygt 6 v. När jag håller på med dem fnyser och " låter" den ena väldigt mycket. Är det för hon är lite nervös?

Dramatik
0

Du kan inte spela in ljudet? Ibland nyser råttor för att rensa näsan när de undersöker mycket, men annars ska de inte låta så mycket. Det bästa är annars att ta råttan till en råttkunnig veterinär:)

Fridborg
0

Oavsett om nysningarna kommer av förkylning eller stress är det onödigt att lägga pengar på veterinär.

Det finns råttor som nyser bara när de är uppspelta eller nervösa. Det kan också vara ett tecken på aggressivitet, men det tror jag inte. Burrar hon sig och piskar med svansen?

Men om du hör att de fnyser i buren kan du börja med att ge dem Kan Jang i flaskan ett tag och se om det bli bättre. Du kan också lägga en filt på buren och hålla dem ifrån drag.

Om nysningarna kommer på grund av uppspelthet så kan du bara fortsätta ta upp dem och låta er lära känna varandra :)

Sasao
0

Jag hör aldrig något när de är i buren, så jag tror inte hon är förkyld. Hon verkar inte aggressiv så förmodligen rensar hon näsan!

Fridborg
0

#3 Då är det inget du behöver ta henne till vetten för, då är det bara uppspelt-fnys! :)